• Gert
    Äldre 18 Aug 19:14
    1813 visningar
    19 svar
    19
    1813

    Ska du rösta annorlunda efter Reinfeldts erkännande?

    I lördags erkände statsminister Fredrik Reinfeldt att invandringens omfattande kostnader kommer slå hårt mot Sveriges statliga finanser. Det finns inget ekonomiskt utrymme för andra satsningar än att ta hand om invandrarna.

    Vad jag har hört och läst på olika forum så är det många moderater och sossar som kommer rösta på SD efter det här. Finns det någon på FL som kommer rösta annorlunda?

    Om någon missade presskonferensen kan du se den nedan.
     




    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du rösta annorlunda efter Reinfeldts erkännande?
  • Äldre 18 Aug 20:03
    #1

    Nej, jag har aldrig haft en tanke på att rösta på Reinfeldt hur som helst. Inte på SD heller. Varför skulle jag?

  • Äldre 18 Aug 20:07
    #2

    Man måste vara bra naiv om man inte förstår att invandring kostar.


  • Äldre 18 Aug 20:08
    #3

    Funderade starkt på att rösta på moderaterna men efter det sinnessjuka uttalandet blir det sd.

  • Äldre 18 Aug 20:19
    #4

    Att rösta rött är att skjuta sig själv i foten...som att gå tillbaka i tiden 25 år

  • Gert
    Äldre 18 Aug 20:34
    #5
    Fredagstoffeln skrev 2014-08-18 20:19:55 följande:

    Att rösta rött är att skjuta sig själv i foten...som att gå tillbaka i tiden 25 år


    Eller till Stalintiden då åsiktsregistrering var vanligt.
  • Äldre 18 Aug 20:54
    #6

    Tyvärr så är en röst på allt utom SD en röst på EU och deras destruktiva massinvandring och masskultur politik. dvs ingen kultur alls.

    Och måste jag nämna att det var inte längesedan Reinfeldt proklamerade stöd till de "syriska rebellerna", varav många tillhörande Al-Qaida som systematiskt har slaktat många kristna i Syrien på demoniska sätt. Avrättat och torterat familjer framför varandra och korsfäst barn.

    Men då hurrade de flesta svenskar. Fram med demokratin.

    De bryr sig INTE om människor som lider men de utnyttjar deras lidande för att föra fram sin agenda mot en totalitär världsregering.

    En röst på EU är en röst på globalisterna (internationalister) så som David Rockefeller, Henry Kissinger och Peter Sutherland med flera. Och deras, som dem kallar det, nya världsordning.

    All your country is belong to me;

  • Äldre 20 Aug 11:51
    #7

    Nej jag har aldrig tänkt att rösta på Reinfeldt eller SD för den delen.

  • Papp
    Äldre 20 Aug 12:34
    #8
    Fredagstoffeln skrev 2014-08-18 20:19:55 följande:

    Att rösta rött är att skjuta sig själv i foten...som att gå tillbaka i tiden 25 år


    Beror nog på hur fet din plånbok är och om du har mest empati för andra människor eller för din plånbok?
  • Äldre 20 Aug 13:02
    #9

    Nej, Reinfeldt skulle aldrig få min röst vilket som.

  • Sensit­iveguy
    Äldre 20 Aug 22:22
    #12
    Virriga Vera skrev 2014-08-18 20:07:11 följande:

    Man måste vara bra naiv om man inte förstår att invandring kostar.


    Allting kostar pengar, även barnafödande. Varför tar vi inte och förbjuder det?
  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 20 Aug 22:24
    #13

    Nej, tänkte ändå inte rösta på moderaterna.

  • Äldre 21 Aug 14:50
    #14

    Det han sade visst jag redan... kan faktiskt lägga ihop 2 och 2

    Men är glad att det äntligen erkänns.

  • Äldre 21 Aug 14:52
    #15
    Papp skrev 2014-08-20 12:34:20 följande:
    Beror nog på hur fet din plånbok är och om du har mest empati för andra människor eller för din plånbok?
    Men kan inte de som vill betala detta göra det och låta de som inte vill slippa. Ungefär som kyrkskatten. Då är problemet löst och alla är nöjda.
  • Papp
    Äldre 21 Aug 20:44
    #14
    Stjärnfall76 skrev 2014-08-21 14:52:24 följande:

    Men kan inte de som vill betala detta göra det och låta de som inte vill slippa. Ungefär som kyrkskatten. Då är problemet löst och alla är nöjda.


  • Äldre 21 Aug 20:47
    #15

    Japp, ska rösta på sd. Innan röstade jag alltid på moderaterna

  • Äldre 21 Aug 20:55
    #16

    Ja, det blir SD istället för Moderaterna.

  • Papp
    Äldre 22 Aug 06:03
    #17

    Nej det blir inte SD och kommer aldrig bli. Det är ett missnöjesparti och man kan lika gärna kasta in en blanksedel.

  • Aqt
    Äldre 22 Aug 06:12
    #18
    Sensitiveguy skrev 2014-08-20 22:22:37 följande:

    Allting kostar pengar, även barnafödande. Varför tar vi inte och förbjuder det?


    Vill du lagstifta om begränsat barnafödande av kostnadsskäl? Anser du verkligen att man kan jämföra det med regler kring migration?
  • Nightr­od
    Äldre 22 Aug 06:54
    #19

    Efter att sett både moderaternas och Folkpartiets valskyltar så vet jag inte längre vad jag skall rösta på. Rött går ju inte för jag är för klassamhället de som inte jobbar skall ha det sämre än de som gör det, så är det bara. Och de som jobbar mycket skall inte bestraffas för det.

    Så jag vette fan vad det kommer bli just nu.

Svar på tråden Ska du rösta annorlunda efter Reinfeldts erkännande?