• YztiC

    Smärtan i hjärtat när plusset aldrig kommer.

    Hej.
    Ofrivilligt barnlös sen 1,5 år tillbaka nu.
    Alla omkring en kommer med glada nyheter var och varannan dag, bekanta blir gravida hur som helst.
    Någon mer som är här i samma sits i ungefär samma tidslängd?

  • Svar på tråden Smärtan i hjärtat när plusset aldrig kommer.
  • karro 2014

    Här har du en till fast jag har fått de efterlängtade plusset men både fått missfall i v5 och ma v11 under perioden januari-maj.. Kämpat i 1 år o 6 månader!!!

  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-08-17 21:56:55 följande:

    Här har du en till fast jag har fått de efterlängtade plusset men både fått missfall i v5 och ma v11 under perioden januari-maj.. Kämpat i 1 år o 6 månader!!!


    Missfallet/ma har jag fått nu under år 2014
  • Emmalisett

    En till här som försökt sedan hösten 2011, dock med ett uppehåll under sommaren 2012. Har gått på utredning så går på medicin för sköldkörtel och förhöjda prolaktinvärden sedan i våras. Längtar efter ett plus.

  • Knall

    Ofrivilligt barnlös officiellt sedan hösten 2012.. 2 graviditeter sedan dess.. ett utomkvedshavandeskap och ett missfall.. har dock minst 6 missfall sedan innan..

    Så fort jag når rätt BMI så har jag en plats hos RMC i mitt landsting..

    Är dock inte säker på att IVF eller liknande skulle hjälpa pga endometrios..

    Det gör ont.. fruktansvärt ont.. är bonusmamma, men det ökar nästan min längtan efter egna..

    Smärtan i hjärtat går inte att förklara...


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Mimosa86

    Inte i din sits men hoppas verkligen du får ditt pluss snart. Har ni påbörjat utredning? Styrkekramar till dig, ge inte upp! ????

  • carithal

    3 års försök och 1 missfall med min gubbe :( Börjar misstänka att jag inte kan bli gravid igen. Har funderat på att kontakta kvinnokliniken i Karlstad. Nån som vet om dom är bra?

  • YztiC

    Så ni fanns där ute..
    Sambons prover samt mina var bra förutom det provet jag lämnade 23 dagar efter mensens start, progesteronet var aningen lågt, 18 låg den på. Dom utförde även genomspolning av äggledarna och jag hade fri passage i båda äggledarna.
    Jag har börjat misstänka att min ägglossning ofta inte sker. Jag har alltid en stegring i väldigt många dagar men den verkar inte sjunka fören jag får min mens ungefär. Och det var ju det dom mätte med progesteronet, det är ju det som indikerar och visar att ägget har släppt och att ägglossning varit.

  • YztiC

    Vad är det för ålder på er? vart befinner ni er i sverige? Jag är 25 i oktober och befinner mig ganska nära Borås.

Svar på tråden Smärtan i hjärtat när plusset aldrig kommer.