• OKAD

    Vi måste betala mer i skatt pga invandringen, är det OK?

    Enligt Expressen så måste vi Svenskar snart betala ännumer i skatt för att kunna finansiera invandringen.

    Fredrik Reinfeldt och Anders Borg överväger flera skattehöjningar för att möta flyktingströmmen de närmaste åren, kan Expressen avslöja.

    Källa: http://www.expressen.se/nyheter/val2014/planerar-ny-skatt-for-att-klara-flyktingfragan/

    Är det här verkligen OK? Vi Svenskar betalar redan bland världens högsta skatter och det är redan svårt att lyckas med att driva företag i Sverige (som skapar privatpersoners jobb).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vi måste betala mer i skatt pga invandringen, är det OK?
  • Anonym (Lo)

    Sverige har inte världens högsta skatter och inte heller är det speciellt svårt att driva företag (men det kan bli lättare såklart) men jag förstår inte hur det sista har med ämnet att göra.
    Sverige är ett solidariskt land och det ska vi värna om!

  • OKAD
    Anonym (Lo) skrev 2014-08-20 10:30:34 följande:

    Sverige har inte världens högsta skatter och inte heller är det speciellt svårt att driva företag (men det kan bli lättare såklart) men jag förstår inte hur det sista har med ämnet att göra.
    Sverige är ett solidariskt land och det ska vi värna om!


    Jag sa inte att Sverige hade världens högsta skatter. Och att driva företag i Sverige är väldigt problematiskt med tanke på både skatter, regler och lagar om man jämför med väldigt många andra länder, även inom EU.
  • Anonym (suck)

    Så tröttsamt höra SD-sektens ständiga mantra "Allt som är fel är invandrarnas fel". Är du missnöjd över något, vad som helst.. skyll på invandringen.

    Att alliansen har mutat folket med skattesänkningar i det oändliga och sen insett att välfärden fått stryka på foten av detta.. tja.. skyll på invandringen.

    Missnöjesparti i all (o)ära.. Men ni låter som en skiva som hakat upp sig och man vill bara slänga skiten i väggen.

    Det blir inte mer sant för att ni upprepar er en miljon gånger och har omröstningar som ni sedan länkar till era samlingsforum för att få siffror som är så långt från en avspegling av verkligeheten att det är löjeväckande.

    Men det är väl just det som visar på sekt-andan. Att ni inte kan få nog av era egna lögner. Att era medlemmar är så trogna att det mer liknar en religion där Åkesson är gud..

  • tobbe01

    För att svara så bör man rimligtvis börjat betala skatt.

  • Anonym (Lo)
    OKAD skrev 2014-08-20 10:39:08 följande:
    Jag sa inte att Sverige hade världens högsta skatter. Och att driva företag i Sverige är väldigt problematiskt med tanke på både skatter, regler och lagar om man jämför med väldigt många andra länder, även inom EU.
    Vad har drivandet av företag med detta att göra? har det någonting med invandring att göra?
    Jag driver själv ett företag och inte tycker jag det är speciellt svårt men jag antar nu att du är en av dem som inte har företag själv.
  • ölburk2

    Vi betalar inte alls speciellt höga skatter i Sverige, å som företagare är skatten långt ifrån de högsta i Världen + att vi företagare har många möjligheter till bra å rätt typ av avdrag.

    Att det måste komma skattehöjningar å avgiftshöjningar visste vi alla som följt hur dessa skattesänkningar har finansierats. 
    Det är helt enkelt matematiskt omöjligt att sänka skatterna bestående, genom att använda sig av engångsinkomster, d.v.s i det här fallet, pengar från försäljningar av våra gemensamma tillgångar..
    Så för att finansiera vår välfärd med bibehållen nivå, måste avgifter och/eller skatterna höjas.., vanlig addition å subtraktion bevisar enkelt det.

    Å än en gång bevisar en SD:s anhängare sin ekonomiska okunskap genom att skylla på invandringen.
    Helt utan att på minsta sätt, med faktiska siffror, grundade på en övergripande beräkning av utgifter å inkomster bevisa sina påstående om att invandringen är grunden till skattehöjningarna..

    Detta trots att även SD:are borde förstå/veta, att skatthöjningar är nödvändiga just för att Alliansen har sänkt dom tidigare.
    Med högre skattenivåer hade vi idag inte behövt låna 500 miljoner/dag (senaste siffran jag hörde), vi lever alltså långt över våra tillgångar igen.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes

    Märkligt, var det inte invandringen som var så extremt lönsam, en del kommuner skröt till och med om det.


    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • tobbe01
    Rataxes skrev 2014-08-20 11:39:02 följande:

    Märkligt, var det inte invandringen som var så extremt lönsam, en del kommuner skröt till och med om det.


  • puss

    Nej, det måste vi inte, om vi drar ner på bidrag till knarkare och latmaskar.

    Kan nån länka till tråden om han som gått på bidrag i sju år?

Svar på tråden Vi måste betala mer i skatt pga invandringen, är det OK?