• Shoreline

    GBG, fått erbjudande av lägenhet på Karneolgatan

    Hej! 
    Jag har fått ett erbjudande av lägenhet på Karneolgatan Tynnered. Är det ett bra ställe? Känner mig rädd att tacka ja eftersom jag då förlorar mina köpoäng på boplats. Så snälla alla åsikter mottages! :)

  • Svar på tråden GBG, fått erbjudande av lägenhet på Karneolgatan
  • ITpappan
    Shoreline skrev 2014-08-20 17:51:49 följande:

    Hej! 
    Jag har fått ett erbjudande av lägenhet på Karneolgatan Tynnered. Är det ett bra ställe? Känner mig rädd att tacka ja eftersom jag då förlorar mina köpoäng på boplats. Så snälla alla åsikter mottages! :)


    Definiera bra ställe?

    Mycket bättre ställe än t ex Briljantgatan....
  • Elin242
    Shoreline skrev 2014-08-20 17:51:49 följande:

    Hej! 
    Jag har fått ett erbjudande av lägenhet på Karneolgatan Tynnered. Är det ett bra ställe? Känner mig rädd att tacka ja eftersom jag då förlorar mina köpoäng på boplats. Så snälla alla åsikter mottages! :)


    Det är enormt svårt att få lägenhet i Gbg, så mitt råd är att du tackar ja och sedan försöker byta om du inte trivs.

    Ett erbjudande om lägenhet i den stan är för bra för att man ska tacka nej.....:)
  • Shoreline
    ITpappan skrev 2014-08-20 18:02:22 följande:
    Definiera bra ställe?

    Mycket bättre ställe än t ex Briljantgatan....
    Ja men är det ett ställe man "vill" bo på? Jo men allt är väl typ bättre än Briljantgatan känner jag? Är det ett lugnt område? Bra förbindelser? (tänker typ vintertid).
  • Hobbyarkitekt
    Shoreline skrev 2014-08-20 18:04:16 följande:
    Ja men är det ett ställe man "vill" bo på? Jo men allt är väl typ bättre än Briljantgatan känner jag? Är det ett lugnt område? Bra förbindelser? (tänker typ vintertid).
    Fråga på Flashback. Tror att du får fler svar där - samt framförallt raka rör.
  • Hobbyarkitekt

    www.flashback.org/t402172p9

    "Min rekommendation i Vf är "norra tynnered" (Karneolgatan, Beryllgatan, Bergkristall, Guldringen) Hyresrätterna som finns där är insprängda bland bostadsrätter och villaområden. Mycket svenskt, nära havet, bra kommunikationer och mycket natur. 8 på skalan."

  • Shoreline
    Elin242 skrev 2014-08-20 18:02:58 följande:
    Det är enormt svårt att få lägenhet i Gbg, så mitt råd är att du tackar ja och sedan försöker byta om du inte trivs.

    Ett erbjudande om lägenhet i den stan är för bra för att man ska tacka nej.....:)
    Ja det är väl lite så jag tänker. MEN tackar jag ja till denna förlorar jag ju min köpoäng på boplats..
  • Shoreline
    Elin242 skrev 2014-08-20 18:02:58 följande:
    Det är enormt svårt att få lägenhet i Gbg, så mitt råd är att du tackar ja och sedan försöker byta om du inte trivs.

    Ett erbjudande om lägenhet i den stan är för bra för att man ska tacka nej.....:)
    Ja det är väl lite så jag tänker. MEN tackar jag ja till denna förlorar jag ju min köpoäng på boplats..
  • Shoreline
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-20 18:16:16 följande:

    www.flashback.org/t402172p9

    "Min rekommendation i Vf är "norra tynnered" (Karneolgatan, Beryllgatan, Bergkristall, Guldringen) Hyresrätterna som finns där är insprängda bland bostadsrätter och villaområden. Mycket svenskt, nära havet, bra kommunikationer och mycket natur. 8 på skalan."


    Jo jag har läst det! Flashback känns väl lite sådär att fråga. Tror dom grundar sina åsikter på annat än vad jag gör. "Mycket svenskt" är liksom inget jag bryr mig om. 
  • Hobbyarkitekt
    Shoreline skrev 2014-08-20 18:27:07 följande:
    Jo jag har läst det! Flashback känns väl lite sådär att fråga. Tror dom grundar sina åsikter på annat än vad jag gör. "Mycket svenskt" är liksom inget jag bryr mig om. 
    Fast är det ett ställe med många invandrare så är det sällan ett lugnt och trevligt ställe. Just facts.
  • Shoreline
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-20 18:29:13 följande:
    Fast är det ett ställe med många invandrare så är det sällan ett lugnt och trevligt ställe. Just facts.
    Kan du mycket möjligt har rätt i. 
Svar på tråden GBG, fått erbjudande av lägenhet på Karneolgatan