• trasselsudd

    Min kille var otrogen, men jag sa att det var okej, nu ångrar jag mig :(

    Jag vill börja med att skriva att jag vill att folk kan se med öppna ögon och inte döma någon för hårt och bespara mig de vanliga moralpredikningarna. Jag skriver detta mest för att skriva av mig och mest för att jag behöver bolla mina känslor med någon som inte är inblandad och som kan se med klara ögon på vad som har hänt.

    Jag är gravid v. 18 och för ca 2 veckor sedan sa min pojkvän att han hade panik över min graviditet och hur han inte har upplevt något i livet (han har inte varit singel tillräckligt, han har haft problem med droger osv.)
    Han säger att han älskar mig och alltid kommer finnas där för mig oavsett vad som händer. (Tidigare har han sagt att jag är hans stora kärlek men, jag är inte riktigt säker på hur han känner idag.)
    Vi diskuterade vad han behövde göra för att må bra och han sa att han skulle vilja ha sex med en tjej och att han ville göra något själv,  typ resa eller liknande. 
    Eftersom han är min stora kärlek vill jag ge honom allt han ber om. Även om det gör ont.

    Grejen var att jag sa att han kunde göra detta utan att vi diskuterade det längre. Jag var inte så sugen på att låta min älskling stoppa kuken i någon annan så jag gjorde allt för att inte skulle göra det dvs försökte ha sex med honom så mycket så att han inte kunde tänka på att ha det med någon annan. Efteråt kommer det fram att han och en tjej som han tidigare har jobbat med och som han känner ytligt har träffats och hon har sugit av honom och han har känt på hennes fitta och bröst. 

    Han har pratat om den här tjejen förut och sagt vilka bra vänner vi skulle kunna bli och att han verkligen ville att vi skulle bli det.
    Även efter detta hade hänt och det hade kommit fram har han tyckt att vi ska bli det och ångrat vad som hänt mellan dem eftersom han  endast vill vara vän med henne och att vi ska kunna vara det alla tre. 
    Men.... jag har mått skit och fått riktiga psykbryt flera flera gånger. Min kille tycker att jag har blivit riktigt tjatig och kontrollerande efter detta.
     
    Ikväll efter många om och men fick jag träffa den här tjejen och prata med henne eftersom jag kände att jag behövde det. Kanontjej, det är verkligen synd att hon har haft min killes kuk i munnen annars kunde vi ha blivit riktigt bra vänner och jag träffar inte många vänner eftersom jag oftast är kräsen.
    Jag fick veta mer från henne än vad jag visste trots mina utfrågningar hos min kille. Han var rädd att jag skulle flippa totalt när jag träffade henne, men inget värre än att jag råkade i slagsmål med en dörr.(Som han tyckte var en jättegrej, men hade det varit för några år sedan hade jag strypt henne.)

    Men jag undrar är jag dum?
    Kan jag verkligen leva med mig själv om jag låter dem vara vänner? Hon har faktiskt visat mig mer respekt än vad han har gjort?
    Vad ska jag göra åt att min kille känner som han gör? Är det bara så att det är på väg att ta slut, bara att jag inte vill inse det?

    Snälla tänk på vad jag började med att skriva!

  • Svar på tråden Min kille var otrogen, men jag sa att det var okej, nu ångrar jag mig :(
  • Anonym (tänk)

    Du måste tänka själv hur du vill ha det. Det kan vara nog jobbigt och påfrestande att gå igenom en graviditet, och jobbigare om man ska beöva känna sig otrygg med sin käraste. För det första låter han väldigt omogen, men om du är av den snälla sorten, och när du är i det läget du är så får han inte utnyttja det för sitt ego. Vad gynnar det en att ligga med andra? Ni är nog inte så gamla så resa hinner ni/ han göra sen. Nä , stå på dig istället, du säger ju att du inte mår bra efter beslutey och att du ångrar dig, det är för att du åsidosatt dina egna känslor och behov. Nu är en tid då du behöver stöttning på alla sätt och vis av den blivande pappan, om möjligt.

  • Anonym (......)

    Han agerar inte som en partner som älskar dig. En normal man stöttar sin kvinna under hela graviditeten och gör allt för att underlätta för henne. Din partner sårar dig medvetet och visar inga tecken på kärlek eller ens omtanke. Min make har verkligen vänta ut och in på sig själv ( utan att jag bett om det) hela graviditeten för att ge mig guldkant under graviditeten. Han tar verkligen halva graviditeten, men det är fullt normalt gjort av en vuxen man!

    Din partner är inte redo att bli pappa överhuvudtaget och er relation är inte redo för en bebis. Men nu är det som det är. Min rekommendation är att du blir ensamstående. Ert barn kommer annars lida av er dåliga relation och troligtvis ärva den och sitta i samma sits som du om 19år. En relation där pappa inte älskar mamma läser ett barn av snabbt. Låt honom bli singel på riktigt, då kan han knulla av sig och leka. När han är redo så kan han ha barnet varannan vecka.

  • trasselsudd
    Anonym (tänk) skrev 2014-08-20 03:06:16 följande:

    Du måste tänka själv hur du vill ha det. Det kan vara nog jobbigt och påfrestande att gå igenom en graviditet, och jobbigare om man ska beöva känna sig otrygg med sin käraste. För det första låter han väldigt omogen, men om du är av den snälla sorten, och när du är i det läget du är så får han inte utnyttja det för sitt ego. Vad gynnar det en att ligga med andra? Ni är nog inte så gamla så resa hinner ni/ han göra sen. Nä , stå på dig istället, du säger ju att du inte mår bra efter beslutey och att du ångrar dig, det är för att du åsidosatt dina egna känslor och behov. Nu är en tid då du behöver stöttning på alla sätt och vis av den blivande pappan, om möjligt.


    Jag har känt att det egentligen inte har varit sex med andra som har varit grejen utan ett desperat sökande efter, vad vet jag, bekräftelse och lycka. 
    Jag tycker också att det finns mycket som hinns att göra även fast vi inte är så unga som du tror ;) 
    men han genomgår en livskris, som är en blandning mellan sorg efter en förlorad nära vän och en enorm rädsla över att bli fast i något han inte är redo för. 

    Jag har sagt att jag mår dåligt över det och känner att jag förlorat mitt självförtroende. Men jag vet inte vad jag ska säga eller göra för att få den stöttningen och den kärlek som jag är desperat efter just nu eftersom jag har minst lika stor rädsla inför att bli mamma som han efter att bli pappa.
    Hur kan jag få honom att se det? 
    Jag vill typ banka in det i huvudet på honom men jag får bara fram hulkande och snyftande hur jag känner. 
    Gör det mig svag när jag ska uttrycka mina känslor, tankar och behov?
  • Anonym (......)

    Under en graviditet så ska man få vara svag, mycket händer i ens kropp :) Då krävs det en stabil man och en trygg relation som inte utnyttjar det utan istället stöttar upp.

  • Anonym (h)

    Men såhär kan du ju inte ha det, det här verkar äta upp dig fullständigt.
    Om han verkligen älskar dig så vill han absolut inte göra dig såhär illa.
    Det betyder inget mer med den här tjejen, här går gränsen om den inte redan är överträdd.
    Visst det kanske var dumt att ge honom tillåtelse att vara med andra, men nu har du lärt dig något om dig själv, om än en dyrköpt lärdom.

    Jag tror ni behöver utomstående hjälp med det här, kan ni gå gemensamt och prata med någon för att reda ut, vad som hände, hur ni mår och hur ni går vidare.
    Det är ett litet barn på väg som behöver stabila och trygga föräldrar, det är tillräckligt tufft att vara nybliven förälder i sig självt.
    Red ut det här nu innan så inte det också ligger och hänger över er.

    Och du, det är ok att vara ledsen och det är ok att gråta och känna precis vad du än känner.

  • trasselsudd
    Anonym (......) skrev 2014-08-20 05:54:49 följande:

    Han agerar inte som en partner som älskar dig. En normal man stöttar sin kvinna under hela graviditeten och gör allt för att underlätta för henne. Din partner sårar dig medvetet och visar inga tecken på kärlek eller ens omtanke. Min make har verkligen vänta ut och in på sig själv ( utan att jag bett om det) hela graviditeten för att ge mig guldkant under graviditeten. Han tar verkligen halva graviditeten, men det är fullt normalt gjort av en vuxen man!

    Din partner är inte redo att bli pappa överhuvudtaget och er relation är inte redo för en bebis. Men nu är det som det är. Min rekommendation är att du blir ensamstående. Ert barn kommer annars lida av er dåliga relation och troligtvis ärva den och sitta i samma sits som du om 19år. En relation där pappa inte älskar mamma läser ett barn av snabbt. Låt honom bli singel på riktigt, då kan han knulla av sig och leka. När han är redo så kan han ha barnet varannan vecka.


    Om jag frågar honom så säger han att han älskar mig och att han kommer finnas där. Men jag har inte känt det från honom sen allt det här började. 
    Nej han vet om att han inte är redo att bli pappa än, därför förklarar han att han agerar som han gör. Och jag har full förståelse eftersom jag själv får ångest över att bli mamma och tänker på det jag kommer missa och inte kan göra
    Men samtidigt ser båda två fram emot att träffa vår trollunge och när vi gjorde ultraljudet så gick det en våg av lycka inte bara i mig utan (vad jag tror), även honom.

    Jag vill ju verkligen inte bli ensam, eftersom det känns som att jag inte har en aning om något. Och  just nu som om jag greppar efter halmstrån. Inte en ångest att vara singel utan den här ångesten att inte veta vart man ska ta vägen eller göra med den växande magen.
    Det värsta är att han kan vara så otroligt klarsynt över mina känslor och kan förstå rädslan som jag också känner 

    Det klart att jag inte vill att vårt barn ska ha samma dåliga erfarenheter mellan sina föräldrar som både han och jag har. Eftersom, vi kommer från splittrade hem där det har varit MYCKET bråk mellan mamma och pappa

    åhhhh :( jag blir tokig på det här!
  • trasselsudd
    Anonym (h) skrev 2014-08-20 07:04:53 följande:

    Men såhär kan du ju inte ha det, det här verkar äta upp dig fullständigt.
    Om han verkligen älskar dig så vill han absolut inte göra dig såhär illa.
    Det betyder inget mer med den här tjejen, här går gränsen om den inte redan är överträdd.
    Visst det kanske var dumt att ge honom tillåtelse att vara med andra, men nu har du lärt dig något om dig själv, om än en dyrköpt lärdom.

    Jag tror ni behöver utomstående hjälp med det här, kan ni gå gemensamt och prata med någon för att reda ut, vad som hände, hur ni mår och hur ni går vidare.
    Det är ett litet barn på väg som behöver stabila och trygga föräldrar, det är tillräckligt tufft att vara nybliven förälder i sig självt.
    Red ut det här nu innan så inte det också ligger och hänger över er.

    Och du, det är ok att vara ledsen och det är ok att gråta och känna precis vad du än känner.


    Det äter verkligen upp mig och jag har haft en konstant ångest som har legat ca 6/10-10/10 under den senaste veckan.
    Jag vet inte vad jag ska säga om henne eftersom hon verkligen är en bra människa, som visar mer ånger och respekt än vad jag känner från honom.

    Jag vet vikten av stabilitet och vi kommer båda att söka hjälp på varsitt håll, han ska på KBT och jag ska träffa en kurator på Närhälsan. Dessutom ska jag ta kontakt med familjerådgivning inom det närmaste.
  • Anonym (h)
    trasselsudd skrev 2014-08-20 07:25:54 följande:
    Det äter verkligen upp mig och jag har haft en konstant ångest som har legat ca 6/10-10/10 under den senaste veckan.
    Jag vet inte vad jag ska säga om henne eftersom hon verkligen är en bra människa, som visar mer ånger och respekt än vad jag känner från honom.

    Jag vet vikten av stabilitet och vi kommer båda att söka hjälp på varsitt håll, han ska på KBT och jag ska träffa en kurator på Närhälsan. Dessutom ska jag ta kontakt med familjerådgivning inom det närmaste.
    Det låter jättebra ts, och jag önskar er båda verkligen lycka till nu.

  • Anonym (tänk)

    Man kan bli enormt känslosam och labil under en graviditet. Du kanske även måste markera på nåt sätt att du inte nöjer dig med det beteendet, att det inte är ok för dig. Ta ditt pick o pack och få distans åtminstone, han kanske vaknar upp om han inser att han kan förlora allt.

    Och som någon annan sa är det inte kul att få ett barn till världen i en otrygg och skakig relation. Det kan vara nog svårt ändå.

    Kanske bättre att vara ensamstående alltså.

  • trasselsudd
    Anonym (tänk) skrev 2014-08-20 23:53:18 följande:

    Man kan bli enormt känslosam och labil under en graviditet. Du kanske även måste markera på nåt sätt att du inte nöjer dig med det beteendet, att det inte är ok för dig. Ta ditt pick o pack och få distans åtminstone, han kanske vaknar upp om han inser att han kan förlora allt.

    Och som någon annan sa är det inte kul att få ett barn till världen i en otrygg och skakig relation. Det kan vara nog svårt ändå.

    Kanske bättre att vara ensamstående alltså.


    Ja jag hur känslig jag är och jag som var ganska känslig redan innan :(
    Jag funderar på hur jag ska gör, har liksom ingenstans att kunna bara åka i några dagar på det sättet.

    Jag vill ju inte vara ensam i det här, men det klart när jag känner att jag är oälskad och att han inte bryr sig om hur vi mår. 
    Jag blir liksom tokig på allt och han saknar henne dessutom :(
Svar på tråden Min kille var otrogen, men jag sa att det var okej, nu ångrar jag mig :(