• Anonym (Marti­n)
    Äldre 19 Aug 10:34
    4245 visningar
    25 svar
    25
    4245

    Otrogen?

    Hej alla!
    Jag har en fråga som gäller min fru, jag misstänker att hon varit med någon annan men jag inte säker,när jag har frågat henne hon sa nej. Det var så här att förre veckan varit hon ute och festat sen frågat jag henne dagen efter om det gick bra och att hon hade kul och då sa hon ja och sen frågat jag om det har hänt något och då sa hon nej inget som har hänt. Jag är nyfiken på allt och vill ju veta allt typ, hon fick några sms när vi sätt hemma men hon har inte kollat på mobilen däremot gjorde jag det och då fick jag se en flört sms och när jag har frågat henne sa hon att det är hennes kompis kompis och att hon är inte intresserad. Jaså sa jag och varför ska han skicka till dig och varför har han ditt nummer om du är inte intresserad, hon sa att de har träffat igår tillsammans med hennes kompis och då  fick han nummer för att han vill vara bara kompis. Grejen är att jag sa till henne ok ge mig mobilen jag vill titta mer men hon vägrade och tog mobilen och har rensat allt. Jag frågat varför gjorde hon så och då sa hon att hon vill inte att jag ska tror något annat för det är inte viktigt och det är ju bara han som intresserad säger hon.Ok men om det är så varför har hon inte sagt något när jag har frågat henne om det något som har hänt, och varför hon ville inte att jag ska titta på mobilen om det är ju bara han, det är konstigt så jag vet inte vad ska jag tror. Är det någon som har erfarenhet om sånt eller har hänt sånt med någon?,tror ni att hon är otrogen?, hur ska man veta det?

  • Svar på tråden Otrogen?
  • Äldre 19 Aug 10:59
    #1

    Du kan inte veta. Men det går iaf inte att dra slutsatsen att hon varit otrogen efter det du berättat. Dom kanske har haft en del kontakt som hon inte vill snacka om, med det är ju ett betydligt större steg att vara otrogen.
    Mitt förslag är att lägga ner, börja inte med några anklagelser, det blir bara skit av allt då. Men det kan nog vara bra att öka uppmärksamheten. Du kanske behöver öka ditt allmänna intresse för henne också om det nu är så att det dykt upp en konkurrent?  

  • Anonym (...ll­l...)
    Äldre 19 Aug 11:19
    #2

    Klart som f att hon döljer mer än bara det faktum att killen flirtat med henne. hon har gjort samma sak. om det är otrohet är upp till erat förhållande och vilka gränser ni satt upp för vad som är axeptabelt eller inte.

  • Anonym (ge sig.)
    Äldre 19 Aug 13:25
    #3

    Men hjälp -, kräva att få läsa någons mobil, hur barnslig är du?


    Antingen så får du lita på henne eller så får du väl göra något åt dina misstankar men att läsa hennes mobil är att sjunka lågt. Men du litar ju helt klart inte på henne alls eftersom du efter ett sms anser att hon varit otrogen.....

  • Anonym (Marti­n) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 13:45
    #4

    Ja, jag känner ju nåt på mig att inte stämmer som hon döljer nåt det känns som att hon gjort nåt med honom och vill inte erkänna för att hon vet att jag kommer att gå.. det va inte meningen att titta på hennes mobil men jag har råkat att göra det o sen om hon har inte gjort något el döljer inget varför vill hon inte att jag ska titta på hennes mobil det är ju konstigt .jag kan inte bara lägga ner ,hur ska jag leva med det om hon varit med annan.. det går inte och grejen är vi har en liten dotter så jag vet inte hur ska jag göra. Mer tips? Några förslag?

  • Cheste­r Copper­pot
    Äldre 19 Aug 13:48
    #5
    Anonym (ge sig.) skrev 2014-08-19 13:25:37 följande:

     


    Antingen så får du lita på henne eller så får du väl göra något åt dina misstankar men att läsa hennes mobil är att sjunka lågt.


    Att lita på någon i den utsträckningen är ju också en viss frihet under ansvar. Och hon har ju visat att hon inte kan ta det ansvaret. Eftersom hon har ljugit om det. Och det visar ju att han inte kan lita på henne....
  • Äldre 19 Aug 13:57
    #6

    Jag tycker också det är lågt att läsa nån mobil - men ärligt talat skulle jag göra exakt samma sak om jag misstänkte att min fru var otrogen. Rena självbevarelsedriften liksom...  Hittar man inga spår kan man ju sova lite lugnare...  Och avslöjar man en otrohet så är ju telefonkollen en ganska litet svek i sammanhanget..
    Och man kan bara konstatera att det inte finns någon människa man kan lita på till 100%. Alla människor är kapabla att ljuga om dom handlar i trängt läge. 

  • Anonym (nja..­.)
    Äldre 19 Aug 14:11
    #7
    Anonym (ge sig.) skrev 2014-08-19 13:25:37 följande:

    Men hjälp -, kräva att få läsa någons mobil, hur barnslig är du?


    Antingen så får du lita på henne eller så får du väl göra något åt dina misstankar men att läsa hennes mobil är att sjunka lågt. Men du litar ju helt klart inte på henne alls eftersom du efter ett sms anser att hon varit otrogen.....


    Då är jag lika barnslig jag, för i TS sits hade jag också bett om att få läsa.
    Har man inget att dölja är det väl inte så farligt med en titt?

    Hade min sambo bett mig att få titta facebook, telefon, mail eller vad det nu kan vara hade jag inte sett det som en stor grej... antingen hjälper det ju tilliten eller stjälper den.
  • Anonym (...ll­l...)
    Äldre 19 Aug 14:38
    #8
    Anonym (ge sig.) skrev 2014-08-19 13:25:37 följande:

    Men hjälp -, kräva att få läsa någons mobil, hur barnslig är du?

    Antingen så får du lita på henne eller så får du väl göra något åt dina misstankar men att läsa hennes mobil är att sjunka lågt. Men du litar ju helt klart inte på henne alls eftersom du efter ett sms anser att hon varit otrogen.....


    Beror på vilket förhållande man är i. i mitt förhållande använder vi våra mobiler tillsamans ingen har något att dölja och ingen söker för den delen . vi kanske är lite för tight då ingen kan berätta något personligt åt oss då vi talar om det för våran respektive.. tex "jag har varit otrogen mot ¥¥¥¥¥ tala inte om det för någon"! Men jag berättar direkt till min kvinna detsamma skulle hon göra till mig... Är en mobiltelefon som en dagbok för er som inte vill att era respektive ska röra den?
  • Anonym (Marti­n) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 21:13
    #9

    Ok, hur ska man göra nu.?. Ska jag gå och lämna henne ? Ska jag tro på henne som hon säger och stanna. Jag vet inte va ska jag göra, jag älskar familjen och jag tycker synd om min lilla dotter att hon ska drabbas men samtidigt inte lätt att veta att hon döljer nåt och vara tyst. Hon sa att hon aldrig varit med någon annan och aldrig ljugit för mig och vill att jag ska tro på henne men jag kan inte för att jag hade ju beviset framför mig men hon sa att det där var inget det är ju bara han, jag håller på att bli galen. Va skulle ni göra i denna situation??

  • Anonym (...ll­l...)
    Äldre 19 Aug 21:19
    #10
    Anonym (Martin) skrev 2014-08-19 21:13:15 följande:

    Ok, hur ska man göra nu.?. Ska jag gå och lämna henne ? Ska jag tro på henne som hon säger och stanna. Jag vet inte va ska jag göra, jag älskar familjen och jag tycker synd om min lilla dotter att hon ska drabbas men samtidigt inte lätt att veta att hon döljer nåt och vara tyst. Hon sa att hon aldrig varit med någon annan och aldrig ljugit för mig och vill att jag ska tro på henne men jag kan inte för att jag hade ju beviset framför mig men hon sa att det där var inget det är ju bara han, jag håller på att bli galen. Va skulle ni göra i denna situation??


    Du ska inte lämna men du ska vara tydlig med att du inte axepterar fliter vare sig från andra eller från hennes sida... med detta menar jag att hon ska bevisa för dig att hon verkligen har varit tydlig emot snubben som flirtar med henne..
Svar på tråden Otrogen?