• Anonym (-)

    Han försöker ta av min bh

    Hej! Min kille vet mycket väl att jag inte vill ta av min bh än då vi har sex. Han vet om att jag är osäker, och vill vänta tills jag vill, och han verkar vara helt okej med det. Han säger dock att jag är tråkig och han försöker dra av den då jag inte märker och då jag inte kan hinna stoppa honom. Det är jobbigt för han vet att jag inte vill. Jag blir ledsen då han säger att jag är tråkig och när han klagar. Men bara att han håller på som han gör, gör så att jag blir mer fast besluten att ha kvar den på mig. Är det okej av honom att göra så?

  • Svar på tråden Han försöker ta av min bh
  • Erizajo

    Men hur kan du ha sex med någon men inte visa brösten?? Det är väl inte så konstigt att han vill att du ska vara naken, brukar ju höra till lixom...

  • Anonym (-)
    Erizajo skrev 2014-08-18 21:37:28 följande:

    Men hur kan du ha sex med någon men inte visa brösten?? Det är väl inte så konstigt att han vill att du ska vara naken, brukar ju höra till lixom...


    För att det enda jag mår dåligt över med min kropp är mina bröst, och det är valfritt att ha bh på sig. Det stänger inte igen min fitta precis, går hur bra som helst att ha sex ändå. Han brukar vilja ta av den under andra omständigheter än sex.
  • lykantrophona

    Nej det är inte okej. Alltså, det är väl ett förståerligt på ett vis, men bara för att jag förstår hans beteende innebär det inte att jag tycker han ska fortsätta så.

    Har du förklarat att hans sätt att försöka smyga av dig bhn gör att du bara vaktar det ännu hårdare, att han därmed motarbetar sitt eget mål? Det kan behövas ett prat om det här när ni inte har sex, när ni inte är distraherade av kåthet.

    Har ni prövat om det skulle kännas bättre för dig att visa dina bröst i något annat sammanhang? Sover du med bh/tröja på dig?

  • vandrarn

    Då jag verkligen tänder på bröst så kan jag på ett sätt förstå honom; Sex med bh på skulle vara väldigt trist tycker jag. Men likväl gäller det ju att ni kommer överens och båda är bekväma med vad ni gör.

    Frågan är väl varför du är så obekväm med det, och om du har förklarat anledningen för honom?
    Antar att du liksom många andra kvinnor är missnöjd med storlek och/eller form. Om det är så, så försök tänka på att det finns en anledning till att han vill komma åt dem; Han älskar dem och tycker säkert de är jättefina! Fokusera inte på vad du tycker är "kroppsliga brister" i sängen, utan njut av varandra och tänk istället på att din partner är där för att han vill vara med dig och tycker om att se och röra din kropp.

  • Anders 386

    Jag förstår honom faktiskt. När det gäller förtrolighet i en parrelation är det en tråkig störning när partnern inte vill visa sig helt naken. Det saknas nåt i relationen när man inte är bekväm med sin nakenhet. Ditt sätt ger honom vibbarna att du inte är bekväm med honom. Har haft lite samma problem med min fru. Men nu när hon är äldre och brösten hängigare har hon inga problem att visa sig naken längre. Lite omvänd logik kanske, men kanske att man har för stora krav på sig själv när man är yngre?

  • ManiLund

    Se honom som din sexterapeut. Han försöker, handgripligen, få dig att fysiskt förstå att han älskar (eller åtminstone gillar) dina bröst. Men självklart har du tolkningsföreträde till dina upplevelser i den terapeutiska relationen och måste slutligen bestämma om du vill ta av BHn, men han menar väl. Försöka att slappna av.

  • Papp
    Anonym (-) skrev 2014-08-18 21:27:04 följande:

    Hej! Min kille vet mycket väl att jag inte vill ta av min bh än då vi har sex. Han vet om att jag är osäker, och vill vänta tills jag vill, och han verkar vara helt okej med det. Han säger dock att jag är tråkig och han försöker dra av den då jag inte märker och då jag inte kan hinna stoppa honom. Det är jobbigt för han vet att jag inte vill. Jag blir ledsen då han säger att jag är tråkig och när han klagar. Men bara att han håller på som han gör, gör så att jag blir mer fast besluten att ha kvar den på mig. Är det okej av honom att göra så?


    Tycker det är sexigt, kanske inte just med bh på, men med en tajt topp eller korsett på under sexet. Mums!
  • Anonym (-)
    Anders 386 skrev 2014-08-19 08:13:09 följande:

    Jag förstår honom faktiskt. När det gäller förtrolighet i en parrelation är det en tråkig störning när partnern inte vill visa sig helt naken. Det saknas nåt i relationen när man inte är bekväm med sin nakenhet. Ditt sätt ger honom vibbarna att du inte är bekväm med honom. Har haft lite samma problem med min fru. Men nu när hon är äldre och brösten hängigare har hon inga problem att visa sig naken längre. Lite omvänd logik kanske, men kanske att man har för stora krav på sig själv när man är yngre?


    Min fråga var om det var ok att han försöker ta av mig bh-n trots att mycket väl vet att jag inte vill och trots att jag säger nej.
  • Anders 386
    Anonym (-) skrev 2014-08-21 02:07:54 följande:
    Min fråga var om det var ok att han försöker ta av mig bh-n trots att mycket väl vet att jag inte vill och trots att jag säger nej.
    Ett enkelt svar: Nej, det är inte ok.

    Men det är heller inte ok att du inte vill ta av dig. Ska man ha sex är förväntar man sig att partnern är naken. (Om man inte tänder på sexiga kläder förstås.) 

    Men det är ditt problem som skapat reaktionen hos din partner. 

    Släng av dig bh-n nästa gång så är problemet löst en gång för alla, ditt beteende ökar inte direkt hans kärlek till dig...
  • Anonym (-)
    Anders 386 skrev 2014-08-21 08:58:46 följande:

    Ett enkelt svar: Nej, det är inte ok.

    Men det är heller inte ok att du inte vill ta av dig. Ska man ha sex är förväntar man sig att partnern är naken. (Om man inte tänder på sexiga kläder förstås.) 

    Men det är ditt problem som skapat reaktionen hos din partner. 

    Släng av dig bh-n nästa gång så är problemet löst en gång för alla, ditt beteende ökar inte direkt hans kärlek till dig...


    Så du menar alltså att det inte är ok för mig att bestämma över MIN EGNA kropp och inte vilja tvingas visa mig helt naken? Det där var det värsta jag hört.

    Så, vi säger såhär, om jag skulle tända på att ha min bh på mig, så skulle ändå det faktum att han inte vill att jag har den på mig väga över helt och jag skulle vara tvungen att ta av mig, men om han skulle tända på att jag har bh på mig så är det helt ok? Han MÅSTE alltså tända på det för att jag inte skulle vara tvungen att ta av mig? Det låter helt orimligt tycker jag.

    Om att jag inte vill visa mina jävla bröst för någon får den personen att tappa en massa kärlek för mig säger jag bara sorry not sorry gubben, då förtjänar jag någon som accepterar och älskar mig ändå vilket han faktiskt gör. Han är väldigt kär i mig och han bryr sig nog inte så pass mycket att han blir mindre kär i mig.
Svar på tråden Han försöker ta av min bh