• Anonym (Ska,?­)
    Äldre 21 Aug 00:07
    1784 visningar
    11 svar
    11
    1784

    Ska jag berätta för henne att hennes man varit otrogen?

    Han har varit otrogen mot henne tidigare. När hon fick reda på det ville hon ta sitt liv och hon var nära till det då hon har tillgång till vapen. Men hon valde att ha kvar han. Och han kan inte lämna henne för han är rädd att hon tar livet av sig å de har två barn.

    Iaf nu har han varit otrogne mot henne igen med en annan tjej. Han lever ju som sagt kvar i förhållandet av tvång säger han då han inte vill hon ska ta sitt liv.

    Om jag skulle berätta hur skulle jag göra det på bästa sätt ?

  • Svar på tråden Ska jag berätta för henne att hennes man varit otrogen?
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 21 Aug 00:15
    #1

    Varför ska du berätta? Vad har du fö relation till dom?

  • Äldre 21 Aug 00:19
    #2

    Men varför vill du berätta? Hon har ju varit med om det en gång, varit nära att begå självmord men valde att varken göra det eller separera från honom. Tror du att det blir bättre den här gången om du berättar? Tänk om hon får ett verkligt ryck den här gången och FAKTISKT begår självmord. Det kan väl inte vara värt det? Låt dem komma till någon slutsats själva. Till slut kommer antingen han att tröttna på att stanna kvar i ett förhållande han inte vill vara i, eller så kommer hon att lämna honom pga alla omedvetna negativa signaler han ger henne.


    D.T.I.
  • Anonym (Ska,?­) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 00:19
    #3
    Anonym (Hmm) skrev 2014-08-21 00:15:37 följande:

    Varför ska du berätta? Vad har du fö relation till dom?


    För jag tycker att 1. Man är inte otrogen. 2. MaN kan inte tvingas stanna kvar i ett förhållande för att den andre hotar med att ta sitt liv. Jag är hans kusin

    .

    Och ha kommer alltid vara otrogen för han vågar inte lämna henne.
  • Anonym (Nira)
    Äldre 21 Aug 00:20
    #4

    Oj! Svårt val.. Kanske inte berätta tyvärr när hennes liv tydligen hänger på hennes killes handlingar.. Prata hellre med killen och säg åt honom att sluta bete sig som en gris! Om han inte respekterar sin flickvän så ska han åtminstone respektera sina barns moder! Tjejen behöver inte hjälp med att få höra vilket svin hon lever med, för tro mig, de vet hon redan. Hon behöver hjälp med att ta itu med sina problem!

  • Äldre 21 Aug 00:21
    #5
    Anonym (Ska,?) skrev 2014-08-21 00:19:50 följande:
    För jag tycker att 1. Man är inte otrogen. 2. MaN kan inte tvingas stanna kvar i ett förhållande för att den andre hotar med att ta sitt liv. Jag är hans kusin

    .

    Och ha kommer alltid vara otrogen för han vågar inte lämna henne.
    Men låt dina egna värderingar stanna kvar hos dig och påverka dina egna kärleksrelationer istället. 
    D.T.I.
  • Anonym (Ska,?­) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 00:25
    #6
    Anonym (Nira) skrev 2014-08-21 00:20:22 följande:

    Oj! Svårt val.. Kanske inte berätta tyvärr när hennes liv tydligen hänger på hennes killes handlingar.. Prata hellre med killen och säg åt honom att sluta bete sig som en gris! Om han inte respekterar sin flickvän så ska han åtminstone respektera sina barns moder! Tjejen behöver inte hjälp med att få höra vilket svin hon lever med, för tro mig, de vet hon redan. Hon behöver hjälp med att ta itu med sina problem!


    Jo men jag tycker båda är svin. Hon valde å ha kvar han efter första otroheten. Klart att han går på tår å anpassar sig för å inte göra henne illa.

    Å han vågar inte säga att han inte vill leva med henne för han vill inte att barnen ska bli ledsna .. som om inte barnen känner de dåliga vibbarna hemma.

    Båda behöver ju nån form av terapi. Familjerådgivning har inte funkat så bra. Och enda anledning hon fick reda på otroheten var för att den andre tjejen skrivit till han så de var inte han som erkände!
  • Anonym (Ska,?­) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 00:27
    #7
    Velouria skrev 2014-08-21 00:21:31 följande:

    Men låt dina egna värderingar stanna kvar hos dig och påverka dina egna kärleksrelationer istället. 


    Jo! Det är därför jag tvekar. Men jag hade velat veta om min fru knulla runt med olika män.
  • Anonym (hm)
    Äldre 21 Aug 00:30
    #8

    Säg är det TS som är den som mannen är otrogen med, medbrottslingen...
    Det låter lite som när du skriver detta att det är ur älskarinnans perspektiv. Han säger att han vill lämna men kan inte pga sin fru som då skall ta livet av sig osv....
    Är du kompis till henne så skall du absolut föra fram det till henne fast fundera ett extra varv för ofta är det budbäraren som hängs..... Annars rakt ut med det.

  • Anonym (soc)
    Äldre 21 Aug 05:18
    #9

    Glöm inte att ringa soc och orosanmäl att du tror att barnens mamma hotar med självmord.

    Angiveri angivera angiveri hurra!

  • missan­75
    Äldre 21 Aug 05:50
    #10
    Anonym (Ska,?) skrev 2014-08-21 00:19:50 följande:
    För jag tycker att 1. Man är inte otrogen. 2. MaN kan inte tvingas stanna kvar i ett förhållande för att den andre hotar med att ta sitt liv. Jag är hans kusin

    .

    Och ha kommer alltid vara otrogen för han vågar inte lämna henne.
    Fast vad har du med deras relation att göra? Även om du är hans kusin.
  • missan­75
    Äldre 21 Aug 05:50
    #11
    Anonym (Ska,?) skrev 2014-08-21 00:27:09 följande:
    Jo! Det är därför jag tvekar. Men jag hade velat veta om min fru knulla runt med olika män.
    Vill hon veta det?
Svar på tråden Ska jag berätta för henne att hennes man varit otrogen?