• Anonym (Undra­r)
    Äldre 17 Aug 22:57
    12548 visningar
    18 svar
    18
    12548

    datingsidor för att ligga??

    Har nu dejtat några män (6) från datingsidor men det blir aldrig mer än en träff. har fikat med 5 och legat med en. Superbra träffar och bra sex med den ena. Männen verkar glada vi hörs på sms någon dag efter sen är det finito...

    Har män bara detta för att hitta one night stands? Jag ses gärna fler gånger men det blir aldrig så.

    Sen stör jag mig på att deras profil sidor uppdateras hela tiden alltså är männen ständigt på jakt efter nytt ??

  • Svar på tråden datingsidor för att ligga??
  • Äldre 18 Aug 00:00
    #1

    Ja. Nej. Kanske.

    Svårt att ge dig ett kategoriskt svar. Ja, det finns män som bara är ute efter att ligga. Nej, alla män är inte bara ute efter att ligga.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (light­grey)
    Äldre 18 Aug 09:16
    #2
    +1

    Problemet med dejtingsidor är att det lätt blir fokus på "jakten". Det blir lätt en ond spiral.

    Har du försökt fråga rakt ut varför de slutat höra av sig?

    Btw. Du har själv träffat sex olika. Vad skulle du säga om de killarna själva träffat sex olika?

  • Anonym (två)
    Äldre 18 Aug 09:21
    #3
    +1

    Att ni inte har setts fler gånger kan ju helt enkelt bero på att de inte kände att du var rätt. Även om du kanske hade träffat dom igen och tyckte att de var "rätt" så betyder det ju inte att de kände samma sak, ni är ju två olika människor.

    Sen finns det helt klart både män o kvinnor på alla sorters dejtsidor som bara vill ha lite uppmärksamhet och sex.

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 18 Aug 09:31
    #4
    Anonym (lightgrey) skrev 2014-08-18 09:16:24 följande:

    Btw. Du har själv träffat sex olika. Vad skulle du säga om de killarna själva träffat sex olika?


    Är det bara jag som blir att sitta och räkna vidare på detta men då i tankarna att sex skulle ha utgått vid varje möte? Blir många buksvågrar det, många tillfällen att få något gosigt som kliar och svider!

    Över And Ut...
  • Anonym (3)
    Äldre 18 Aug 10:02
    #5

    Var medlem på badoo i 6 mån ungefär.

    Där fanns allt från fina middags dejter till engångs ligg.

    Var väl själv ute efter att träffa folk utan någon speciell genre.

    Träffade ungefär 12 killar, låg väl med 10 av dom och de andra två var inte alls mina typer.

    Träffade en grym kk där som jag låg med i 4 mån ungefär och efter det träffade jag mitt livs kärlek genom badoo :)

    Honom håller jag hårt i :)

    Låter väldigt oseriöst och "slampigt" men hade en sån period som jag var ung och dum för att veta att jag inte alls vill vara det :)

  • Anonym
    Äldre 21 Aug 18:05
    #6

    Svaret är nog ganska enkelt. Du riktar in dig på de män som dom andra kvinnorna också vill ha, varför ska dom bara ligga med dig om dom kan ligga med alla dom andra kvinnorna också?

    Jag tror 80/20 regeln gäller i högsta grad på dejtingsidor, dvs. att 80% av kvinnorna ligger/dejtar 20% av killarna och säkert är det egentligen 95/5 istället, 

  • Anonym (Wille­)
    Äldre 21 Aug 19:08
    #7
    Anonym skrev 2014-08-21 18:05:41 följande:

    Svaret är nog ganska enkelt. Du riktar in dig på de män som dom andra kvinnorna också vill ha, varför ska dom bara ligga med dig om dom kan ligga med alla dom andra kvinnorna också?

    Jag tror 80/20 regeln gäller i högsta grad på dejtingsidor, dvs. att 80% av kvinnorna ligger/dejtar 20% av killarna och säkert är det egentligen 95/5 istället, 


    Detta stämmer nog väldigt väl. Säkert kan det också förklara varför man så ofta läser vilket fantastiskt sex (särskilt tjejer) haft med folk de träffat på nätet; "övning ger färdighet" och övning lär de aktuella killarna ha fått gott om... Man blir skickligare i sängen av att öva med många kvinnor än med en och samma kvinna under en lång tid, vill jag påstå.
  • Anonym (Bahh)
    Äldre 21 Aug 19:50
    #8

    Säger bara HP, vilken oseriös sida. Perfekt för dom som vill ligga, typ bara ligga. Men vi andra då?

  • Anonym (Hejsa­nSvejs­an)
    Äldre 14 Dec 23:33
    #9

    Efter många år av praktiserande av online dating med varierande resultat så har jag kommit på att dom stora vanliga sidorna inte är särskilt effektiv för mig i alla fall Sociala medier är ofta underskattade, ibland nästan lättare att få napp på dessa enligt min erfarenhet än stora datingsidor som Badoo tex

    Några som jag provat och gillar

    Bodycontact: Mycket folk här men också en hel del konkurrens, svårt att få någon respons om man är kille.

    Snoik: Väldigt lätt att få kontakt med tjejer om man jämför med tex ovanstående.

    Facebook: Kan funka väldigt bra men kör inge "Ska vi knulla", lite finlir krävs men oändligt med tjejer.

    Klubb6: Inte så stor och för tillfället verkar den vara nere men annars bra för sexträffar

  • Anonym (Oseri­ös?)
    Äldre 15 Dec 19:25
    #10
    Anonym (Bahh) skrev 2014-08-21 19:50:10 följande:

    Säger bara HP, vilken oseriös sida. Perfekt för dom som vill ligga, typ bara ligga. Men vi andra då?


    Är det mer oseriöst att vara ute efter att "bara" ha sex än att hitta ha en relation? Det är minst lika desperat med de som jagar ett fast förhållande till varje pris som de som vill ha sex?

  • Anonym (Varfö­r)
    Thu 29 Oct 2020 23:14
    #12
    +1

    Varför frågar du inte om en dejt till då?

  • Fri 30 Oct 2020 11:34
    #13

    Fundera på vad du är ute efter hos någon du skall träffa, och leta efter det. Värderingar är ofta viktigare än intressen.

    Var också tydlig med vad du vill ha. Är du ute efter ett långvarigt förhållande, kanske att bilda familj, så skriv det.

    Men ibland vet man redan efter en första träff, att det inte kan bli något vidare, inte av något slag. Den som vet det, borde förstås tala om det och inte bara ghosta.

  • Anonym (Liggv­änlig)
    Fri 30 Oct 2020 17:18
    #14
    Anonym (Undrar) skrev 2014-08-17 22:57:36 följande:

    Har nu dejtat några män (6) från datingsidor men det blir aldrig mer än en träff. har fikat med 5 och legat med en. Superbra träffar och bra sex med den ena. Männen verkar glada vi hörs på sms någon dag efter sen är det finito...

    Har män bara detta för att hitta one night stands? Jag ses gärna fler gånger men det blir aldrig så.

    Sen stör jag mig på att deras profil sidor uppdateras hela tiden alltså är männen ständigt på jakt efter nytt ??


    Svårt att veta säkert, men har du hintat att du bara vill ligga? Låter så på din rubrik. Killarna kanske också vill ligga, men uppfattar dig inte som den typen och av välvilja inte vill "lura" någon till sex.


    Var bor du? ;)

  • delta6­6
    Sat 14 Nov 2020 13:15
    #14

    Söker inte bara ut o in o hej då,utan återkommande,som gärna bli stadigt,så träffar dej gärna


    sex
  • Anonym (En på miljon­en)
    Sat 14 Nov 2020 15:19
    #15

    Finns det verkligen killar som tror att de går knulla via en kontaktsida som består av 98 % män.

    Tips: försök att komma i kontakt med ett par som vill ha trekant.

  • Sat 14 Nov 2020 18:00
    #16

    Jag tycker merparten bara söker seriöst.

    Fiskebilder och ?titta på sport? eller ?hellre skogen än krogen? Well guys jag vill snuskprata och knulla, men visst sitt med era fiskespön och sportpolare. .

  • Sat 14 Nov 2020 18:16
    #17

    Nu blir det stark tobak här ts men det är oftast bättre väl?
    Du har som alla andra kvinnor på datingsidor klickat på dom 20% snyggaste killarna (8-10) medan du själv kanske är en hyfsad 5a?
    Då kan det bli ett ONS men inte mer. Försök träffa killar som är mer i din division så kommer utfallet bli ett helt annat.

  • Sat 14 Nov 2020 18:21
    #18
    Bitten skrev 2020-11-14 18:00:09 följande:

    Jag tycker merparten bara söker seriöst.

    Fiskebilder och ?titta på sport? eller ?hellre skogen än krogen? Well guys jag vill snuskprata och knulla, men visst sitt med era fiskespön och sportpolare. .


    Det ör nog många som skriver att dom ör seriösa, men ör öppna för annat - i alla fall under tiden man letar.
Svar på tråden datingsidor för att ligga??