• Äldre 20 Aug 21:24
    19884 visningar
    5 svar
    5
    19884

    Hur är Zaras barnkläder i storlekarna?

    Tänkte handla lite från Zara på nätet. Hur är deras barnstorlekar, stora eller små i storlekarna? Smala eller vida? Mina barn har i H&M-kläder 116/122 och 134, vad motsvarar det i Zara-kläder?

    Finns det någon Zara expert därute som kan hjälpa mig? 

  • Svar på tråden Hur är Zaras barnkläder i storlekarna?
  • Äldre 20 Aug 23:39
    #1
    Esping skrev 2014-08-20 21:24:15 följande:

    Tänkte handla lite från Zara på nätet. Hur är deras barnstorlekar, stora eller små i storlekarna? Smala eller vida? Mina barn har i H&M-kläder 116/122 och 134, vad motsvarar det i Zara-kläder?

    Finns det någon Zara expert därute som kan hjälpa mig? 


    Min dotter har storlek 116 i alla butiker,så som H&M,Cubus,Lindex etc. Men hos Zara blir 116 för stort så måste beställa i 110 där. Största problemet är ärmarna som blir alldeles för långa,var tvungen att vika upp flera varv när jag beställde en 116.

    Det som du kan göra annars är ju att börja med att beställa hem ett plagg och prova i den storleken hon normalt har, så kan du se om det sitter bra innan du beställer mer ????
  • Äldre 20 Aug 23:50
    #2

    Jag skulle säga att se är väldigt små i stl

  • Äldre 21 Aug 00:01
    #3

    Jag tycker också det är åt det mindre hållet. Köpte 92 till lilltjejen och de sitter precis  medan Lindex är lite mer rymliga i samma storlek. Till stora tjejen köpte jag stl 110 i byxor. Midjan var förstor och längdmässigt sitter de precis. Ett par byxor från hm i 98/104 var lika stora..


    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Äldre 21 Aug 00:14
    #4

    Pyttesmå och smala....

  • Äldre 21 Aug 20:12
    #5

    Jag tycker de oftast är smala, men långa i ärmar och ben. Alltså tjejkläderna, på killsidan är de mycket större. Nu var det ett tag sedan vi handlade där (eftersom dottern inte längre är lika trådsmal som hon var i 5-7-års åldern...) men ett tag hade hon samtidigt 110 på lkillavdelningen och 124 på tjejavdelningen.

Svar på tråden Hur är Zaras barnkläder i storlekarna?