• Sara___

    Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

    Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

  • Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • stinaa

    Hej! Här har du en till :) Fick reda på förra veckan att vi väntar tvillingar då vi åkte in för att jag fick en blödning. Känns sjukt kul och har nog känt alla känslor man kan känna, haha! Är i v 10 nu, har en dotter född 2012 så vi går från ett till tre barn, haha. Var in igår för att försöka se om det var enäggs eller tvåäggs men läkaren kunde inte se det, ska tillbaka om 3 veckor och då får vi förhoppningsvis veta :) Hur fick ni reda på det? Hur har du mått? Ver ni om det är enäggs eller tvåäggs? :)

  • stinaa

    Ja självklart! Oj vad häftigt med trillingar, hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du i? Stort grattis! :)

  • Apricosen

    Chockartat då vi fick reda på det idag men vi har ju inga barn innan och det är väl tur för vi vet inte vad som väntar då, är i v 9 och mår alldeles prima, trött men annars mår jag toppen.

    Hur mår du och vilken vecka är du i?


    stinaa skrev 2014-08-20 20:57:25 följande:

    Ja självklart! Oj vad häftigt med trillingar, hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du i? Stort grattis! :)


    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • stinaa

    Jag har mått väldigt dåligt men inte sämre än jag mådde börjar var gravid med dottern tycker jag. Mår illa konstant i princip och är otroligt trött men det ger nog med sig snart, värre med foglossningen som jag redan börjar känna av :( Jag är i v 10 enligt mig men v 11 enligt senaste ultraljudet :) Men hur blir det trillingar, då måste äggets delat sig tre gånger för man kan väl inte släppa tre ägg? Konstig fråga kanske, haha :) Hur ofta kommer du få gå på ultraljud och koll?

  • Apricosen
    stinaa skrev 2014-08-20 22:53:29 följande:

    Jag har mått väldigt dåligt men inte sämre än jag mådde börjar var gravid med dottern tycker jag. Mår illa konstant i princip och är otroligt trött men det ger nog med sig snart, värre med foglossningen som jag redan börjar känna av :( Jag är i v 10 enligt mig men v 11 enligt senaste ultraljudet :) Men hur blir det trillingar, då måste äggets delat sig tre gånger för man kan väl inte släppa tre ägg? Konstig fråga kanske, haha :) Hur ofta kommer du få gå på ultraljud och koll?


    Har du testa ingefärste mot illamående, om du mår super illa kan inte din bm skriva ut nåt som hjälper?

    Dina frågor får jag passa på för jag vet inte du får googla eller nåt, jag kommer gå på fler koller och ul ja, ungefär det jag vet just nu
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Magnolia81

    Vad bra! Var inne och kikade efter en sån här grupp häromdagen när vi fick tvillingbeskedet. Jag är i vecka 7 nu. Min bm skickade iväg mig på vul för hon trodde jag var längre gången. Men så var det inte utan det var två små hjärtan som pickade på där inne. Vi har två barn sen innan. En 8-åring och en 6-åring så tyckte vi det var läge för en sladdis men det blev visst två!

  • Apricosen
    Magnolia81 skrev 2014-08-21 18:07:01 följande:

    Vad bra! Var inne och kikade efter en sån här grupp häromdagen när vi fick tvillingbeskedet. Jag är i vecka 7 nu. Min bm skickade iväg mig på vul för hon trodde jag var längre gången. Men så var det inte utan det var två små hjärtan som pickade på där inne. Vi har två barn sen innan. En 8-åring och en 6-åring så tyckte vi det var läge för en sladdis men det blev visst två!


    Härligt och grattis till 2 sladdisar :)
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D