• Anonym (L_74)

    Ägglossning mm

    Hej,
    Jag har ätit Cerazette sen i maj månad i år o slutade i lördags. Dagen innan jag slutade fick jag en blödning som nu ter sej som mens. Inte blött en droppe blod sen jag började med de...Men det antar jag är normalt? Fick info att man kan sluta blöda eller ha oregelbunden. Så att jag fick en blödning i fredags är väl normalt??

    Det jag sedan undrar, är hur lång tid det kan ta innan min kropp återställer sej o jag har ägglossning? Vi vill nämligen ha ett syskon till....
    För även om jag får en blödning till, kan jag då vara säker på att den är en riktig mens? Eller kan en kommande blödning ha att göra med hormoner i kroppen efter tabletterna?? Hur länge sitter de i?? Hormonerna eller vad man nu ska säga??Tilläggas kan att jag pumpat ur mjölk samt gett ersättning o att jag drog ner på pumpandet i fredags, kan det ha gett blödningen? Slutar nu pumpa o ger enbart ersättning o annan mat till sonen.

    Jag är 40 år.

    L_74

  • Svar på tråden Ägglossning mm
  • Anonym (L_74)

    Testar att puffa o se om jag snart får svar. 
    Mvh 

  • Aleksandra Barnmorska

    Hej! Kroppen brukar återställa sig snabbt efter cerazett och avslutad amning med det kan ta uppemot 6 månader. Då du är över 40 tycker jag att ni ska ge det 6 månaders försök och har ni inte blivit gravida inom den tiden så ska ni boka tid på kk. Lycka till  

  • Anonym (L_74)

    Hej,
    Tack för svar! Okej då vet vi.
    Mvh L_74

Svar på tråden Ägglossning mm