• Visflicka

    Vad ska man skriva i Mina första år- bok?

    Har pysslat ihop en egen Mina första år - bok till lilla knytet som kommer i oktober.
    Har skrivit in de mest vanliga grejerna som brukar finnas och gått efter min egen gamla bok. Men vore kul med lite nya grejer också. Någon som har tips på vad man kan skriva? Har ni nyare modernare böcker kanske ni kan kolla i dem.

  • Svar på tråden Vad ska man skriva i Mina första år- bok?
  • Visflicka
    Dixie skrev 2014-08-20 13:01:45 följande:

    första resan
    första kalaset


    Första resan har jag skrivit. Första kalaset var bra.
  • Jill 79

    Första vännerna. Favoritleksakerna. Första huset/lägenheten ni bodde i. Rita upp ett släkt träd.Klistra in bilder på er och barnet. Kanske ett gravidfoto med mage:). Spar en hårlock från första klippningen kanske..

  • Marie90

    Åh jag tänkte också göra en egen, vill ha med från graviditeten också, typ

    När du låg i mammas mage gillade hon att äta:

    Första gången pappa kände dig sparka i magen:

    Namn vi tänkte på:

    Osv..

  • Visflicka
    Marie90 skrev 2014-08-20 23:59:39 följande:

    Åh jag tänkte också göra en egen, vill ha med från graviditeten också, typ

    När du låg i mammas mage gillade hon att äta:

    Första gången pappa kände dig sparka i magen:

    Namn vi tänkte på:

    Osv..


    Rätt bra idé men har haft en graviddagbok under graviditeten så det blir lite tårta på tårta :)

    Men gör en egen! Blir mycket mer personligt och mer ekonomiskt också. Såna där böcker kostar ju multum. Och de har ju så olika slags sidor. Gör man en egen får man en kompott av allt man vill ha :)
  • Visflicka
    Jill 79 skrev 2014-08-20 13:15:45 följande:

    Första vännerna. Favoritleksakerna. Första huset/lägenheten ni bodde i. Rita upp ett släkt träd.Klistra in bilder på er och barnet. Kanske ett gravidfoto med mage:). Spar en hårlock från första klippningen kanske..


    De flesta har jag tagit men hårlocken kan kanske vara kul också.
  • Marie90

    Första offentligt pinsamma trotset? Haha vet pappa berättat att han burit ut mig när jag var tre år skrikande från Mumindalen ;) haha

Svar på tråden Vad ska man skriva i Mina första år- bok?