• sofieslycka

    Vill bli gravid 2014

    Hej alla med pluss-längtan!
    Jag är en tjej på 25 år. Bor med min sambo och min snart 3åriga dotter.
    Och nu vill vi ha syskon!
    Tog ut min kopparspiral i mitten av Juli och har haft mens en gång efter det! Hoppas innerligt att plussa redan denna månaden (första försöket efter uttaget)
    Att bli gravid fort hade varit en dröm, då det tog 2,5 år sist.
    Tänkte vi kunde följas år i bebis-bakandet :)

    Jag har bim 31/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-22 13:30
    Puffar tråden...
    Som sagt, bim är den 31/8.. Men sedan igår har jag mått illa... Ihållande illamående.. Till och med lite halsbränna emellanåt. Är det möjligt att känna av illamående redan om man nu är gravid? Är ju inte förrän om 9 dagar jag har bim...
    Snälla skriv om nu varit med om detta.. Är jag bara skengravid? :P (hoppas inte!)

  • Svar på tråden Vill bli gravid 2014
  • mavidyz

    Hallå, här är en till med pluss-längtan! 


    Jag är 24 år och bor med min lika "gamla" man och två låtsasbebisar (katter ;) ).
    Vi gifte oss i somras och har nu startat bebisverkstad och som jag längtar!
    Slutade med p-piller redan i november då jag hört att det kan ta lång tid för vissa 
    att komma igång med ägglossning osv. Och vilken tur att jag gjorde det! 
    6 MÅNADER senare kom min första mens och har bara haft en till riktigt sen dess. Sköt upp mensen med piller i slutet av Juni och har inte fått någon riktig mens sen dess, bara den man får när man slutat med pillren.
    Nu har jag med andra ord ingen som helst aning om när jag får ägglossning igen. Var grymt oregelbunden innan jag började med alla dessa olika piller för mååånga år sedan. Och min enda riktiga cykel jag haft nu var på 42dagar..
    Så nu väntar jag på antingen tecken på ägglossning, plus eller mens så jag vet vart jag befinner mig ;)

  • sofieslycka
    mavidyz skrev 2014-08-20 06:40:23 följande:

    Hallå, här är en till med pluss-längtan! 

    Jag är 24 år och bor med min lika "gamla" man och två låtsasbebisar (katter ;) ).

    Vi gifte oss i somras och har nu startat bebisverkstad och som jag längtar!

    Slutade med p-piller redan i november då jag hört att det kan ta lång tid för vissa 

    att komma igång med ägglossning osv. Och vilken tur att jag gjorde det! 

    6 MÅNADER senare kom min första mens och har bara haft en till riktigt sen dess. Sköt upp mensen med piller i slutet av Juni och har inte fått någon riktig mens sen dess, bara den man får när man slutat med pillren.

    Nu har jag med andra ord ingen som helst aning om när jag får ägglossning igen. Var grymt oregelbunden innan jag började med alla dessa olika piller för mååånga år sedan. Och min enda riktiga cykel jag haft nu var på 42dagar..

    Så nu väntar jag på antingen tecken på ägglossning, plus eller mens så jag vet vart jag befinner mig ;)


    Jag kan lugna dig med att vår dotter kom till efter pillestopp och jäkligt oregelbunden mens.

    Slutade med dem i november 2009. Bara för att jag tänkte att det skulle ta jätte lång tid innan kroppen hämtade sig.. Vi körde på och lät det " som det går". Alltså vi kämpade inte med att bli gravida. Plus att sambon jobbade iväg under vardagarna. Var bara hemma under helgerna. Trots det så plussade jag den 30 maj 2011. Chockade men glada. Då hade jag inte haft mens på ca 3 månader..

    Efter dottern föddes så har min kropp rättat till sig. Har nu en cykel på 29-31 dagar. :)

    Så kämpa på.. För det går trots att mensen störar sig!
  • mavidyz
    sofieslycka skrev 2014-08-20 06:50:54 följande:
    Jag kan lugna dig med att vår dotter kom till efter pillestopp och jäkligt oregelbunden mens.

    Slutade med dem i november 2009. Bara för att jag tänkte att det skulle ta jätte lång tid innan kroppen hämtade sig.. Vi körde på och lät det " som det går". Alltså vi kämpade inte med att bli gravida. Plus att sambon jobbade iväg under vardagarna. Var bara hemma under helgerna. Trots det så plussade jag den 30 maj 2011. Chockade men glada. Då hade jag inte haft mens på ca 3 månader..

    Efter dottern föddes så har min kropp rättat till sig. Har nu en cykel på 29-31 dagar. :)

    Så kämpa på.. För det går trots att mensen störar sig!

    Ja, bara att kämpa på! :)
    Planen är att ha sex varannan-var tredje dag tills antingen mens eller plus nu,
    och om jag får mens så ska jag prova rosenrot som jag hört att många lyckats
    korta ner cykeln med :) Och så har jag även börjat tempa i hopp om att lättare
    hitta ägglossning utan att bli fattig på ÄLstickor ;)

  • sofieslycka
    mavidyz skrev 2014-08-20 06:58:00 följande:

    Ja, bara att kämpa på! :)

    Planen är att ha sex varannan-var tredje dag tills antingen mens eller plus nu,

    och om jag får mens så ska jag prova rosenrot som jag hört att många lyckats

    korta ner cykeln med :) Och så har jag även börjat tempa i hopp om att lättare

    hitta ägglossning utan att bli fattig på ÄLstickor ;)


    Låter jättesmart :) håller tummarna! Kämpa på ;)
Svar på tråden Vill bli gravid 2014