• Anonym (nojig)

    Kan hyresvärden kontakta den jag bor hos?

    Har sökt lägenhet och man måste skriva in hur man bor nu tex hyresrätt, föräldrahem eller inneboende. Jag har inte bra referenser från den hyresvärden jag bor hos nu så jag har skrivit att jag är inneboende. och frågar dem ska jag säga att min fd står på lägenheten.

    Kan de ringa hyresvärden för att kolla att det stämmer?

  • Svar på tråden Kan hyresvärden kontakta den jag bor hos?
  • Anonym (liv)

    Har svårt att tro att dom ringer o kollar ifall man är inneboende hos någon, men det finns säkert undantag.

  • Anonym (nojig)

    Tänkte liksom ifall de gör det för att kontrollera så man inte gör som jag tänkt nu.

  • Anonym (ytan)
    Ja dom ringer och kollar.
    Jag har hyrt ut åt folk och skulle aldrig ta in någon utan att göra en riktig bakgrundskoll, dom flesta hyresvärdar har bra kontakt med varandra och varnar om någon inte kan sköta sig.
  • Anonym (nojig)
    Anonym (ytan) skrev 2014-08-20 08:57:49 följande:

    Ja dom ringer och kollar.

    Jag har hyrt ut åt folk och skulle aldrig ta in någon utan att göra en riktig bakgrundskoll, dom flesta hyresvärdar har bra kontakt med varandra och varnar om någon inte kan sköta sig.


    Jag hyr inte utan menar att det är min fd sambo som stått på lägenheten. Menar om de kollar om det stämmer. Alltså ringer hyresvärden och kollar. Ringer de mitt ex så är det inget problem.
  • Anonym (ytan)
    Anonym (nojig) skrev 2014-08-20 09:06:32 följande:
    Jag hyr inte utan menar att det är min fd sambo som stått på lägenheten. Menar om de kollar om det stämmer. Alltså ringer hyresvärden och kollar. Ringer de mitt ex så är det inget problem.
    Asså om det är klagomål på dig när du har varit inneboende hos din sambo så kommer det att stå på din sambo också som lägenheten står på.

    Ni går liksom hand i hand och kan inte peka på varandra och skylla ifrån er eller smita undan.
    Ni båda blir stämplade så att säga.
    Man skriver ner såna här saker på den som står på papperna och i det arkivet ligger också alla inneboende, familjemedlemmar osv.
Svar på tråden Kan hyresvärden kontakta den jag bor hos?