• Äldre 19 Aug 06:16
    9778 visningar
    28 svar
    28
    9778

    Hur blir jag flickvänsmaterial?

    Hej! Är en 25-årig tjej som håller på att bli knäpp av att förstå varför jag inte får relationer att bli mer långvariga. Har varit singel nu i 4 år och innan dess hade jag ett flerårigt förhållande och var sambo. Efter det förhållandet har jag endast varit nära att det ens ska kunna leda någon mer stans än dejting vid 2 tillfällen. Båda gångerna blev jag avvisad av killarna. Sedan senaste gången jag blev avvisad nu för några månader sen har jag inte ens kunnat ta mig vidare till att träffa de killar jag träffat mer än några enstaka gånger.

    Jag är en tjej som ser bra ut, har båda fötterna på jorden, omtänksam och som är driven. Men ändå blir det aldrig något mer. Vad gör jag för fel? Varför är jag inte "flickvänsmaterial"? För verkar inte ens som killar ser mig på det viset.. :(
    Tacksam för era svar!

  • Svar på tråden Hur blir jag flickvänsmaterial?
  • Anonym (Mansp­erson)
    Äldre 19 Aug 06:34
    #1

    Du har blivit ratad två ggr. Det är inget som säger att du inte skulle vara flickvänsmaterial.

  • Äldre 19 Aug 06:39
    #2
    Anonym (Mansperson) skrev 2014-08-19 06:34:58 följande:

    Du har blivit ratad två ggr. Det är inget som säger att du inte skulle vara flickvänsmaterial.


    Jag har blivit ratad innan det ens lätt vidare till seriösare dejting alla andra gånger. Eller avslutar det själv. Men oftast har det varit den andra som valt att inte fortsätta träffa mig.
  • Äldre 19 Aug 06:53
    #3

    Var dig själv oavsett, annars blir det fel.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 19 Aug 07:21
    #4

    man passar inte för alla killar helt enkelt.  

    Man får vänja sig att bli ratad för det händer hela tiden. Du blir ratad oftare än du får ett förhållande - så ser verkligheten ut. 

    Du skriver väldigt knapphändigt men du kanske ska ta en funderare över vilka sorts killar du träffar. är DOM pojkvänsmaterial?  

    Jag är snart 40 och är inne på mitt tredje seriösa förhållande - och har blivit ratad säkert 20-25 ggr därimellan.  (nätdejtat större delen av singellivet)  Sånt är livet.  Alla kan inte älska mig. Ändå anses jag vara ett fullgott flickvänsmaterial. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 19 Aug 11:00
    #5
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 07:21:35 följande:

    man passar inte för alla killar helt enkelt.  

    Man får vänja sig att bli ratad för det händer hela tiden. Du blir ratad oftare än du får ett förhållande - så ser verkligheten ut. 

    Du skriver väldigt knapphändigt men du kanske ska ta en funderare över vilka sorts killar du träffar. är DOM pojkvänsmaterial?  

    Jag är snart 40 och är inne på mitt tredje seriösa förhållande - och har blivit ratad säkert 20-25 ggr därimellan.  (nätdejtat större delen av singellivet)  Sånt är livet.  Alla kan inte älska mig. Ändå anses jag vara ett fullgott flickvänsmaterial. 


    Tack "nyfiken gul", det var klokt skrivet. Och Ja, det har du väldigt rätt i, att man blir ratad många gånger, & det är jag också inställd på. Men är frustrerande att jag kan träffa killar som är super intresserade till en början, och sen försvinner de. Det känns då som att det är något med min personlighet de inte gillar, något som är fel på mig..

    Och du har helt rätt i att man kan vända på det och se huruvida dem har varit pojkvänsmaterial. Och i vissa fall har de inte de, och de killarna ser jag inte som en förlust. Men flera av de killar jag träffat har direkt efter mig gått in i förhållanden med tjejer de nu är sambo med, ska gifta sig med, fått barn med etc. Och då undrar jag vad de har som jag saknar?
  • Äldre 19 Aug 11:03
    #6
    Anna74a skrev 2014-08-19 06:53:12 följande:

    Var dig själv oavsett, annars blir det fel.


    Ja, det försöker jag verkligen. Men tror att jag kanske håller tillbaka lite nu. För att jag blivit skrämd och tror inte att jag duger.
  • Anonym (nu är du färdig­)
    Äldre 19 Aug 11:33
    #7

    Steg 1 anal blekning. steg 2 förminskning av dom inre blygläpparna. steg 3 bröstförstoring. steg 4 hair extensions.. klar

  • Äldre 19 Aug 14:42
    #8

    Omöjligt att säga då vi inte känner dig närmare. Om du inte är direkt frånstötande är det inte utseendet det hänger på så då är det något med din personlighet som har skrämt bort några killar.

    Å andra sidan kan det ju ha varit så att dessa killar bara har letat efter litet snabbt ex och inte velat ha något seriöst förhållande? Din fråga går inte att svara på på så litet information. Någon som känner dig väl och samtidigt vågar vara ärlig nog att tala om ifall det är du som har några brister är det bästa jag kan föreslå. Dina föräldrar eller något syskon kanske?

  • Äldre 19 Aug 14:51
    #9

    Ja, det förstår jag mycket väl, går inte att svara på utan att vara mer insatt. Men ni har kanske egna erfarenheter, varit i liknande situationer och kan dela med er av era erfarenheter.? :)

    Har diskuterat det här med många vänner, men de vet ju inte hur jag faktiskt är väl med killarna jag dejtar, o de tycker väl mest att jag sökt mig till fel killar.

    Men av de x antal personer jag gått igenom under dessa år så kan omöjligt alla ha varit fel?

  • BlippB­lopp
    Äldre 19 Aug 15:11
    #10

    Att ha ett ordnat liv är ganska bra. Tex jobb, lgh, inte massa skulder, självständig, självsäker. Sen är det bara att vara sig själv.

    Det tycker jag iaf :)

Svar på tråden Hur blir jag flickvänsmaterial?