• Anonym (Citro­en)
    Äldre 16 Aug 13:20
    46247 visningar
    989 svar
    989
    46247

    Statsminister Fredrik Reinfeldt ber det svenska folket om förståelse

    "


    "? Det leder till diskussioner hemma i Sverige, vad kommer det kosta och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader, säger Fredrik Reinfeldt.


    ? De är så pass omfattande att det kommer att lägga ytterligare restriktioner för vad som finns utrymme för i offentlig finansiering. Därför lovar vi nära nog ingenting i den här valrörelsen, det kommer inte att finnas inget utrymme för det."

    "


    ? Nu ber jag svenska folket att ha tålamod med detta. Att ha solidaritet med världen utanför. Vi behöver samla oss för att kunna göra det. I långa loppet skapar vi på det sättet en bättre värld, säger Reinfeldt.


    Aftonbladets politiska kommentator Lena Mellin säger att beskedet från statsministern var uppseendeväckande på grund av allvaret hos Fredrik Reinfeldt när han uppmanade svenskarna att öppna sina hjärtan.


    ? Det kommer att kosta pengar, vi kommer inte ha råd med så mycket annat men det är verkligen människor som flyr för sina liv och uppmanade svenskarna att öppna sina hjärtan, sa Reinfeldt, säger Lena Mellin."

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19374579.ab
    www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-oppna-era-hjartan-for-de-utsatta/

    Visa förståelse? Öppna våra hjärtan? Inga pengar kvar? Våra gamla då? Våra svaga? Våra sjuka? Våra arbetslösa? Våra arbetare? De är inget värda, Fredrik?

    Sverige har stått med dörren öppen sedan Palme, och den har stått totalt öppen de senast 8 åren. Det räcker nu, Sverige är på väg åt helvete.


     

  • Svar på tråden Statsminister Fredrik Reinfeldt ber det svenska folket om förståelse
  • Anonym (stäng­t)
    Äldre 16 Aug 13:22
    #1

    Ditt hjärta var ju verkligen stängt

  • Anonym (Adeln­)
    Äldre 16 Aug 13:29
    #2

    ">

       Snart vardag i Sverige
  • Anonym (stäng­t)
    Äldre 16 Aug 13:37
    #3

    rasister...

  • Äldre 16 Aug 13:45
    #4
    Anonym (Adeln) skrev 2014-08-16 13:29:37 följande:

    ">    Snart vardag i Sverige


    Du ser det som "snart vardag i Sverige". Jag ser den där videon som ett bevis på att göra exakt som Reinfeldt säger, öppna vårt land och ge skydd till dem som förföljs världen över av människor lika inskränkta som du. Och till skillnad från dig och dina gelikar skämma jag inte över mina åsikter!
  • Anonym (Adeln­)
    Äldre 16 Aug 14:26
    #5
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-16 13:45:58 följande:
    Du ser det som "snart vardag i Sverige". Jag ser den där videon som ett bevis på att göra exakt som Reinfeldt säger, öppna vårt land och ge skydd till dem som förföljs världen över av människor lika inskränkta som du. Och till skillnad från dig och dina gelikar skämma jag inte över mina åsikter!
    Visst vet du att majoriteten av medlemmarna i Islamska staten är invandrare som är rekryterade från Europeiska länder där Sverige ingår. Vill du ha hit mer av detta? Var händer när dessa reser tillbaka hit igen?  
  • Anonym (Adeln­)
    Äldre 16 Aug 14:33
    #6

    Om moderaterna mot förmodan skulle sitta kvar efter valet kommer detta gå ut över andra budgetområden som sjukvård etc.

    Vi spär dessutom på en redan skyhög bostadsbrist. 

  • Äldre 16 Aug 14:35
    #7
    Anonym (Adeln) skrev 2014-08-16 14:26:38 följande:
    Visst vet du att majoriteten av medlemmarna i Islamska staten är invandrare som är rekryterade från Europeiska länder där Sverige ingår. Vill du ha hit mer av detta? Var händer när dessa reser tillbaka hit igen?  
    Intressant. Och du kan naturligtvis verifiera det med en länk?
  • Anonym (Adeln­)
    Äldre 16 Aug 14:37
    #8
    Grappa skrev 2014-08-16 14:35:10 följande:
    Intressant. Och du kan naturligtvis verifiera det med en länk?
    Ca 50 % av rekryteringen kommer från Europa. Ska leda reda på källhänvisningen. Återkommer. 
  • Anonym (stäng­t)
    Äldre 16 Aug 14:44
    #9

    För det är ju enbart terrorister invandringen för med sig. Det finns alltså inga riktiga flyktingar nuförtiden? Hur skulle du klassa de yadzier som blir utsatta för IS härjningar???

    rasister, ni är verkligen puckade

  • Anonym (Adeln­)
    Äldre 16 Aug 14:46
    #10
    Anonym (stängt) skrev 2014-08-16 14:44:32 följande:

    För det är ju enbart terrorister invandringen för med sig. Det finns alltså inga riktiga flyktingar nuförtiden? Hur skulle du klassa de yadzier som blir utsatta för IS härjningar???

    rasister, ni är verkligen puckade


    Snarare du som verkar lite off. Majoriteten är inte av Sveriges invandring är anhöriginvandring. Majoriteten flyr inte från sina hemländer. 
Svar på tråden Statsminister Fredrik Reinfeldt ber det svenska folket om förståelse