• Anonym (Mannen)

    Varför är tjejer mycket mer kräsna på utseendet än killar?

    När jag e ute på stan med mina tjejpolare så brukar jag be dem att peka på en kille som ser snygg ut. Som ligger på ca 6 - 10 poäng på 10poängsskalan.

    Vi kan gå runt på stan en hel dag utan att hitta EN ENDA KILLE Som kommer över 5 poäng...

    Medans när jag ska peka ut tjejer som får över 5 poäng, kan stå och peka ut tjejer i evigheter, de tar aldrig slut, överallt dyker det upp snyggingar.

    Varför är det såhär tjejer? Och kan ni svara på hur ofta ni brukar se en kille som faktiskt ser bra ut?

    Jag ser kanske 30 - 40 snygga tjejer, bara på väg till jobbet en vanlig morgon tex...

  • Svar på tråden Varför är tjejer mycket mer kräsna på utseendet än killar?
  • Anonym (P)

    Kvinnor är inte kåta på samma sätt som män. Rent biologiskt är män mer styrda av sin sexuella drift. (OCH JA, visst finns det kvinnor som också är så)
    Så kräsnare pga att tjejer inte är lika desperata. Tid att kolla genom utbudet.

  • Anonym (0-10 poäng!)

    Vilken sysselsättning ni har. Sätta poäng på människors utseende ;(

  • lykantrophona

    Kanske för att killar inte lägger ner lika mycket tid på sitt utseende? Vi tjejer har ju skolats sedan barnsben i att se söta ut - fixar håret, sminkar, matchar kläder, kommenterar varandras utseende.
    Det är inte direkt positivt bara, tjejer verkar lida i högre utsträckning av dåligt självförtroende och ätstörningar också.
    Men den genomsnittliga unga tjejen vårdar sitt hår och sminkar sig en del. Inte så många killar som sminkar sig till vardags. ;)

    Sen tror jag att många tjejer inte är så visuella när det gäller attraktion. Åtminstone har jag svårt för att bedöma folks "snygghet" bara baserat på utseendet, oavsett om det gäller tjejer eller killar.

    Jag har svårt att tro att alla killar tycker lika många tjejer är snygga som du gör. Folk har olika smak. Min pojkvän och jag verkar ha helt olika smak i tjejers utseende, och han är mindre intresserad av att ragga på tjejer "bara för att" än vad jag är.

  • nyans

    Tjejer är mer kräsna för att de kan vara det. Det handlar om utbud och efterfrågan.

    Men tjejer bryr sig inte så mycket om en killes utseende när det kommer till kritan. Visst är det en fördel om han ser bra ut, men annat (personlighet, intelligens, charm, yrke och ibland pengar) väger minst lika tungt.

    Killar är som sagt mer visuella, men eftersom utbud och efterfrågan ser ut som det gör, tvingas många killar nöja sig med vad de får, varför "fula" tjejer blir uppraggade i högre grad än "fula" killar.

  • Nyfiken gul

    kanske för att tjejer och killar lägger olika värderingar i vad en snygging innebär?

    Många killar tycker ju allt som har en rumpa och bröst och en viss hårfärg  är en snygging så allt är ju liksom relativt .. 

    Tjejer tittar mer på helheten än specifika attribut (oftast alltså) 

    En kille med uppknäppt skjorta och fint leende är ju inte per automatik en snygging  - men en tjej med urringning och fräscht leende blir genast en snygging... 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sextiotalist
    Nyfiken gul skrev 2014-08-18 21:23:30 följande:

    kanske för att tjejer och killar lägger olika värderingar i vad en snygging innebär?

    Många killar tycker ju allt som har en rumpa och bröst och en viss hårfärg  är en snygging så allt är ju liksom relativt .. 

    Tjejer tittar mer på helheten än specifika attribut (oftast alltså) 

    En kille med uppknäppt skjorta och fint leende är ju inte per automatik en snygging  - men en tjej med urringning och fräscht leende blir genast en snygging... 


    Visst är det så.
    Jag kan även rent generellt säga att det finns betydligt estiskt snyggare kvinnor / tjejer än män och jag är 100% hetero, så det är inga sådana värderingar.
  • Anonym (,)

    Tjejer håller nog överlag med killar om att det finns fler snygga tjejer än snygga killar. Be dina tjejkompisar betygsätta tjejer nästa gång, får du se.

    Håller med inlägg 1 och 3 annars. Tjejer anstränger sig mer utseendemässigt,  tjejer attraheras mer av inre egenskaper (och är därmed inte lika inriktade på att bedöma mäns utseenden hela tiden) och är inte lika kåta som män.

    Jag blir ofta attraherad av män som har vissa personlighetsdrag. Däremot ser jag inte ens mäns utseenden på stan. Tittar inte, bryr mig inte. Noterar dock snygga tjejer, trots att jag är en heterosexuell tjej.

  • Anonym (miki)
    Anonym (Mannen) skrev 2014-08-18 21:04:06 följande:

    När jag e ute på stan med mina tjejpolare så brukar jag be dem att peka på en kille som ser snygg ut. Som ligger på ca 6 - 10 poäng på 10poängsskalan.

    Vi kan gå runt på stan en hel dag utan att hitta EN ENDA KILLE Som kommer över 5 poäng...

    Medans när jag ska peka ut tjejer som får över 5 poäng, kan stå och peka ut tjejer i evigheter, de tar aldrig slut, överallt dyker det upp snyggingar.

    Varför är det såhär tjejer? Och kan ni svara på hur ofta ni brukar se en kille som faktiskt ser bra ut?

    Jag ser kanske 30 - 40 snygga tjejer, bara på väg till jobbet en vanlig morgon tex...


    Jo men det är en glidande skala. daytime med massa andra granskande
    tjejer runt sig så kommer väldigt få killat på pappret upp i höga poäng.
    En lördag kväll sent med en del alko i blodet så har kravet sänkts betydligt för
    killar blir snyggare ju senare det blir på kvällen alt ju mer man dricker.
    Lägg till en anonymitetsfaktor till ovanstående analys dvs kväll + alkohol +
    charterresa =  Massa snygga killar !
    dvs lite lagom packad och utomlands du blir det åka av !

  • Anonym (Mannen)

    Jag blir nästan deprimerad av att höra alla era berättelser har.
    Ni säger att ni inte bryr er, att ni över huvud taget inte ens tittar på killar på stan.
    Är det inte deprimerande?!

    Okej en fråga till. När vet ni SENAST att ni såg en riktigt snygg kille på stan, och ni tänkte "OJ JÄVLAR VILKEN PUDDING, jag hade kunnat knulla honom på direkten".

  • nyans

    Glömde tillägga det som flera redan har påpekat, dvs att tjejer är generellt bättre på att fixa till sig. Snygga kläder, "lagom" mycket smink, snygg i håret osv. Inte bara på fest utan även ofta till vardags.

    De flesta är givetvis inte superfixade, men tjejer som grupp, lägger helt enkelt mer tid och pengar på sitt utseende, än killar som grupp.

    Tjejer som saknar stil eller är helt ofixade, blir möjligen betraktade som "knullbara" men sällan som snyggingar.

    Självklart klär sig även många killar med stil, har snygg frisyr osv. De får också ofta uppmärksamhet från tjejer.

    Men påfallande många killar verkar inte ha fattat hur mycket klädval, frisyr och övriga attribut, faktiskt gör för att de ska uppfattas som "snygga". Fortfarande ser man relativt många killar och män som uppenbarligen har noll intresse för sitt utseende, så länge de är hela och rena. (I bästa fall). De saknar stil, fristyren är oklädsam och glasögonen fula (t ex). Ändå spanar de oftast in snygga tjejer - mer sällan alldagliga eller fula - samt undrar varför så få killar anses snygga, varför tjejer får så mycket mer uppmärksamhet än killar osv.

    De har helt enkelt inte fattat att utseendet spelar roll även för dem.

Svar på tråden Varför är tjejer mycket mer kräsna på utseendet än killar?