• Anonym (fråga­)
    Äldre 20 Aug 16:29
    999 visningar
    11 svar
    11
    999

    Vilken av dessa skulle du välja?

    Det gäller att vara ihop med personen, inte bara kk eller så. Motivera gärna och skriv gärna ditt eget kön men om du bara tänker skriva "ingen av dem" så låt bli, det är ett tankeexperiment. Alla "betyg" är på skalan 1-5 där 5 är bäst.

    Partner A:
    Sexet: 3
    Trofasthet: 5
    Roligt att umgås: 4

    Partner B:
    Sex: 4
    Trofasthet: 4
    Roligt att umgås: 1

    Partner C:
    Sex: 5
    Trofasthet: 3
    Umgås: 2

    Partner D:
    Sex: 2
    Trofasthet: 1
    Umgås: 5

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa skulle du välja?
  • Anonym (fråga­) Trådstartaren
    Äldre 20 Aug 16:30
    #1

    Oops partner A ska ha 2 i sex!

  • BAJ
    Äldre 20 Aug 16:34
    #2

    Vad menas med trofasthet? Menar du trogen eller? I så fall, hur kan man vara mittemellan? Antingen är man väl eller så är man inte?

  • Anonym (fråga­) Trådstartaren
    Äldre 20 Aug 16:47
    #3
    BAJ skrev 2014-08-20 16:34:20 följande:

    Vad menas med trofasthet? Menar du trogen eller? I så fall, hur kan man vara mittemellan? Antingen är man väl eller så är man inte?


    Lågt på trofasthet betyder att personen gärna flirtar med andra, har större risk att vara otrogen/dumpa en om nåt bättre kommer och mindre chans att stötta dig i svåra perioder av livet. Högt betyder att du är den enda för honom/henne och det kommer han/hon fortsätta tycka även om du blir förlamad, steril och får cancer.
  • Äldre 20 Aug 18:54
    #4

    A alla gånger om det skulle vara en seriös relation.

  • Äldre 20 Aug 19:34
    #5

    Röstar på partner A, med förhoppning till att utveckla sexet till en sexa. Cool

  • Anonym (-)
    Äldre 20 Aug 19:55
    #6

    Jag röstade på "A", då "trofasthet" kommer som prio ett för mig, tätt följt av "rolig att umgås med". Sexet är inte SÅ viktigt. Det finns så mycket annat som är så mycket viktigare i ett förhållande.

    Jag är tjej, 26 år.

  • Äldre 20 Aug 19:59
    #7

    A helt klart, sex kan alltid bli bättre med bra kommunikation o lyhördhet. Svårt att ändra på trofasthet o hur en person är att umgås med.

  • BAJ
    Äldre 20 Aug 21:39
    #8
    Anonym (fråga) skrev 2014-08-20 16:47:23 följande:

    Lågt på trofasthet betyder att personen gärna flirtar med andra, har större risk att vara otrogen/dumpa en om nåt bättre kommer och mindre chans att stötta dig i svåra perioder av livet. Högt betyder att du är den enda för honom/henne och det kommer han/hon fortsätta tycka även om du blir förlamad, steril och får cancer.


    Ok, då tar jag den sista. Är han otrogen eller lämnar mig kan jag hitta någon annan, men en trofast man som jag inte ens vill umgås med ser jag ingen poäng med.
  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 20 Aug 21:41
    #9

    A

    Gillar inte sex, gillar att umgås.

  • Cheste­r Copper­pot
    Äldre 20 Aug 22:30
    #10

    Fast, varför finns det inget alternativ med bra sex och trevligt att umgås, då? Min erfarenhet är att dom som har ett bra sexliv för det mesta brukar vara väldigt trevliga människor. Här måste man ju liksom välja mellan sex och att ha rolig, och det går ju inte...

  • Anonym (Louis­e)
    Äldre 22 Aug 09:43
    #11
    Anonym (-) skrev 2014-08-20 19:55:03 följande:

    Jag röstade på "A", då "trofasthet" kommer som prio ett för mig, tätt följt av "rolig att umgås med". Sexet är inte SÅ viktigt. Det finns så mycket annat som är så mycket viktigare i ett förhållande.

    Jag är tjej, 26 år.


    Tänkte likadant tills jag hittade en man som fick mig att gråta och se syner pga orgasmerna. nu prioterar jag sexet högst även om min man är både trofast och rolig att umgås med.. i mina andra förhållanden har dom bara varit roliga att umgås med. vissa mer trofasta än andra sexet har varit normalt, skillnaden förstår man när en sexgud tagit en :)
Svar på tråden Vilken av dessa skulle du välja?