• Anonym (Bryt ihop igen då.)
    Äldre 19 Aug 21:42
    664 visningar
    10 svar
    10
    664

    Jag bryter ihop snart.

    Min historia är depression och panikångest sedan flera år tillbaka.


    Medicineras med Citalopram, Atarax och Mirtazapin.


    Enligt läkaren är jag tillräckligt frisk för att arbeta 100%. Min psykolog vette fan vad hon gör egentligen. Jag skulle kunna säga åt henne att jag är en gurka och hon skulle le och se glad ut.


    Jag försökte få mig remitterad till vuxenpsyk, men fick svaret att jag inte är sjuk nog. Nähepp, vad är jag då? Inbillningssjuk?


    Jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag bryter ihop snart. Jag vill inte gå till jobbet, jag vill inte vara hemma. Jag vill bara gråta och gömma mig.


    Vad gör man? Var ska jag ta vägen?

  • Svar på tråden Jag bryter ihop snart.
  • Anonym (..)
    Äldre 19 Aug 21:44
    #1

    Ring till din närmsta psykiatriska jourmottagning. Omedelbums 

  • Anonym (Bryt ihop igen då.) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 21:47
    #2

    Vad säger man? Hur börjar man. "Hej, hjälp mig?"


     

  • Anonym (..)
    Äldre 19 Aug 21:49
    #3

    Ja, det är en jättebra start. Sedan kan du fortsätta med: Jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag bryter ihop snart. Jag vill inte gå till jobbet, jag vill inte vara hemma. Jag vill bara gråta och gömma mig.

  • Anonym (Bryt ihop igen då.) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 14:43
    #4

    Jag har kontaktat psykiatrin, och inväntar svar på om de ska ta emot mig eller inte nu. Första steget är åtminstone taget.

  • Anonym
    Äldre 21 Aug 14:58
    #5
    Anonym (Bryt ihop igen då.) skrev 2014-08-21 14:43:51 följande:

    Jag har kontaktat psykiatrin, och inväntar svar på om de ska ta emot mig eller inte nu. Första steget är åtminstone taget.


    Hoppas det löser sig.
  • Kiiaan
    Äldre 21 Aug 14:59
    #6

    Tänk på att du har rätt till vård, om de nekar dig är det bara att insistera. 

  • Anonym (Ring)
    Äldre 21 Aug 15:01
    #7

    Ring igen och tjata.

  • Anonym ((!))
    Äldre 21 Aug 15:52
    #8

    håller med kiiaan. du har all rätt till att få komma till psyk, dom kan ej neka dig!

  • Anonym (Bryt ihop igen då.) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 15:54
    #9

    De ringde upp och frågade om de fick prata med min läkare och min psykolog. Sure. Fine. Det får dom väl. Sen skulle dom utreda om jag fick komma till dom. 


    Att få vård i dagens samhälle är inte bara att be om det.. :(

  • Anonym
    Äldre 21 Aug 16:02
    #10
    Anonym (Bryt ihop igen då.) skrev 2014-08-21 15:54:47 följande:

    De ringde upp och frågade om de fick prata med min läkare och min psykolog. Sure. Fine. Det får dom väl. Sen skulle dom utreda om jag fick komma till dom. 


    Att få vård i dagens samhälle är inte bara att be om det.. :(


    Det är det inte alla gånger. Du ska stå på dig. Jag vet att det är energikrävande men det lönar sig i slutändan. 
Svar på tråden Jag bryter ihop snart.