• Äldre 21 Aug 08:12
    2191 visningar
    7 svar
    7
    2191

    Köpa ringar på Kreta

    Hej! Vi funderar på att förlova oss när vi åker till Kreta. Någon som köpt förlovningsringar i Grekland och vet hur stort utbudet är och hur priserna ligger?

  • Svar på tråden Köpa ringar på Kreta
  • Äldre 21 Aug 08:48
    #1

    Min man och jag förlovade oss på Kreta fast det var längesedan nu. Vi köpte våra ringar där. Vanligast är 14k (åtminstone var det det då) och utbudet var ungefär som här hemma. Priset var också långt under svenska priser, vi fick två ringar för mindre än vad en hade kostat oss i Sverige.

  • Äldre 21 Aug 09:05
    #2

    Tack för ditt svar Cissy! Det låter ju finemang! Köpte ni guldringar? Och har dom åldrats fint? Vi funderar på antingen guld eller titan, men osäker på om dom har titaningar. Tycker du att det är skillnad på färgen om du jämför 14k och 18k?

  • Stårsc­han
    Äldre 21 Aug 09:23
    #3

    Vi firade en annan högtid på Kreta för ett tiotal år sedan, och jag fick då en ring som jag fick välja själv där. Den är i 14K, har åldrats fint, men är aningens guldgulare i färgen än mina förlovnings-och vigselringarna i 18K som har lite lite mer rödguldig nyans, men jag har dem på olika händer så det märks inte. Det är bara om man verkligen håller dem emot varandra och LETAR skillnader som det syns lite.

    Priserna vill jag inte yttra mig om, eftersom detta var rätt länge sedan, och då upplevde jag priserna som mycket trevliga.

  • Äldre 21 Aug 09:42
    #4

    Vad bra Stårchan, jag gillar gult guld mer än rött guld. Men allra helst vill jag ha en i titan. Har provat en och den var så himla skön och behaglig mot huden.

  • Äldre 21 Aug 17:29
    #5

    Jag kan idag inte se någon skillnad på min 14k förlovningsring och min 18k vigselring, de ser exakt likadana ut. Fördelen med 14k är att guldet är hårdare och tåligare och slits inte så lätt.

  • Äldre 21 Aug 18:20
    #6

    Det låter bra, jag har läst lite om titan nu och det verkar vara svårt att ändra storleken om man skulle behöva. Så det får nog bli guld iallafall. Tack för svar ????

  • Äldre 21 Aug 18:33
    #7

    Skulle inte vara frågetecken där. ..

Svar på tråden Köpa ringar på Kreta