• I have a kid

    Någon som kan det här med ägglossning ?

     Var hos gyn i måndag 18/8  där hittade dom en äggblåsa på 17mm ( cd 17) Dr trodde jag skulle få ägglossning när ägget är 24-25 mm

     och äggblåsan växer  ca 2mm per dag! Alltså borde jag väl ha pos äl test nu ??? eller ?? 

     testat igår tisdag 19/8 med cb äl test det rosa bara en tom cirkel :(
     testat idag Onsdag 20/8  med cb äl test det rosa tom cirkel :(

       drog ut stickan för att se om där fanns sträck 

     ser ut som på bild 2 sträck men 1 svagt.... 

  • Svar på tråden Någon som kan det här med ägglossning ?
  • I have a kid
    corran skrev 2014-08-20 20:25:42 följande:

    Ge det 1-2 dagar till :) 


     tror du det :)?  har pco så vet  inte om det har  med saken att göra kanske ??

      men trög är jag ! När släpper ägget efter att jag får pos ältest ?

    Hur går det för dig ?? 
  • corran
    I have a kid skrev 2014-08-20 20:50:00 följande:
     tror du det :)?  har pco så vet  inte om det har  med saken att göra kanske ??

      men trög är jag ! När släpper ägget efter att jag får pos ältest ?

    Hur går det för dig ?? 
    pco kan jag tyvärr inte så mycket om.  
    12-36 h efter positivt test brukar man säga :) håller verkligen tummarna för att du får positivt test inom de närmsta dagarna!

    Äl + 5 nu så får se vad som händer :)
  • I have a kid
    corran skrev 2014-08-20 21:01:18 följande:
    pco kan jag tyvärr inte så mycket om.  
    12-36 h efter positivt test brukar man säga :) håller verkligen tummarna för att du får positivt test inom de närmsta dagarna!

    Äl + 5 nu så får se vad som händer :)
      Jo ... läst att det kan ha skett ägglossning utan att jag  hunnit få upp det... alltså innan jag testade ( testade sent på tisdag) 

     eller så tar äggen tid på sig att utvecklas...

    eller som sist när jag hade äl bekräftat av blodprov med testerna visade aldrig på äl ...   Aha håller tummarna tar du pergotime ??
  • Jag är bara jag

    Ibland tar det tid för äggblåsan kan växa långsammare än "standard". Jag kollade typ dag 10 med VUL och fick äl dag 22! Så fortsätta kolla bara.

  • I have a kid
    Jag är bara jag skrev 2014-08-21 15:42:12 följande:

    Ibland tar det tid för äggblåsan kan växa långsammare än "standard". Jag kollade typ dag 10 med VUL och fick äl dag 22! Så fortsätta kolla bara.


    Okej :) kollat imorse ingen stegring

    hm börjar tro jag har släppt ägget i måndags eller tisdags.. och  missat stegringen då jag började testa på em på tisdag 

    enligt appen så ska äl vara NU på måndag eller tisdag och då är det inte konstigt om äl testerna inte visar nått...

     Min dr sa idag att om det är 2 sträck ( även om ena är svagt) så tyder det på att äl är påväg eller har varit. Tar äl blodprov på torsdag iaf :) så får man svar :)

     åh vill dr ska ge mig ovetrelle så äl förstärks... men hon är så petig med det.. 

    hur går det för dig ??
  • corran

    Oavsett om du missat stegringen eller ej så har ni kanske prickat in äl ändå? :)

    Nej ingen pergotime!

  • Sockerdockan

    Jag tror kag läst någonstans att det kan ta extra lång tid när man har pco. Det finns trådar här med andra som har pco, du kan nog få svar där :)

Svar på tråden Någon som kan det här med ägglossning ?