• Anonym (Grrrr­)
    Äldre 19 Aug 00:25
    11757 visningar
    38 svar
    38
    11757

    Sambo riskerar mitt jobb!

    Min sambo är uppenbarligen helt dum i huvudet! Jag har en jobb-iPad och en jobbdator som jag använder i huvudsak på jobbet, men som ofta följer med hem om jag ska jobba på helgen eller på konferens. Vi har ett IT-avtal på jobbet som innebär att vi får surfa privat med dessa, så länge det inte medför någon kostnad (direkt eller indirekt) för arbetsgivaren och så länge vi håller oss inom våra etiska regler (dvs ingen porr, inget grovt våldsamt och inget rasistiskt, typ). Idag dök det upp ett konstigt sidförslag i URL-fältet och jag ser då i historiken på jobbdatorn att sambon, i helgen, både porrsurfat och letat videoclips på drönarattacker och liknande. Jag tar upp med honom att det pga de etiska riktlinjerna och virusrisken inte är ok, varpå han svarar att han får göra vad han vill. Inte på min jobbdator, svarar jag. Men det har jag tydligen inte att göra med.

    Jag kan för i helvete få sparken! Vad är det för fel på människan?

  • Svar på tråden Sambo riskerar mitt jobb!
  • Äldre 19 Aug 00:46
    #1

    1. Sätt omedelbart lösenord på jobbdatorn så han inte kommer åt den. Det borde du förresten ha ändå, för det fall den skulle komma bort eller bli stulen.

    2. Fundera på vad hans attityd säger om honom, och om ert förhållande. Respekterar han dig? Behöver du bli respekterad av din partner?


    42.
  • Äldre 19 Aug 02:56
    #2

    Håller med om allt Ramborg skriver.

  • Äldre 19 Aug 06:53
    #3

    Be människan skaffa en egen? 

    Han har uppenbart ingen respekt mot dig, 
    och verkar tycka du ska vara tyst och lyssna på honom.. 

    Känns det värt en framtid? Det lär inte bli bättre.. 

  • Äldre 19 Aug 07:10
    #4

    Men jisses, hur gammal är han? Han resonerar ju som en 12-åring. Snacka om respektlöst, gentemot dig och ditt arbete. Jag skulle fundera om jag verkligen ville fortsätta mitt liv med en sån person. 

  • Anonym (Grrrr­) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 08:14
    #5
    Ramborg skrev 2014-08-19 00:46:39 följande:

    1. Sätt omedelbart lösenord på jobbdatorn så han inte kommer åt den. Det borde du förresten ha ändå, för det fall den skulle komma bort eller bli stulen.

    2. Fundera på vad hans attityd säger om honom, och om ert förhållande. Respekterar han dig? Behöver du bli respekterad av din partner?


    Jag har lösenord, men har givetvis bytt dem nu.

    Nej, det verkar ju inte så. Detta är naturligtvis inget typiskt beteende av honom - då skulle vi inte bo ihop...
  • Anonym (Grrrr­) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 08:19
    #6
    zZzZz skrev 2014-08-19 06:53:09 följande:

    Be människan skaffa en egen? 

    Han har uppenbart ingen respekt mot dig, 

    och verkar tycka du ska vara tyst och lyssna på honom.. 

    Känns det värt en framtid? Det lär inte bli bättre.. 


    Gizmo skrev 2014-08-19 07:10:31 följande:

    Men jisses, hur gammal är han? Han resonerar ju som en 12-åring. Snacka om respektlöst, gentemot dig och ditt arbete. Jag skulle fundera om jag verkligen ville fortsätta mitt liv med en sån person. 


    Nej, eller hur?! Därav desperationen och frustrationen i TS.
  • Anonym (.)
    Äldre 19 Aug 08:32
    #7

    Förstår att du är frustrerad. Vilken respektlös egoist! Jag antar att det märks i andra sammanhang också, och inte bara när det gäller din jobbdator...

    Du förtjänar bättre. Ta ingen skit. Var inte ihop med en kompromiss.

  • Anonym (hurra­)
    Äldre 19 Aug 08:40
    #8
    Anonym (Grrrr) skrev 2014-08-19 00:25:47 följande:

    Min sambo är uppenbarligen helt dum i huvudet! Jag har en jobb-iPad och en jobbdator som jag använder i huvudsak på jobbet, men som ofta följer med hem om jag ska jobba på helgen eller på konferens. Vi har ett IT-avtal på jobbet som innebär att vi får surfa privat med dessa, så länge det inte medför någon kostnad (direkt eller indirekt) för arbetsgivaren och så länge vi håller oss inom våra etiska regler (dvs ingen porr, inget grovt våldsamt och inget rasistiskt, typ). Idag dök det upp ett konstigt sidförslag i URL-fältet och jag ser då i historiken på jobbdatorn att sambon, i helgen, både porrsurfat och letat videoclips på drönarattacker och liknande. Jag tar upp med honom att det pga de etiska riktlinjerna och virusrisken inte är ok, varpå han svarar att han får göra vad han vill. Inte på min jobbdator, svarar jag. Men det har jag tydligen inte att göra med.

    Jag kan för i helvete få sparken! Vad är det för fel på människan?


    Ännu en tråd..
    Spyr på min man och örrrk

    Sen när spyan är över, knallar kvinnan tillbaka igen..
    Om en månad.. Samma story och ny spya..
    runt o runt går det, tralla la Skrattande

    Ja du TS.. VAD är det för fel på ***..?
  • Äldre 19 Aug 08:44
    #9
    Ramborg skrev 2014-08-19 00:46:39 följande:

    1. Sätt omedelbart lösenord på jobbdatorn så han inte kommer åt den. Det borde du förresten ha ändå, för det fall den skulle komma bort eller bli stulen.

    2. Fundera på vad hans attityd säger om honom, och om ert förhållande. Respekterar han dig? Behöver du bli respekterad av din partner?


    Klockrent!
  • Äldre 19 Aug 14:06
    #10

    Det var förstås inte okej, men jag undrar, kan inte hans dryga svar bero på att han blev ställd, "tagen på sängen" så att säga?

    Alltså att han verkligen inte tänkt på osmartheten i det han gjorde (kanske inte ens fattar att historiken sparas?) och blev generad och inte visste vad han skulle säga när du kom på det, snarare än att han verkligen MENAR att du inte har att göra med vad han surfar på din jobbdator? 

Svar på tråden Sambo riskerar mitt jobb!