• Anonym (.)

    Akut!! kommer bli bortgift, polisen sa att de ej kunde göra nått förrän det hänt..

    Jag lyckades övertala min familj med att vänta ett litet tag åtminstone tills jag tagit studenten. Nu har den tiden tyvärr kommit och de talar allt mer och mer och håller på att planera om han ska komma hit eller om det är bättre om jag flyttar dit.


     


    Jag har träffat mannen, han är aningen äldre, typ 30 nått. Inte hemsk, men verkligen inte nån jag vill gifta mig med.


    Vi är kristna ortodoxer och det har inget med religionen att göra, utan det handlar mest om familjen och att de anser sig ha rätt att bestämma över mig, trots att jag är född här. Mycket handlar om att jag varit tillsammans med en svensk kille, som jag trodde jag älskade,utan att de vetat om det, och när det kommit fram bröt tredje världskriget ut.


    Jag är livrädd för vad som kommer hända om jag säger nej. Jag ringde kvinnofridslinjen och fick tipset om att ringa 11414 anonymt och rådgöra. Han som jag talade med sa att polisen inte kunde göra något utan att ett brott begåtts och att samhället skulle se helt konstigt ut om polisen klev in och agerade utan riktiga bevis, som ex blåmärken och andra skador. Detta var exakt vad han sa. Jag frågade dessutom vad som skulle hända om dom tog med mig till hemlandet och sedan inte lät mig komma tillbaka. Då sa han att det skulle bli svårt att hjälpa mig då. Jag la på och bröt nästan ihop.Jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu i den här situationen.. Jag vill verkligen inte gifta mig, men vill heller inte bli dödad eller slagen så pass mycket att jag blir handikappad. Jag funderar på om enda vägen är att ta livet av sig.


    Förlåt för lång och rörig text men jag behövde lite tips ochr åd. Om det finns nån annan som varit med om liknande, eller som är kunnig och vet vart man ska vända sig?

  • Svar på tråden Akut!! kommer bli bortgift, polisen sa att de ej kunde göra nått förrän det hänt..
  • Anonym (Så jävla sjukt.)

    Det är helt sjukt att du inte får hjälp. Vad är detta för jävla land där dom tillåter detta vidriga. Kan du rymma? Hitta ett rum som uthyres någonstans i Sverige hos någon snäll bondfamilj och dra? Vet att det är långsökt men klart du Inte ska gifta dig mot din vilja med någon du inte ens känner. Fan att kvinnor är så lite värda och inte har någon talan i många delar av världen. Inte ens här i Sverige tydligen..

  • Anonym (...)

    Nu har du ju ringt kvinnofrid men jag hade nog rekommenderat att du tar kontakt med de.. Annars vet jag inte -har du kollat kyrkan skyddat boende osv ? 
    Vilket land handlar det om ? 
    Och är inte du svensk medborgare om du är född här ? 

  • Anonym (.)
    Anonym (Så jävla sjukt.) skrev 2014-08-16 20:40:22 följande:

    Det är helt sjukt att du inte får hjälp. Vad är detta för jävla land där dom tillåter detta vidriga. Kan du rymma? Hitta ett rum som uthyres någonstans i Sverige hos någon snäll bondfamilj och dra? Vet att det är långsökt men klart du Inte ska gifta dig mot din vilja med någon du inte ens känner. Fan att kvinnor är så lite värda och inte har någon talan i många delar av världen. Inte ens här i Sverige tydligen..


    Jo jag vet.. blev själv förvånad över det han sa.. visste inte vad jag skulle svara.. Började bara gråta..
    Jo jag får väl försöka. Men är så svårt när man inte har egna pengar å sånt.. Inget jobb heller.
  • Anonym (.)
    Anonym (...) skrev 2014-08-16 20:40:38 följande:

    Nu har du ju ringt kvinnofrid men jag hade nog rekommenderat att du tar kontakt med de.. Annars vet jag inte -har du kollat kyrkan skyddat boende osv ? 
    Vilket land handlar det om ? 
    Och är inte du svensk medborgare om du är född här ? 


    hade inte tänkt på kyrkan.. men får väl kolla med de också..


    Jo jag är född här och svensk medborgare..


     

  • MLB

    Önskar jag hade mera kunskap om det här, men du kanske hade oturen/ avsaknad av turen att få en okunnig polis att prata med? Kanske är en ide att försöka pånytt och hoppas på någon som har råd.

  • Anonym (a)

    Försök med polisen igen. Kanske den du pratade med inte hade full koll på vad de kan göra för att hjälpa dig. Om de fortfarande säger nej får du kontakta kvinnofridslinjen igen och berätta att polisen inte kan hjälpa dig.

  • Anonym (.)
    MLB skrev 2014-08-16 20:44:31 följande:

    Önskar jag hade mera kunskap om det här, men du kanske hade oturen/ avsaknad av turen att få en okunnig polis att prata med? Kanske är en ide att försöka pånytt och hoppas på någon som har råd.


    Jo, men man känner sig som en börda nästan. Som om polisen inte ens tycker att det här är något som de orkar bry sig om.
  • Anonym (.)
    dpm skrev 2014-08-16 20:45:47 följande:

    Kanske kan kärleken växa fram på lite sikt?


    Mannen är inte så där jätteelak eller så. Men jag är inte kär i honom och tror inte jag skulle bli det heller.
Svar på tråden Akut!! kommer bli bortgift, polisen sa att de ej kunde göra nått förrän det hänt..