• Sininen83

    Vi som har BF februari 2015 och har flera barn! :)

    Tänkte samla ihop oss blivande flerbarnsföräldrar som väntar ett syskon till våra andra barn :) (med andra ord inga förstföderskor här inte!)


    Börja gärna med att fylla i här! Och sen är det bara att babbla fritt om alla tankar som snurrar i huvudet inför kommande bebisen :)


    Är just nu i vecka 16 och känner fladdrande i magen mer och mer vilket är helt magiskt! Hur går det för er?

    Sininen83- väntar 3e barnet, (syskon 9 och 6 år) BF 6 februari.


     

  • Svar på tråden Vi som har BF februari 2015 och har flera barn! :)
  • kotten12
    Sininen83 skrev 2014-08-17 18:21:15 följande:

    Tänkte samla ihop oss blivande flerbarnsföräldrar som väntar ett syskon till våra andra barn :) (med andra ord inga förstföderskor här inte!)


    Börja gärna med att fylla i här! Och sen är det bara att babbla fritt om alla tankar som snurrar i huvudet inför kommande bebisen :)


    Är just nu i vecka 16 och känner fladdrande i magen mer och mer vilket är helt magiskt! Hur går det för er?

    Sininen83- väntar 3e barnet, (syskon 9 och 6 år) BF 6 februari.


     


    Hej! Vad roligt med en tråd för flerbarnsföräldrar. :)

    Jag har bf den 24/2 och är nu i vecka 13. Hittills har min graviditet varit lite jobbig med mycket illamående och otrolig växtvärk. Men de har gått åt de bättre hållet de senaste dagarna :)

    Jag har en liten tjej som snart fyller 2 år.
  • Sininen83
    kotten12 skrev 2014-08-17 18:29:32 följande:
    Hej! Vad roligt med en tråd för flerbarnsföräldrar. :)

    Jag har bf den 24/2 och är nu i vecka 13. Hittills har min graviditet varit lite jobbig med mycket illamående och otrolig växtvärk. Men de har gått åt de bättre hållet de senaste dagarna :)

    Jag har en liten tjej som snart fyller 2 år.

    Vad roligt - har ni berättat om graviditeten för alla än eller hur har ni valt att göra med den biten? :)


     


    Vi har berättat för de närmsta, men väntar med resten till efter RUL, som vi fått tid för den 8e september. De blivande storebröderna är överfötjusta, blir lite "sladdis"-känslan för våran del då de kommer att skilja 7 och 10 år mellan pojkarna och bebisen.. Har gett bort allt som hade med bebis att göra så detta blir att börja om på nytt med allting :)

  • Mymlisen

    Hej! Klart att vi också ska ha en egen tråd, finns ju flera första barnet trådar
    Vi har ett barn sen tidigare, en kille på 9 år, så kommer att få ganska precis 10 år mellan barnen om det här går som det ska (han är född i januari).
    Är i v16 och har BF 6/2 enligt läkaren som gjorde vul och BF 8/2 enligt sista mens. Får väl se vilket som stämmer mest på rul den 10/9, men räknar veckor efter läkaren just nu, känns roligast så
    Känns lite som att börja om på nytt igen, speciellt med allt vad tillbehör heter. Bara vagnsortimentet har ju ändrats drastiskt sen sist, kan inte riktigt bestämma mig för om det är till det bättre dock.
    Vi blev "officiella" v13, då berättade vi för sonen, och han i sin tur berättar för alla, inklusive kassörskan på typ Ica Men är man stolt storebror så är man, ganska skönt ändå eftersom jag fortfarande bara ser ut som att jag har ätit för många bullar, har ju en ursäkt då

  • Mika86

    Kan fylla på
    Bf 18/2 enligt kuben, bli nog + ett par dagar till efter rul.
    Troligtvis födsel runt 10-14/2.
    Syskonen är 8 år, (snart) 6 år, 3,5 år o 1,5 år o bara pojkar

  • kotten12

    Åhh härligt att ha en tid för rul att er fram emot :) vi väntar på få en tid hemskickad men det kommer att blir i slutet av september.

    Vi har berättat för de närmst, de som skulle få veta något om något blev knas.

    Hur har era tidigare graviditeter varit?

  • Sininen83

    Graviditeten blir mysig på ett helt annat sätt när man har blivande syskon att vänta tillsammans med, eller hur?? Drömmer


    Tidigare graviditeter: Med första sonen var jag väääldigt trött (som en björn som ville gå i ide), (föddes BF +3), med andra sonen illamående i början men när det var över så kom foglossningarna och spökade istället (BF+5), tredje graviditeten förlorade vi tyvärr vår dotter i femte månaden pga för lite fostervätska Gråter


    Så pga den graviditeten så har vi nu tätare undersökningar och kontroller för att lugna oss.. (är ju inte mycket man kan göra för att påverka vissa saker med graviditeten tyvärr).


    Denna gången har jag mått illa sen vecka 5 och fortfarande spökar illamående :/


    Is och glass har vart min räddning! Har ni några speciella "dillen" som hjälper er?  Hur tätt inpå BF har ni fött tidigare? :)

  • kotten12

    Ja det är helt annorlunda när man redan har barn sen innan. Nu förstår inte vår lilla tjej att det är en bebis i magen än men det kommer säkert. Jag är så nyfiken på om dom kommer vara lika varandra och vad de kommer att va för liten person :)

    Beklagar att det blev så med er tredje :(

    Min förra graviditet mådde jag hur bra som helst, inget illamående, inga krämpor alls. Hon fixerade sig redan v. 28 å efter det fick jag mängder med vätska i hela kroppen så fick ha sambons skor ;) men vätskan var inte så jobbig utöver det att jag vart ganska stel.

    Sen vart bf 34+2 pga. Moderkakan lossnade. Så de vart en tuff förlossning som jag hoppas ska bli bättre denna gång. Ja kommer att gå på spec. Mödravården senare men det är inte bestämt än när jag flyttas över.

  • Mymlisen
    Sininen83 skrev 2014-08-17 19:20:14 följande:

    Graviditeten blir mysig på ett helt annat sätt när man har blivande syskon att vänta tillsammans med, eller hur?? Drömmer


    Tidigare graviditeter: Med första sonen var jag väääldigt trött (som en björn som ville gå i ide), (föddes BF +3), med andra sonen illamående i början men när det var över så kom foglossningarna och spökade istället (BF+5), tredje graviditeten förlorade vi tyvärr vår dotter i femte månaden pga för lite fostervätska Gråter


    Så pga den graviditeten så har vi nu tätare undersökningar och kontroller för att lugna oss.. (är ju inte mycket man kan göra för att påverka vissa saker med graviditeten tyvärr).


    Denna gången har jag mått illa sen vecka 5 och fortfarande spökar illamående :/


    Is och glass har vart min räddning! Har ni några speciella "dillen" som hjälper er?  Hur tätt inpå BF har ni fött tidigare? :)


    Tycker också att graviditeten känns "större" eller vad man ska säga eftersom sonen också väntar och längtar efter bebis, nu är vi tre som väntar och pratar om magen och allt runt omkring. Med sonen så var det mysigt på ett annat sätt, dels så var det min och sambons "grej", men också att man fick uppleva allt för första gången.
    Mådde som en prinsessa den gången, inget illamående, inte speciellt mycket sammandragningar, ingen egentlig foglossning att prata om förutom de sista veckorna. Så skillnaden har blivit rätt markant den här gången, har haft dryga sammandragningar sen v7, illamående till i v 12, då tog foglossningen över, måste sova med kudde mellan benen annars går jag nog sönder tror jag. Får hoppas att det inte blir så mycket värre, men är skeptisk.

    Har också tätare kontroller hos BM och hos specmödravården den här gången. När sonen var dryga året så väntade vi tvillingar, förlorade dem i v20, men de vet dock inte riktigt varför nu. Det enda som finns i journalen är att jag hade uvi, och det ska inte påverka så mycket enligt specmödravårdsläkaren. Den förklaring vi fick då var att jag hade livmodersinflammation, men det finns inte i journalen, så läkaren nu har beslutat om extra prover och så. Känns skönt att vara under extra uppsikt faktiskt.

    Mina cravings har växlat faktiskt, i början var det korv med bröd som krävdes var och varannan dag. Till sambons stora lycka så gick det över på ett par veckor. Nu är det kiwi och surt som gäller, sura godisar, citrondricka, fläderdricka osv. Får se hur länge det håller i sig, känns inte helt bra att äta socker flera gånger i veckan.
  • Mika86

    Jag har tidigare mått bra, väldigt illamående med första o väldig foglossning med tredje men bra med de andra.
    Nu är jag väldigt trött o illamående.
    Barnen är födda på bf-1, bf-4, bf-4 o bf-8, sista föddes i bilen så tror o hoppas på en mer planerad förlossning denna gången.

    Beklagar bådas förlust  

    Vart bor ni andra?

  • Sininen83

    Åh.. sitter och tänker på hur otroligt många olika livshistorier det finns och vad många starka kvinnor som överlevt dessa tragedier och kämpar vidare - All cred åt det! :)


    Vi bor en mil utanför GBG, ni andra?

    På onsdag är det dags för inskrivning, (en sen sådan) men bättre sent än aldrig.. Puh, ska fråga om det finns något som kan lindra mot illamåendet, helst inga mediciner, men förstår inte hur jag ska klara av skolan om jag ska må såhär flera veckor till :/

Svar på tråden Vi som har BF februari 2015 och har flera barn! :)