• Äldre 18 Aug 11:22
    1122 visningar
    12 svar
    12
    1122

    Jag fick MF i v 13, helt utan smärta.

    För en månad sedan var jag på semester utomlands och fick då MF, vecka 12+2. Jag trodde att graviditeten var normal, men några dagar innan MF upptäckte jag en svagt färgad flytning, först brun i tre dagar, sedan svagt röd. MF-dagen låg jag och läste en bok vid poolen, lite orolig men ändå med hoppet kvar. Plötsligt började det bara forsa blod. Jag tog mig upp till hotellrummet, satte mig i badkaret och såg min graviditet försvinna. Jag hade hört att man bara ska vänta ut ett missfall så jag tog det lugnt, vilade etc. Jag reste med sambon och vår 2-åring, så jag använde hans blöjor som binda och det bara fortsatte att störtblöda. Jag bytte blöja efter blöja. Efter 4 timmar var jag yr och ringde 1177 som ville att jag skulle kontakta läkare. Det konstiga var att jag under den här tiden inte kände någon smärta överhuvudtaget. Missfallet slutade med ambulansfärd till sjukhus, epiduralbedövning (fick inte sövas efter som jag hade druckit för mycket) och skrapning eftersom det fanns mycket rester kvar. Fick mycket dropp och hade ett blodvärde på 87. Innan resan var jag på inskrivning och då hade jag 128.

    Vad vill jag då med detta svammel?

    1) Höra om någon annan här har haft missfall utan smärta?
    2) Finns det något sätt att räkna ut blodförlusten? Läkaren på plats trodde att jag hade förlorat 1-1,5 liter, baserat på mitt blodvärde 87 men då visste han inte vad jag hade tidigare.
    3) Har någon annan här haft ett så snabbt förlopp på MF? Jag är jätterädd för att det ska hända igen vid nästa graviditet. Tänk om det är något fel på livmodertappen?
    4) Skriva av mig - jag är verkligen jätteledsen över förlusten av denna efterlängtade graviditet.

    Tack för att du tog dig tid att läsa, om du har svar på någon fråga så är jag tacksam!

  • Svar på tråden Jag fick MF i v 13, helt utan smärta.
  • Anonym (Eeeeh 4321)
    Äldre 18 Aug 12:33
    #1

    Vadå druckit för mycket ????

    Hoppas du inte menar alkohol om du nu visste om graviditet.

  • Äldre 18 Aug 12:51
    #2

    Nej, såklart inte! Det var jag som var otydlig när jag skrev förstår jag. Jag hade druckit mycket vatten, det var väldigt varmt och jag var också törstig pga blodförlusten. Det kan tilläggas att jag fråga på sjukhuset om jag fick dricka vatten och de tyckte att det gick bra. Sen höll väl inte narkosläkaren med om det när det var dags för honom att ta beslut om sövning.

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 30 Mar 13:14
    #3

    Jag hade ett i princip smärtfritt missfall i v.14. Lite molvärk men nästan inget.Väntade hela tiden på den skarpa smärtan men den kom inte. Värre i själen dock. :(

  • Anonym (T)
    Äldre 30 Mar 14:44
    #4

    Har haft två missfall. Första redan i v 5. Kände ingenting utan bara började blöda. Mängden blod var inte mer än att ha mens. Andra gången var i v 11. Kände inget då heller utan började blöda. Även då inte massor utan som vanlig mens. Fick tillslut göra skrapning då rester fanns kvar. Hade inga konstiga flytningar innan blod kom.

    Minns dock stora vidriga klumpar av levrat blod efter skrapningen. Fick infektion och äta medicin. Har efter det varit gravid 2 ggr till och dom gick bra.

  • Äldre 30 Mar 14:52
    #5

    Jag har fått fem missfall, varav fyra i vecka 6-8 och det femte i vecka 11. Jag upplevde ingen smärta alls. Det är tacksamt att kroppen kunde lösa det själv så bra under omständigheterna.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Apr 09:00
    #6

    Ni som fått missfall fler gånger.
    Har det gått bra sen?


    Har mitt andra missfall nu  - känns så mörkt inför framtiden.
    Hur ska man tänka?

  • Äldre 1 Apr 11:01
    #7
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 09:00:42 följande:

    Ni som fått missfall fler gånger.

    Har det gått bra sen?

    Har mitt andra missfall nu  - känns så mörkt inför framtiden.

    Hur ska man tänka?


    Vi har fått 3 barn mellan missfallen så för oss gick det bra ändå, även om det var tungt.

    Jag tänker att det är bra om man lyckas tänka att man väntar barn och inte missfall. Om inte annat, så för att man får vara glad i alla fall en dag till.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Apr 11:17
    #8
    Donum skrev 2015-04-01 11:01:28 följande:

    Vi har fått 3 barn mellan missfallen så för oss gick det bra ändå, även om det var tungt.

    Jag tänker att det är bra om man lyckas tänka att man väntar barn och inte missfall. Om inte annat, så för att man får vara glad i alla fall en dag till.


    så ni fick inte flera i rad? har fått två nu.....
  • Äldre 1 Apr 11:58
    #9
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 11:17:48 följande:

    så ni fick inte flera i rad? har fått två nu.....


    Jo, först fick jag ett missfall, sedan blev jag gravid med sonen. Efter sonen fick jag tre missfall på rad innan jag blev gravid med mellersta dottern. Efter mellersta dottern fick jag ett missfall till och därefter blev jag gravid med vad som blev yngsta dottern.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Apr 12:02
    #10
    Donum skrev 2015-04-01 11:58:59 följande:
    Jo, först fick jag ett missfall, sedan blev jag gravid med sonen. Efter sonen fick jag tre missfall på rad innan jag blev gravid med mellersta dottern. Efter mellersta dottern fick jag ett missfall till och därefter blev jag gravid med vad som blev yngsta dottern.
    Fick ni göra utredning efter tre missfallen? Förlåt för att jag frågar så mycket....
  • Äldre 1 Apr 12:11
    #11
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 12:02:16 följande:

    Fick ni göra utredning efter tre missfallen? Förlåt för att jag frågar så mycket....


    Ja, det fick vi, men som för så många andra så visade det ingenting. Däremot fick jag ingå i en studie ang upprepade missfall hos Lennart Blomqvist i Borås där omhändertagandet var en viktig faktor. Vet ej om de tabletter jag fick var placebo eller ej. Studien är inte klar, men jag blev gravid två veckor efter att ha träffat honom och ut kom sedan en levande tös. :)
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Apr 13:16
    #12
    Donum skrev 2015-04-01 12:11:17 följande:
    Ja, det fick vi, men som för så många andra så visade det ingenting. Däremot fick jag ingå i en studie ang upprepade missfall hos Lennart Blomqvist i Borås där omhändertagandet var en viktig faktor. Vet ej om de tabletter jag fick var placebo eller ej. Studien är inte klar, men jag blev gravid två veckor efter att ha träffat honom och ut kom sedan en levande tös. :)
    Vi har ju fått två missfall.
    Hoppas verkligen inte vi behöver få ett till.
    Och att vi slipper göra utredning.
Svar på tråden Jag fick MF i v 13, helt utan smärta.