• avalucius

    Gemensamma omklädningsrum?!?!?!?!

    Vet inte i vilket forum jag ska skriva i, så rätta mig om ni tycker det hamnat fel.

    Det är så att jag börjat komvux. Kommer gå ett program där man kommer att byta om till andra kläder. Delar omklädningsrummen med gymnasieeleverna. Idag märkte vi att det är gemensamt omklädningsrum, killar och tjejer. 
    Jag personligen tycker inte det känns okej! Har ingen lust att behöva byta om medans småpojkar i 15-19 ska stå och glo. Resten av komvux klassen känner likadant. Tror även osäkra tonårstjejer klarar sig utan stirrande blickar.
    Har inte hunnit prata med lärarna än, men kommer ta upp detta.

    Undrar bara om det är okej? Finns det några lagar?
    Kan tillägga att duschen finns på en toalett. Men då ska man dra med sig allt in dit? Nä usch INTE OKEJ!

  • Svar på tråden Gemensamma omklädningsrum?!?!?!?!
  • Ogago

    Nej, det är inte okej. Ingen ska behöva känna sej obekväm när man byter kläder. Är ni dessutom många som tycker samma sak så gå in allihopa i klump till läraren och klaga. Räcker inte det så pratar ni med rektorn. Antyd lite försiktigt 'vad skulle Aftonbladet säga'.
    Kräv att få omklädningsrum och duschar som går att trivas i. Ni gör inte detta uppenbarligen.

  • Anonym (F!)

    Helt rätt att börja med könsneutrala omklädningsrum och duschar.  Borde finnas på samtliga badhus och idrottshallar också. Skall vi kunna få bort könsdiskrimineringen så är detta ett bra steg att börja med.

  • Anonym
    Anonym (F!) skrev 2014-08-21 10:00:58 följande:

    Helt rätt att börja med könsneutrala omklädningsrum och duschar.  Borde finnas på samtliga badhus och idrottshallar också. Skall vi kunna få bort könsdiskrimineringen så är detta ett bra steg att börja med.


    Jag håller med. Det borde finnas könsneutrala omklädningsrum och duschar på alla badhus, skolor, idrottsanläggningar, gym och överallt annars - utöver de könsspecifika omklädningsrum och duschar som var och en kan kräva.
  • Anonym (suck)

    Är det inte bättre då att ha ett Hen omklädningsrum där ni Hen galna människor kan stå och byta om tillsammans så kan vi andra få byta om i omklädningsrum för tjejer och killarna i sina. 

    Jag skulle aldrig byta om i ett gemensamt utrymme.

  • sextiotalist
    Anonym (F!) skrev 2014-08-21 10:00:58 följande:

    Helt rätt att börja med könsneutrala omklädningsrum och duschar.  Borde finnas på samtliga badhus och idrottshallar också. Skall vi kunna få bort könsdiskrimineringen så är detta ett bra steg att börja med.


    Vad har det med könsdiskriminering att göra?
    Tyskland har tydligen detta, har de mindre könsdiskriminering.

    Personligen, arbetar inom en manlig bransch, har en manlig utbildning, är inte det minsta diskriminerad, skulle jag inte ens sätta min fot i ett gemensam omklädningsrum
  • Tiny578

    Tokfeministerna är i farten igen och de kommer inte ge sig förrän allt som skiljer män från kvinnor åt har utplånats.

    Självklart att man har åtskiljda omklädningsrum, kan vem som helst med en smula sunt förnuft förstå, med den smulan saknar feministerna.

  • sextiotalist
    Tiny578 skrev 2014-08-21 12:33:55 följande:

    Tokfeministerna är i farten igen och de kommer inte ge sig förrän allt som skiljer män från kvinnor åt har utplånats.

    Självklart att man har åtskiljda omklädningsrum, kan vem som helst med en smula sunt förnuft förstå, med den smulan saknar feministerna.


    Jag har fått det intrycket att det är män, oavsett om de är feminister eller ej, som är mest intresserad av gemensamma omklädningsrum etc.

    Kvinnornas intresse verkar vara betydligt svalare
  • Tiny578
    sextiotalist skrev 2014-08-21 12:37:00 följande:
    Jag har fått det intrycket att det är män, oavsett om de är feminister eller ej, som är mest intresserad av gemensamma omklädningsrum etc.

    Kvinnornas intresse verkar vara betydligt svalare
    Va haha, isåfall har vi män i Sverige tappat både förnuft och testiklar.

    I och för sig kan man förstå det från en synvinkel, bokstavligt talat.

    Jag är i alla fall emot av det starkaste laget.

    Tänk vilken katastrof i skolor med alla dessa mobiler med kameror etc. Men va sjutton då skulle dem ju redan ha sett varandra, äh detta landet är ju nere i soptunnan.
  • sextiotalist
    Tiny578 skrev 2014-08-21 13:10:22 följande:
    Va haha, isåfall har vi män i Sverige tappat både förnuft och testiklar.

    I och för sig kan man förstå det från en synvinkel, bokstavligt talat.

    Jag är i alla fall emot av det starkaste laget.

    Tänk vilken katastrof i skolor med alla dessa mobiler med kameror etc. Men va sjutton då skulle dem ju redan ha sett varandra, äh detta landet är ju nere i soptunnan.
    Det är inget nytt. Mig veterligen så har män alltid varit mer intresserad av att iaktta nakna kvinnliga kroppar än tvärtom.
    Det var inte tjejerna som försökte smita in i killarans omklädningsrum , det var killarna som försökte smita in på flickornas
Svar på tråden Gemensamma omklädningsrum?!?!?!?!