• Anonym (!!!)
    Äldre 18 Aug 11:49
    20990 visningar
    92 svar
    92
    20990

    Bonusens flickvän tror att hon bor här!!?

    Min bonus har en flickvän och de brukar vara här ibland och sova över osv. Bonusen bor hos biomamman halva tiden. Nu har bonusen börjat jobba och av ngn anledning hänger flickvännen kvar här hela dagen. Går till köket och fixar osv. Jag jobbar dessutom hemifrån och dagtid när alla är på jobbet är dessutom min enda ensamtid som jag verkligen behöver!!!

  • Svar på tråden Bonusens flickvän tror att hon bor här!!?
  • Anonym (.....­)
    Äldre 18 Aug 11:53
    #1

    Hur gammal är flickvännen och varför har hon ingen sysselsättning?

  • Anonym (Tid kommer­)
    Äldre 18 Aug 11:57
    #2

    Det är inte ok! Den dagen han har ett eget hem kan han låta någon bo hemma hos sig, annars får hon väl vara i sitt eget hem!! Jag tycker inte att det spelar någon roll om du är hans bio- eller bonusmamma.

  • Anonym (jobbi­g sits)
    Äldre 18 Aug 11:59
    #3

    Vilken jobbig sits!

    Ta upp saken med din partner så ni har enad front när ni tar upp det med bonus alt bonus flickvän. Det är ju känsligt eftersom jag antar att ni i övrigt inte har något emot flickan?

    Men, det är din arbetsplats som du har inrättat efter det faktum att det normalt sett bara är du hemma (antar att någon är sjuk ibland men att det inte stör på samma vis som detta) och din arbetsmiljö är viktig så ni måste ju.

  • Anonym (Tid kommer­)
    Äldre 18 Aug 12:02
    #4
    Anonym (jobbig sits) skrev 2014-08-18 11:59:18 följande:

    Vilken jobbig sits!

    Ta upp saken med din partner så ni har enad front när ni tar upp det med bonus alt bonus flickvän. Det är ju känsligt eftersom jag antar att ni i övrigt inte har något emot flickan?

    Men, det är din arbetsplats som du har inrättat efter det faktum att det normalt sett bara är du hemma (antar att någon är sjuk ibland men att det inte stör på samma vis som detta) och din arbetsmiljö är viktig så ni måste ju.


    För mig skulle det också kännas konstigt om min sons flickvän var hemma hos oss på dagarna när vi andra är borta och jobbar/är i skolan. Alltså UTAN att det var en arbetsplats...Kanske om hon verkligen var en del av familjen och stod oss väldigt nära, då vore det väl ok om det rörde sig om någon enstaka dag, ett undantag.
  • Äldre 18 Aug 12:02
    #5

    Då säger man såklart ifrån och säga att hon får gå hem och förklarar varför. Det är självklart inte okej.

  • Anonym (jobbi­g sits)
    Äldre 18 Aug 12:05
    #6
    Anonym (Tid kommer) skrev 2014-08-18 12:02:48 följande:
    För mig skulle det också kännas konstigt om min sons flickvän var hemma hos oss på dagarna när vi andra är borta och jobbar/är i skolan. Alltså UTAN att det var en arbetsplats...Kanske om hon verkligen var en del av familjen och stod oss väldigt nära, då vore det väl ok om det rörde sig om någon enstaka dag, ett undantag.
    Det har du rätt i.
    Kan tillägga att jag var en sådan jobbig flickvän, vi tänkte helt enkelt inte på att de vuxna kanske inte ville ha oss där. Det var en bit emellan oss så först bodde vi hos mig ett tag, sen hos hans föräldrar då jag fick jobb på den orten (inte suuuuperlångt emellan men en bit) och så skaffade vi egen lgh men det var betydligt lättare då än nu.

    Så TS, de tänker antagligen inte ens på att det kan kännas knepigt för er, de är nog så uppe i sin egen värld av att vara kära och vilja tillbringa all tid ihop.
  • Äldre 18 Aug 12:08
    #7

    Sådär "bodde" jag ett litet tag som denna tjejen gör.
    Men det var en engångsföreteelse som berodde på att jag var fysiskt skadad och inte kunde gå till skolan, kunde dock ta hand om mig själv egentligen (bodde i egen lägenhet) men det kändes tryggare att vara nära en vuxen (mina egna föräldrar var inget alternativ).
    Så jag var hemma hos min, då, pojkväns mamma i ca en vecka medan pojkvännen gick i skolan.
    Men det var som sagt på grund av omständigheterna och svärmor hade ingenting alls emot att jag var där med henne.
    Jag hade dock aldrig velat vara själv hemma hos någon annan på regelbunden basis, det känns ju jättekonstigt, och det måste det ju kännas för dig med. Kanske du kan förklara att det känns obekvämt för dig och att hon ju faktiskt kan komma tillbaka efter din son slutat jobbet?

  • Anonym (!!!) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 12:43
    #8
    Anonym (.....) skrev 2014-08-18 11:53:55 följande:

    Hur gammal är flickvännen och varför har hon ingen sysselsättning?


    17 och har ff sommarlov antar jag..
  • Äldre 18 Aug 12:47
    #9
    Anonym (!!!) skrev 2014-08-18 12:43:41 följande:
    17 och har ff sommarlov antar jag..
    Är hon där nu?
    Gå i så fall och fråga henne hur länge hon tänkt stanna. Säg det inte elakt men på ett sätt som signalerar att det är dags att gå hem.
  • Äldre 18 Aug 12:51
    #10

    Fråga henne varför, det är taskigt att kasta ut henne direkt.

    För några år sen var jag mycket hemma hos min pojkvän för att min ena förälder är missbrukare och jag mådde fruktansvärt dåligt hemma. Pojkvännens mamma förbjöd mig att vara hemma hos dom till slut. Utan att prata med mig utan gick via min pojkvän.

    Vi är fortfarande tillsammans (sambos) och jag kommer aldrig mer känna mig välkommen eller "hemma" hos hans mamma.. 

    Nu är det ju visserligen din bonus flickvän men jag tänkte att hon kanske har en anledning till varför hon är hos er?

Svar på tråden Bonusens flickvän tror att hon bor här!!?