• Almina

    Vita eller gråa köksluckor?

    Vad föredrar du? Vita eller gråa köksluckor?

    Du får gärna skriva i tråden vilken bänkskiva, kakel och golv du skulle vilja ha till! Och om du föredrar gråa luckor får du gärna skriva vilken nyans.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vita eller gråa köksluckor?
  • Anonym (Grå)

    Jag valde grått, för att fläckar inte syns lika bra  och för att det ser elegantare ut.
    Gärna mörkgrått.
    Jag förbehåller mig dock rätten att ändra mig om det dyker upp några ursnygga vita i tråden. Solig

  • Anonym (puckot!)

    jodå, vitt säger jag och klickar min röst på grått. Foten i munnen

    Jag gillar vita skåpsluckor.
    Till det kanske även det, vitt kakel och en träfärgad bänkskiva.

    Eller beiget kakel.
    Svart bänkskiva är också snyggt!

    Grått har jag inte sett så mycket av, men känns inte som min stil

  • Anneli 87

    Har vita nu, kan tänka mig ljusljusgråa också.

    Vill ha marockanskt kakel med blå ton med vit marmorskiva till :) och mässingshandtag på luckorna :) (drömmer)

  • Mithi

    Det beror helt och hållet på rummets planlösning, kökets övriga inredning (väggar, möbler, osv), vilken modell det är på köksluckorna, hur köket är placerat/uppbyggt och hur övriga köksdetaljer ser ut (kylskåp, spis, osv). Samt hur ljust/mörkt rummet är. Så för mig är det omöjligt att svara på det

  • Stårschan

    Vitt säger jag. Jag tycker att grått är en tråkig rumsdödarfärg, och skulle undvika den in i det längsta.

  • Almina

    Tack för era svar! Vi funderar på vilken färg vi ska välja, inför en försäljning. Vita tycker jag känns mest gångbart, men mäklaren föreslog grått...

  • Josephine96

    Definitivt vita. Till det skulle jag vilja ha ljusgrått klinker(?) golv och bänkskivor av marmor. Kakel är jäkligt svårt, det beror ju på vad man har för färg på väggarna. Någon ljus färg iaf tror jag. 

Svar på tråden Vita eller gråa köksluckor?