• smultronoga

    Progesterall

    Hej!

    Jag satt och läste här om att använda progesterall vid svårt att bli gravid. har 1 mf och 1 ma bakom mig. Min fråga är:
    jag har en cykel på 24-25 i snitt. Glada gubbar på CB stickorna  ungefär var 11 - 12 dag. Lutealfas mellan 13-14 dgr.

    Fått progesteron vagitorier utskriva att ta from + men min fråga är kan man använda progesteron krämen naturligt efter ÄL för att stärka ev ÄL och att ägget fäster? Blir inte klok på alla skrivningar

  • Svar på tråden Progesterall
  • Libra1

    Vi som gör IVF tar progesteronvagiatorer direkt efter äggplock vilket är samma som efter äl. Så vet du exakt när äl är så kan du börja direkt efter.

    Progesteron hjälper inte bara till att hålla graviditeten i liv utan gör också slemhinnan tjockare och förbereder kroppen att ta emot ett ägg. Men det är ingen garanti för att det kommer att fungera bara för det. Som t ex kromosomfel hjälper den inte mot. Har du fått göra en missfallsutredning? Den har man visserligen inte rätt till förrän efter 3 missfall.

    ProgesterAll innehåller inte alls lika mycket progesteron som vagiatorerna. Jag har själv denna kräm som jag använder ibland. Om inget annat så hjälper den lite mot PMS. :)

    Vilka vagiatorer har du fått? Och hur ofta ska du ta dem?

    Lycka till!


  • smultronoga

    Fick något som heter lutinus eller något sånt. Skulle börja ta det när jag fick ett + plus men undra om man kunde göra något för att öka chansen att det fäster. Satt en natt och läste runt och en del anv denna kräm.

Svar på tråden Progesterall