• Överste Senap

    Mordet i Tullinge

    Såg i flera trådar hur det hetsades mot invandrarna och invandringspolitiken direkt efter mordet i Tullinge. Det framhärdades att Tullinge var en typisk invandrarförort och därför var det självklart vilken etnicitet (eller åtminstone icke nordisk) mördaren hade. Det var en skandinavisk knarkare som mördade sin brukare visade det sig. Var det några av SD:arna eller andra invandringsfientliga som tog tillbaka sina hatiska inlägg? Icke! Men vem är förvånad?

  • Svar på tråden Mordet i Tullinge
  • enånittitre

    Den tråden var otroligt dum och borde slängts i papperskorgen av någon moderator.

    Har du insideinformation i fallet eftersom du vet något som inte ens Flashback lyckats snoka fram?

  • KiaL

    Det var väl inte brukaren som blev mördad utan vårdaren vad jag läste och hörde. Men kan ha fel. Bor i området och ryktet går ju..

  • Överste Senap
    KiaL skrev 2014-08-17 21:35:10 följande:

    Det var väl inte brukaren som blev mördad utan vårdaren vad jag läste och hörde. Men kan ha fel. Bor i området och ryktet går ju..


    Slarvigt av mig, vårdare skulle det stå, inte brukare. Men faktum kvarstår, hetsen mot invandrarna var återigen obefogad.
  • KiaL

    Ja det håller jag med om... nu vet vi iofs inte vart gärningsmannen kom ifrån men saken är den att det i det här fallet inte spelade någon roll.

    Även om jag själv är SD:are så går jag inte runt och tror att allt som händer är invandrarnas fel.

  • Överste Senap
    KiaL skrev 2014-08-17 22:18:02 följande:

    Ja det håller jag med om... nu vet vi iofs inte vart gärningsmannen kom ifrån men saken är den att det i det här fallet inte spelade någon roll.

    Även om jag själv är SD:are så går jag inte runt och tror att allt som händer är invandrarnas fel.


    En eloge till dig för det trots att du är SD:are. Du kanske såg hetsen i ett par trådar igår?
  • KiaL
    Överste Senap skrev 2014-08-17 22:20:08 följande:
    En eloge till dig för det trots att du är SD:are. Du kanske såg hetsen i ett par trådar igår?
    Jadå var inne och skrev på den tråden också..kanske fanns fler men såg bara en.

    Trots mitt stöd för SD så är jag så långt ifrån dem som anser att allt ska skyllas på ickesvenskar. Visst att mycket av det brottsliga som händer är till stor del utfört av ickesvenskar så betyder inte det att man genast ska ta för givet att de är inblandade.

    Det finns gott om rikspuckon i den svenska befolkningen också.
  • enånittitre

    Verkar som "Överste Senap" inte hade så god information ändå.
    I inlägg #125 på bifogad länk finns namnet på den misstänkte personen www.flashback.org/t2427968p11

    Namnet låter "ickenordiskt" i mina öron och det spelar egentligen ingen roll heller.
    Dock så skall rätt vara rätt, därav detta inlägg!

  • Gert
    enånittitre skrev 2014-08-21 17:51:15 följande:

    Verkar som "Överste Senap" inte hade så god information ändå.
    I inlägg #125 på bifogad länk finns namnet på den misstänkte personen www.flashback.org/t2427968p11

    Namnet låter "ickenordiskt" i mina öron och det spelar egentligen ingen roll heller.
    Dock så skall rätt vara rätt, därav detta inlägg!


    Namnet låter inte ens som europeiskt, kanske turkiskt men jag gissar på irakiskt.

    Jag undrar varför Överste Senap trodde att det var en skandinavisk knarkare, jag gissar på fördomar.
  • Kritiker

    Mördaren heter Aydin Izgi (man, 21 år) och är inte att betrakta som en etnisk svensk utan invandrad muslim från Turkiet som har belastat det svenska sjukvårdssystemet sedan han kom hit. Ett stort tack till alla hjältar i Sverige som röstat fram Alliansen/rödgröna, utan er hade detta inte varit möjligt!

  • Gert
    Kritiker skrev 2014-08-21 18:08:52 följande:

    Mördaren heter Aydin Izgi (man, 21 år) och är inte att betrakta som en etnisk svensk utan invandrad muslim från Turkiet som har belastat det svenska sjukvårdssystemet sedan han kom hit. Ett stort tack till alla hjältar i Sverige som röstat fram Alliansen/rödgröna, utan er hade detta inte varit möjligt!


    Eller som Reinfeldt hade sagt: "Tack för du valde Sverige!"
Svar på tråden Mordet i Tullinge