• Miss Zino

    BF april 2015, 18-25år

    Någon fler blivande ung mamma som nyligen plussat, eller kanske redan har vetat om graviditeten ett tag med BF april 2015 som vill följas åt under graviditeten? :)

    Jag är 22år och har en sambo som är 24, plussade i måndags och än är det som det inte riktigt gått in i huvudet att det är sant!
    Har redan hunnit ta 4st test för att se om det verkligen stämmer ;)

    Jag är enligt egna beräkningar i v5 och har BF den 22april men ska ringa mvc och skriva in mig på måndag, så kanske jag får en tid att bestämma mer exakt då jag inte har full koll på när min senaste mens började. :)

  • Svar på tråden BF april 2015, 18-25år
  • silverfirren

    Får man hänga på här? Är en 20 årig mamma till en liten tjej och fick reda på i onsdags att vi väntar en liten i april. Vet inte heller vilket datum men ska se om vi kan ta reda på de snart :) 

  • Miss Zino

    Ja men absolut! och grattis! :)

    Då är du ju lite mer erfaren än mig då det är både min och min sambos första :)

    Har du fått någon tid inbokad på mvc för att kolla? :)

  • silverfirren

    Jag har mejlat nu under helgen och då brukar dom ringa upp när dom kan så får se om jag kan få en tid närmsta tiden :) 

    Hur mår du så här i början? :) 

  • Miss Zino

    Smart! Det skulle kanske jag också kunna ta och göra, så slipper man sitta och passa på telefontiderna :)

    Mår riktigt bra än så länge faktiskt, inget illamående alls förutom vid kraftiga dofter, då vänder det sig i magen! Men har inte kräkts något ännu. Annars är jag tröttare än vanligt och har ett svängigt humör. Stackars min sambo ;)

  • Miss Zino
    17årochgravid skrev 2014-08-18 18:49:34 följande:

    Hoppas det går bra att jag också hoppar in här!

    Jag är 17 år och väntar mitt första barn, är i vecka 8 och har BF 1 april :)


    Hej! Jamen visst kan du också få hänga på!

    Får man fråga om det var planerat då du är så pass ung?

    Och hur Hardy mått än så länge? :)
  • lammmamma

    Heej. Jag hoppar gärna på denna tråden Skrattande
    Tjej på 22 med en fantastisk sambo på 29, varit tsm i 5 år och förlovade i 2.

    Jag har haft stenkoll på min mens och menscykel i ca 6 månader nu tack vare en app vid namn "period tracker" . Plockade ur min p-stav i augusti förra året.

    Så nu vid ÄL i Juli valde via att kör på. Och i söndags ( 17/8) plussade vi Glad helt otroligt! Förövrigt på vår förlovningsdag, vilken present liksom Hjärta

    Så nervöst, spännande och skrämmande på samma. Så om jag räknat rätt är BF 27 April 2015! Tjoho

    Ringde mvc idag och fick tid för hälsosamtal redan nu på fredag.

    Hoppas vi kan följas åt framöver i den spännande tid som väntar oss...

  • 17årochgravid

    Haha nja, planerat var det inte men väldigt välkommen ändå :)

    Blev nämligen gravid trots att jag tog p piller, och slarva gjorde jag inte då jag till och med har en app som påminde varje dag :p

  • Miss Zino
    lammmamma skrev 2014-08-20 14:44:32 följande:

    Heej. Jag hoppar gärna på denna tråden

    Tjej på 22 med en fantastisk sambo på 29, varit tsm i 5 år och förlovade i 2.

    Jag har haft stenkoll på min mens och menscykel i ca 6 månader nu tack vare en app vid namn "period tracker" . Plockade ur min p-stav i augusti förra året.

    Så nu vid ÄL i Juli valde via att kör på. Och i söndags ( 17/8) plussade vi  helt otroligt! Förövrigt på vår förlovningsdag, vilken present liksom

    Så nervöst, spännande och skrämmande på samma. Så om jag räknat rätt är BF 27 April 2015! Tjoho

    Ringde mvc idag och fick tid för hälsosamtal redan nu på fredag.

    Hoppas vi kan följas åt framöver i den spännande tid som väntar oss...


    välkommen i gruppen och stort grattis till plusset! :) :) och vilken perfekt timing också! :)

    Kan inte annat än att hålla med om känslan, spännande, roligt och läskigt på samma gång!

    Nu blev jag lite avundsjuk, jag har inskrivningssamtal först i slutet av september, kommer att vara i v 10 då :(

    Har nån av er berättat för någon ännu, och hur reagerade de i såna fall?
Svar på tråden BF april 2015, 18-25år