• Anonym (Tredj­e barnet­)
    Äldre 20 Aug 08:37
    1724 visningar
    5 svar
    5
    1724

    V 33 +2 och lite blod på papperet...

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 33 + 2 idag och igår när jag torkade mig efter toalettbesök fick jag tunt blod på pappret. Jag tog därför ett trosskydd som skydd och avvaktade. På trosskyddet kom det lite lite blod och idag efter att jag duschat kom det lite mer "slemmigt ljust blod". Det rör sig inte om några mängder därav mitt inlägg nu på forumet. Med mina två andra barn har detta inte hänt och därför blir jag lite fundersam. Ska egentligen på tjänsteärende i jobbet tre timmar bort och åker ensam i bil men jag är skeptisk till om jag borde. Troligtvis är det inget tokigt som hänt, jag mår ju bra i övrigt och bebisen sparkar. Men som sagt, skönt att få andras reflektioner. Tankar kring detta?

  • Svar på tråden V 33 +2 och lite blod på papperet...
  • Anonym (lag)
    Äldre 20 Aug 08:40
    #1

    Att du inte ska oroa dig. Slemmisen kan ju släppa i omgångar och det kan ta tid innan något händer. Ring till bm och prata om du är orolig

  • Anonym (Tredj­e barnet­) Trådstartaren
    Äldre 20 Aug 09:37
    #2

    Tack för lugnande ord! :)

    Jag pratade med 1177 eftersom att de tillhandahåller den tjänsten då man sjukanmäler sig på mitt jobb. De sa att efter vecka 20 skall man höra av sig till förlossningen vid blödningar för vidare rådgivning. Jag gjorde detta och med anledning av att blödningen inte bara var lite igår utan också har varit under morgonen så fick vi tid för en kontroll på förlossningen nu innan lunch.

  • Anonym (!)
    Äldre 20 Aug 10:17
    #3

    Bra att du pratade med förlossningen. Tänkte skriva att du ska vända dig dit. Kan absolut vara slemproppen. Den kan lossna och återbildas. Men det är bra att du kollar upp det så att det inte är någon infektion.

  • Anonym (Tredj­e barnet­) Trådstartaren
    Äldre 20 Aug 15:01
    #4

    Hej igen!


    Jag och maken var upp en sväng till förlossningen. Jag har en livmoderhals som är 3 cm och jag är öppen 1 cm. Det kan vara ett tag kvar till en förlossning sätter igång. Det kan också vara så att det är något på g men läkaren trodde inte detta och hänvisade mig till att söka kontakt om jag skulle börja blöda mer eller få värkar. Nu molar det på rätt bra i nedre delen av magen och gör ont i bäckenet. Så vi får väl se vad som komma skall.

Svar på tråden V 33 +2 och lite blod på papperet...