• Anonym (Ånger)

    kär i barnens pappa

    Jag tog ett stort beslut för 7 år sedan att lämna barnens pappa då förhållandet inte kändes bra. Var väldigt ung när vi fick våra 2 barn och allt gick så snabbt. Tror att jag nånstans på vägen förlorade mig själv. När jag lämnade honom så var jag inte säker på att jag ville det men visste att jag behövde det. Insåg rätt snabbt att jag gjort ett misstag men vågade inte prata med honom om det. Nu har det som sagt gått 7 år och han är gift. Varje dag tänker jag på honom, våra barn. Och på vad jag valde bort, något som jag verkligen vill ha. Vår familj.
    Ville bara skriva av mig lite.
    Vet att jag har mig själv att skylla men hur kan man vara så dum. Kommer aldrig berätta då jag verkligen inte vill förstöra för någon. Är bara så tungt att bära på det här.

  • Svar på tråden kär i barnens pappa
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

    Vad väntar du på? Du kan ju inte mer än få kalla handen.

  • Anonym (Ånger)

    Vi har en sån fin kontakt när det gäller barnen och jag vill inte förstöra det med att säga som det är. På något sätt så känner jag att jag får skylla mig själv. Det var ju jag som valde att lämna och göra både honom och barnen ledsna. Han är ju gift nu och vill absolut inte försöka förstöra för dem.

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (Ånger) skrev 2014-08-16 22:59:00 följande:

    Vi har en sån fin kontakt när det gäller barnen och jag vill inte förstöra det med att säga som det är. På något sätt så känner jag att jag får skylla mig själv. Det var ju jag som valde att lämna och göra både honom och barnen ledsna. Han är ju gift nu och vill absolut inte försöka förstöra för dem.


    Förstår hur du tänker men samtidigt så finns ju möjligheten att han känner lika för dig. Man lever bara engång, ibland måste man chansa...bättre att leva med vetskapen att han inte vill något med dig än att undra i 20-30 år hur det skulle ha kunnat varit om du bara hade vågat. Hur säke är du att du förstör något? Man behöver ju inte lägga allt på bordet direkt, använd din kvinnliga list!
  • eslah

    Hm, vet inte varför det skulle vara mer okej att vara en homewrecker bara för att man har barn ihop? Visst, i krig och kärlek är alla medel tillåtna.....men kan tycka att det tåget har gått.

  • Anonym (förstör inte heller)

    Vill du inte förstöra för någon är det väl bättre om du bara accepterar att han har gått vidare? Barnen har väl vant sig vid hur det är nu och behöver inte förändringen. Finns ingenting som säger att du skulle bli lycklig med honom igen. Två år efter att ni blivit tillsammans igen får du nog igen, och drar. Och så börjar allt om igen. Det är egoistiskt och oschysst mot både honom och barnen, att utsätta dem för det igen bara för att du har vissa känslor.

  • Anonym (Äckligt)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-16 23:19:10 följande:

    Förstår hur du tänker men samtidigt så finns ju möjligheten att han känner lika för dig. Man lever bara engång, ibland måste man chansa...bättre att leva med vetskapen att han inte vill något med dig än att undra i 20-30 år hur det skulle ha kunnat varit om du bara hade vågat. Hur säke är du att du förstör något? Man behöver ju inte lägga allt på bordet direkt, använd din kvinnliga list!


    Ja för om mannens fru får reda på att ts försöker "använda sin list" för att sno åt sig hennes man lär samarbetet kring barnen gå helt fantastiskt bra sen. Frun är förmodligen begåvad med samma kvinnliga list hon och kan därmed se igenom taffliga försök ganska lätt. Vad är det för fel på folk här inne?? Man lever bara en gång, om man använder den tiden till att visa sina barn hur man kliver över lik för att få som man vill har man då inte nyttjat tiden särskilt väl..
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-08-16 23:26:07 följande:

    Ja för om mannens fru får reda på att ts försöker "använda sin list" för att sno åt sig hennes man lär samarbetet kring barnen gå helt fantastiskt bra sen. Frun är förmodligen begåvad med samma kvinnliga list hon och kan därmed se igenom taffliga försök ganska lätt. Vad är det för fel på folk här inne?? Man lever bara en gång, om man använder den tiden till att visa sina barn hur man kliver över lik för att få som man vill har man då inte nyttjat tiden särskilt väl..


    Ja vad är det för fel på folk? Ibland gör man misstag och det är mänskligt att fela och därmed går det faktiskt att förlåta det mesta faktiskt. Sen har du tolkat det helt som du ville, hade du noterat smilet så borde du begripit att det inte var fullt seriöst!
  • Anonym (Äckligt)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-16 23:34:03 följande:

    Ja vad är det för fel på folk? Ibland gör man misstag och det är mänskligt att fela och därmed går det faktiskt att förlåta det mesta faktiskt. Sen har du tolkat det helt som du ville, hade du noterat smilet så borde du begripit att det inte var fullt seriöst!


    Ja och gör man ett misstag får man acceptera konsekvenserna, inte medvetet gå in för att få en gift man på fall. Sånt gör bara äckliga människor, du vet själv om du tillhör den skaran eller ej men jag hoppas att ts inte gör ngt så otroligt fult mot sina barns bonusmamma.
  • Vackralulu

    Varför har du tillåtit det gå så länge och vara kär? Varför sa du inget till barnens pappa att du var kär och ville ha honom tillbaka? Direkt när du upptäckte att du hade ångrat dig?

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-08-16 23:51:12 följande:

    Ja och gör man ett misstag får man acceptera konsekvenserna, inte medvetet gå in för att få en gift man på fall. Sånt gör bara äckliga människor, du vet själv om du tillhör den skaran eller ej men jag hoppas att ts inte gör ngt så otroligt fult mot sina barns bonusmamma.


    Ja jag vet vad jag går för! Man behöver inte göra fula saker och allt behöver inte vara äckligt och folk är faktiskt rätt normala faktiskt. Har du något mer som trycker på mig som person kan du ta det i inboxen istället, tycker inte det hjälper ts något vidare att du har koncentrat dig på mig. Egentligen vill jag inte ha med dig att göra men lovar att bemöta dig väl om du har något mer att säga, men då via meddelanden istället.
  • Anonym (Ånger)

    Tack för era svar. Och som jag skrev innan så kommer jag aldrig berätta vad jag känner. Älskar honom och är kär och det har jag varit sen jag lämnade honom men just då var det något jag behövde göra. Jag bodde hemma när vi träffades och flyttade ihop efter 1 års förhållande, efter 3 år hade vi 2 barn. Allt gick så snabbt. Vill inte förstöra deras äktenskap. Jag har gjort mitt misstag och kommer leva med det. Kände igår att ångesten över detta var jobbig och ville bara skriva av mig.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ånger) skrev 2014-08-16 22:50:52 följande:

    Jag tog ett stort beslut för 7 år sedan att lämna barnens pappa då förhållandet inte kändes bra. Var väldigt ung när vi fick våra 2 barn och allt gick så snabbt. Tror att jag nånstans på vägen förlorade mig själv. När jag lämnade honom så var jag inte säker på att jag ville det men visste att jag behövde det. Insåg rätt snabbt att jag gjort ett misstag men vågade inte prata med honom om det. Nu har det som sagt gått 7 år och han är gift. Varje dag tänker jag på honom, våra barn. Och på vad jag valde bort, något som jag verkligen vill ha. Vår familj.
    Ville bara skriva av mig lite.
    Vet att jag har mig själv att skylla men hur kan man vara så dum. Kommer aldrig berätta då jag verkligen inte vill förstöra för någon. Är bara så tungt att bära på det här.


    Jag tycker att du ska försöka träffa någon annan och jobba på att komma över den här mannen. Det är nog den bästa lösningen för er alla. Förmodligen kommer ju inte ditt ex att bara hux-flux lämna sin hustru för att du kommer med den infon. Jag tror också att det kan sabba den fina relation som ni idag har byggt upp.

    Jobba med dina känslor istället, jobba på att komma över honom. Det finns fler oupptäckta förmågor i den här världen som säkert är mycket enklare att satsa på än ditt ex. 
  • Anonym (bibo)

    Låtet jobbigt! Är själv mamma och bonusmamma och kan bara tänka mig hur jobbigt det skulle vara om min mans ex skulle försöka ta tillbaka honom nu. Vi har två barn och hon försökte när äldsta var 8 månader ungefär. Det va jobbigt. Även om jag kan lita på maken så är det ändå inte roligt. Kändes respektlöst när jag gjorde/gör allt jag kan för hennes barn.

    Bra av dig att inte gå in och förstöra. Kanske är det för att du är ensam och saknar någon att dela allt med.

    Du kommer säkert hitta någon att älska igen.

  • Anonym (Ånger)
    Anonym (bibo) skrev 2014-08-19 21:49:22 följande:

    Låtet jobbigt! Är själv mamma och bonusmamma och kan bara tänka mig hur jobbigt det skulle vara om min mans ex skulle försöka ta tillbaka honom nu. Vi har två barn och hon försökte när äldsta var 8 månader ungefär. Det va jobbigt. Även om jag kan lita på maken så är det ändå inte roligt. Kändes respektlöst när jag gjorde/gör allt jag kan för hennes barn.

    Bra av dig att inte gå in och förstöra. Kanske är det för att du är ensam och saknar någon att dela allt med.

    Du kommer säkert hitta någon att älska igen.


    Kan tänka mig att det var jobbigt för dig. Och jag vill absolut inte att det ska hända i min situation. Är glad att han funnit kärlek och förhoppningsvis så gör jag det också när jag bearbetat mina känslor jag har nu.
  • Fool
    Anonym (Ånger) skrev 2014-08-22 16:22:23 följande:
    Kan tänka mig att det var jobbigt för dig. Och jag vill absolut inte att det ska hända i min situation. Är glad att han funnit kärlek och förhoppningsvis så gör jag det också när jag bearbetat mina känslor jag har nu.
    Det hör till livet att göra val man sedan ångrar , men det är nog tyvärr smällar man får ta , ibland väljer man fel ibland väljer man rätt. Det viktigaste är nog att man drar lärdom av sina misstag för att inte göra om dem och att man står för sina val.

    Är du själv i en relation nu ?

    Om du är det så tycker jag du ska fundera mer på din nya relation än på din gamla och försöka göra ditt bästa för att den ska bli bra

    Om du inte är det så tycker jag du ska släppa det där och gå vidare med ditt liv , att gå omkring och vara olyckligt kär i en lost cause känns bara självdestruktivt , nog bättre att gå vidare och träffa någon ny som DU kan bli lycklig med och låta ditt ex vara lycklig på sitt håll.

    PS! Föredömligt av dig att inte gå in och sabba deras förhållande för att få det du vill ha , sånt är sällsynt i egosverige 2014 där alla ska ha sitt till vilket pris som helst , det ska du vara stolt över
  • Anonym (Ånger)
    Fool skrev 2014-08-22 17:40:04 följande:

    PS! Föredömligt av dig att inte gå in och sabba deras förhållande för att få det du vill ha , sånt är sällsynt i egosverige 2014 där alla ska ha sitt till vilket pris som helst , det ska du vara stolt över


    Tack
Svar på tråden kär i barnens pappa