• Anonym (Fundersam kille)

    Är det många tjejer som är ointresserade av sex?

    Tänkte spekulera lite omkring det här med sex i förhållande.
    Jag har ett 4 årigt förhållande med en tjej, vi båda runt 20 år. Och hon är helt ointresserad av sex.. Hon tycker ju att det är skönt men ändå är det inget som hon skulle ta tag i för att hon vill, hon är alltså aldrig kåt, i alla fall inte på mig. Jag har försökt med nästan allt, sexleksaker, oralt, smeka mm. Men inget så att hon visar något att hon vill ha mig.. Brukar ofta slicka henne länge till orgasm innan samlag för de är det hon gillar mest säger hon. Hon är också väldigt tyst och livlös i sängen, visar inget att hon är kåt, ungefär bara ligger där, bara sex hemma i sängen, har föreslagit andra platser men inte något hon vill... Hon har aldrig tagit några initiativ förutom några månader i början när man var nykär kanske, och jo vi har pratat om detta men hon ser det inte som ett problem och gör inget åt de, hon tycker liksom att det är mitt JOBB att få henne lite sugen på sex och det tycker inte jag stämmer alls.. Tycker många tjejer så?
    Om jag inte tar initiativ till sex så blir det inget alls, och borde man inte tända till lite på sin partners kropp? Hon kollar inte ens på mig när jag är naken eller när man duschar så måste man alltid säga till henne att smeka på än ifall jag vill de..

    Några som har det liknande eller tips på förbättring? Tack på förhand.

  • Svar på tråden Är det många tjejer som är ointresserade av sex?
  • Smecker

    Det här sätter ribban för resten av ert liv tillsammans.

    Det finns såklart en del tjejer som är som din, men tjejer är generellt inte sådana. Jag har själv genom åren råkat ut för ett par sådana, men har lärt mig att hålla mig borta, det finns väldigt många tjejer som har sexlust, driv och initiativförmåga där ute så det är helt onödigt att nöja sig med mindre.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (...)

    För att de flesta killar är såpass tråkiga att ha sex med att man hellre lever utan sex än att ha sex med dom

  • nanneN
    Anonym (...) skrev 2014-08-18 13:07:27 följande:

    För att de flesta killar är såpass tråkiga att ha sex med att man hellre lever utan sex än att ha sex med dom


    Inte för att vara elak eller nåt, men om dom flesta killar verkligen har varit så tråkiga, så kanske felet kan ligga lite hos dig själv? Man är ju faktiskt två (oftast) som har sex.

    Visst finns det dåliga och tråkiga killar, men dom flesta är ändå helt ok och några är till och med riktigt bra, och då har jag garanterat testat betydligt fler än genomsnittet. ;)

  • Anonym (...)
    nanneN skrev 2014-08-18 15:22:41 följande:
    Inte för att vara elak eller nåt, men om dom flesta killar verkligen har varit så tråkiga, så kanske felet kan ligga lite hos dig själv? Man är ju faktiskt två (oftast) som har sex.

    Visst finns det dåliga och tråkiga killar, men dom flesta är ändå helt ok och några är till och med riktigt bra, och då har jag garanterat testat betydligt fler än genomsnittet. ;)
    Nä, det ligger hos dom. Försöker man visa vad man gillar så blir de bara kränka och börjar sura. Säger man att nått gör ont så hävdar de att deras ex minsann gillade det.
  • nanneN
    Anonym (...) skrev 2014-08-18 15:27:36 följande:
    Nä, det ligger hos dom. Försöker man visa vad man gillar så blir de bara kränka och börjar sura. Säger man att nått gör ont så hävdar de att deras ex minsann gillade det.
    Då vete fan var du hittar dina killar, för det är bara en bråkdel av dom jag träffat som varit sådana.
  • Anonym (Sex är viktigt)

    Nu är jag betydligt äldre än dig men för mig är sex en viktig del i ett förhållande. Jag känner lite igen det du skriver och i vårt förhållande sa jag till om det. Trots många år tillsammans var jag beredd att lämna henne om inte sexet blev bättre. Låter kanske elakt men det här med sex har olika betydelse för oss alla och enligt mig går det inte bygga vidare på ett förhållande om man är för olika varandra. Men det är som sagt mina åsikter...

  • Anders 386

    Känner igen en hel del från vårt förhållande. Min fru tycker om sexet, men hon gör ingenting för att utveckla det. Jag uppfattar egentligen aldrig att hon är "kåt", men när man väl hamnar i säng så njuter hon och jag ger henne orgasm. Men om hon inte lyckas få orgasm så somnar hon lika gott ändå.
    Det är som att hon upplever sexet som skönt, men hon blir liksom aldrig laddad av kåthet som jag ofta är. För mig är sexet stjärnor och raketer, för henne är det mer som en ljummen sommarvind.Glad
    Jag tror att det är ganska stor andel kvinnor som är på ungefär samma sätt, men det är bara spekulationer. Men jag tror att det är gamla könsroller också, många kvinnor (dom flesta?) förväntar sig att det är mannen som ska styra sexet.

  • Anonym (ehhh)

    Hon är alltså en död fisk i sängen.
    Död fisk-sex
    Katt

  • Anonym (enbisex)

    Tjejer är svårare att tillfredsställa än man. Hon kanske av de kvinnor som inte njuter sex.Hon kanske vill bara någon att leva med.

  • Anonym (många)

    Många kvinnor njuter inte av sex såsom män gör. Betydligt fler män njuter av sex. Såsom anders beskriver det tycker nog de allra flesta kvinnor att sex är som en ljummen sommarvind = inte direkt speciellt alls, det här kan jag stå ut med ett par gånger i månaden, medans män upplever det som stjärnor och raketer = det är hur skönt som helst och det här skulle jag kunna ha varje dag.

  • Anonym (många)

    Så svar "JA" på din fråga. Det är måååånga kvinnor som är ointresserade av sex. För mig och mina vänner ger det inte så mycket att ha sex. Vi får inte ut något av det. Jag fejkstönar, mina vänner också. Men det gör väl ingenting, du som man får ju din orgasm ändå!?

  • Anonym (Jess)

    Nu har jag ju inte haft sex med en massa tjejer så jag kan bara tala för mig själv och jag känner inte alls igen mig i TS mfl. beskrivningar! Jag tycker sex är jätteskönt, jag tänder på min man och tar initiativ till sex. Jag tror jag har det skönare än honom faktiskt.

Svar på tråden Är det många tjejer som är ointresserade av sex?