• Anonym (exet)

    Hämnades på exet, var jag för elak?

    Jag blev ihop med en kille som hade dåligt självförtroende över sitt utseende, speciellt för ett stort födelsemärke han har på kinden och för att han har för stor haka. Jag tyckte dock att han var supersnygg och påpekade det ofta under vår tid ihop och visade det väldigt mycket också och sade att de dragen snarare gjorde honom snyggare än om han varit utan dem och hans komplex försvann.

    Han hade en kompis som var rejält otrevlig mot mig från första gången vi träffades trots att jag bara varit trevlig mot honom. Han har sagt allt från att mitt ex förtjänade bättre till att han inte tror att mina känslor var äkta utan att jag bara ville ha honom för pengarna (han tjänar inte ens bra, mitt ex, och vi hade separat ekonomi hela tiden vi var ihop, snarare var det jag som bjöd mitt ex oftare), att han känner till min typ, att jag kommer vara otrogen och allt möjligt. Droppen var när han efter några öl på en fest påstod att jag flirtat med honom (det hade jag inte) och att om han varit tillgänglig hade jag ju ögonblickligen valt honom över mitt ex.

    I alla fall, mitt ex lyssnade på det han sa och började också tycka att han förtjänade bättre än mig. Han var ju så snygg (enligt mig då och enligt hans kompis) att han skulle kunna hitta en yngre, snyggare och bättre tjej, så han gjorde slut med mig efter en kväll då hans kompis konfronterat mig med att jag var så ful och en så dålig tjej och mitt ex bara stått bredvid och inte försvarat mig på minsta sätt utan istället sagt att hans kompis var en bra människokännare trots att det var inför folk (på en fest). Jag blev skitledsen och gick undan och då kom mitt ex dit och typ "Nej orkar inte med dig längre så jag gör slut, min kompis har rätt i att jag kan hitta bättre".

    Jag var jättearg på honom efter det, och bestämde mig för att hämnas.

    Jag visste att han sökte ny tjej på en dejtingsite så jag gjorde ett fejkkonto med en tjej jag visste att han skulle gilla. Han skrev till henne typ direkt och det var svårt att inte dras in igen för han var precis sådär gullig mot henne som han varit mot mig i början, men jag höll ut och flirtade vilt. Sedan skickade han en bild på sig själv till henne (han har ingen på siten) och då dissade jag honom totalt och sa att han var skitful och speciellt det äckliga födelsemärket och den gigantiska hakan. Jag visste ju liksom vad som var känsligt för honom och hoppade på de ömma punkterna och jag tror att han blev skitledsen. Var det för mycket eller var det rätt åt honom? Kändes inte som att han hade rätt att behålla det bra självförtroendet som jag hade gett honom när han har dragit ner mitt totalt.

  • Svar på tråden Hämnades på exet, var jag för elak?
  • Anonym (Nej!)

    Haha jag tycker inte att du var för hård :) han förtjänade det!

  • Anonym (GoesAroundComesAround)
    Anonym (exet) skrev 2014-08-19 13:14:32 följande:

    Jag blev ihop med en kille som hade dåligt självförtroende över sitt utseende, speciellt för ett stort födelsemärke han har på kinden och för att han har för stor haka. Jag tyckte dock att han var supersnygg och påpekade det ofta under vår tid ihop och visade det väldigt mycket också och sade att de dragen snarare gjorde honom snyggare än om han varit utan dem och hans komplex försvann.

    Han hade en kompis som var rejält otrevlig mot mig från första gången vi träffades trots att jag bara varit trevlig mot honom. Han har sagt allt från att mitt ex förtjänade bättre till att han inte tror att mina känslor var äkta utan att jag bara ville ha honom för pengarna (han tjänar inte ens bra, mitt ex, och vi hade separat ekonomi hela tiden vi var ihop, snarare var det jag som bjöd mitt ex oftare), att han känner till min typ, att jag kommer vara otrogen och allt möjligt. Droppen var när han efter några öl på en fest påstod att jag flirtat med honom (det hade jag inte) och att om han varit tillgänglig hade jag ju ögonblickligen valt honom över mitt ex.

    I alla fall, mitt ex lyssnade på det han sa och började också tycka att han förtjänade bättre än mig. Han var ju så snygg (enligt mig då och enligt hans kompis) att han skulle kunna hitta en yngre, snyggare och bättre tjej, så han gjorde slut med mig efter en kväll då hans kompis konfronterat mig med att jag var så ful och en så dålig tjej och mitt ex bara stått bredvid och inte försvarat mig på minsta sätt utan istället sagt att hans kompis var en bra människokännare trots att det var inför folk (på en fest). Jag blev skitledsen och gick undan och då kom mitt ex dit och typ "Nej orkar inte med dig längre så jag gör slut, min kompis har rätt i att jag kan hitta bättre".

    Jag var jättearg på honom efter det, och bestämde mig för att hämnas.

    Jag visste att han sökte ny tjej på en dejtingsite så jag gjorde ett fejkkonto med en tjej jag visste att han skulle gilla. Han skrev till henne typ direkt och det var svårt att inte dras in igen för han var precis sådär gullig mot henne som han varit mot mig i början, men jag höll ut och flirtade vilt. Sedan skickade han en bild på sig själv till henne (han har ingen på siten) och då dissade jag honom totalt och sa att han var skitful och speciellt det äckliga födelsemärket och den gigantiska hakan. Jag visste ju liksom vad som var känsligt för honom och hoppade på de ömma punkterna och jag tror att han blev skitledsen. Var det för mycket eller var det rätt åt honom? Kändes inte som att han hade rätt att behålla det bra självförtroendet som jag hade gett honom när han har dragit ner mitt totalt.


    Nja, jag tycker inte att det var för mycket. Inte om han som du sa stod bredvid när hans vän kränkte och förolämpade dig helt tyst (vilken man står bara och håller käften i en sån situation liksom?) för att sedan gå direkt och dumpa dig med kommentaren att han förtjänar bättre...

    hade nog gjort något liknande själv om jag ska vara helt ärlig.. {#emotions_dlg.djavulsk}

    Räkna dock med en del negativa kommentarer i tråden. Många användare här är näst intill perfekta (om du frågar dem själva) och kommer säkert känna behovet att slå pekpinnen över fingrarna på dig...Drömmer
  • Chester Copperpot

    Jag tycker det låter jävligt taskigt och småsint. Och det spelar ju ingen roll om han  "förtjänar" det eller inte. Du kunde ju ha visat dig storsint och bara låtit det gå förbi. Be the bigger man, liksom. Men när du "hämnas" på det där viset så visar du ju bara att du inte är ett dugg bättre än honom någonstans. Du ha betett dig lika jävla illa. Så, grattis, du är en douche. Känns det bättre nu?

  • Anonym (Grubbel)

    Jag förstår ju att när någon berättar en story så här så förskönar/bättrar man sin egen roll i det hela. Det är en del av berättandet och det gör i stort sett varenda människa.

    Med den här storyn som står lite och väger så fattar jag att du har varit bra mycket taskigare än du skrivit och säger alltså: Japp, du var jävligt ELAK!!

    Rätta mig om jag har fel.

  • Stårschan
    Chester Copperpot skrev 2014-08-19 13:30:23 följande:

    Jag tycker det låter jävligt taskigt och småsint. Och det spelar ju ingen roll om han  "förtjänar" det eller inte. Du kunde ju ha visat dig storsint och bara låtit det gå förbi. Be the bigger man, liksom. Men när du "hämnas" på det där viset så visar du ju bara att du inte är ett dugg bättre än honom någonstans. Du ha betett dig lika jävla illa. Så, grattis, du är en douche. Känns det bättre nu?


    Håller helt med. Vad vinner man på att själv vara lika jävlig som någon annan? Two wrongs doesn't make a right. Men du mår kanske bättre av det, en liten stund?
  • Anonym (exet)

    Till er som undrar om jag mår bättre nu: Ja det gör jag faktiskt. Inte av själva elakheten men det kändes som att jag under vår relation gav honom en fin gåva - dvs fixade hans självförtroende angående komplexen och sedan stampade han på mig, så nu tog jag tillbaka gåvan om man säger så, och det hjälpte min självrespekt lite. Det gör att jag mår bättre även om en del av mig självklart mår dåligt över att han blir ledsen. Jag har ju fortfarande känslor för honom någonstans och det gör ont att se honom sårad, men samtidigt känns det bra att inte bara lämnat ut mig och vänt andra kinden till så att säga.

    Men nej, jag har inte förskönat något utan detta var vad som hände exakt.

    Känns bra att det är några som skulle gjort samma sak i alla fall Solig

  • Anonym (ida)

    Haha superbra, han låg säkert och grinande i flera dagar och sprang till spegeln för att titta på sitt fula märke :D

  • Anonym (Jallla)

    Nog för att du ville hämnas, men att håna en annan människas utseende är över gränsen.

  • Anonym (exet)
    Anonym (Jallla) skrev 2014-08-19 19:28:52 följande:

    Nog för att du ville hämnas, men att håna en annan människas utseende är över gränsen.


    Vet inte om jag tycker att det är så mycket värre än vad han gjorde faktiskt. Jag hade ju aldrig gjort det om han skött vår breakup snyggt liksom och varit trevlig hela vägen. Visst att vi båda betett oss dåligt men jag kände att jag behövde göra så för att få tillbaka lite självaktning pga det han gjorde.

    Nu har jag lust att göra ett till (nytt) fejkkonto och låta ännu en tjej dissa honom för utseendet men det ska jag nog inte Drömmer
Svar på tråden Hämnades på exet, var jag för elak?