• lillaskräp

    Är det ok att låta ett barn bajsa och kissa i poolområdet?

    Nu behöver jag lite hjälp här för att inte bli galen.

    Befinner mig i Thailand, på ett hotell som kostar 1500 kr/natt.

    Idag i poolområdet så kom det ner en familj s hade två barn, varav den ena var i tvåårsåldern.

    Den lilla killen hade inga badbyxor eller badblöja på sig och sa till vid flera tillfällen att han behövde bajsa varpå föräldrarna lyfte upp honom. Ibland kol det inget, men två gånger bajsade han i poolområdet. Första gången en ordentlig hög som föräldrarna plockade upp med papper för att sen stoppa tillbaka honom i poolen utan att torka honom.

    Andra gången satte han sig mitt på kaklet vid sidan av poolen och hade lite diarré. Föräldrarna torkade inte upp.

    Är detta ok?!

    Låg och störde mig på det en stund innan jag med mitt trevligaste leende frågade om dom möjligtvis kunde sätta på honom en blöja eller i varje fall gå iväg när han ska göra sina behov.

    Mamman blev upprörd direkt och tyckte att jag som inte har barn har ingen aning, och deras badblöjor hade minsann tagit slut så vad skulle hon göra?

  • Svar på tråden Är det ok att låta ett barn bajsa och kissa i poolområdet?
  • MsFry

    På riktigt?

    Prata med personalen och uppmärksamma dem på den äckliga familjen. De är nog inte så intresserade av att behöva stänga poolen pga magsjukeutbrott.

  • lillaskräp

    Familjen verkade helt förbluffade över att jag reagerade. Dom höll ju på att vänja honom av med blöjor så vad skulle dom göra? Suck..

    Hotellet löste det dock snyggt. Vi blev flyttade till ett rum med egen pool. Här bajsar ingen i poolen!

Svar på tråden Är det ok att låta ett barn bajsa och kissa i poolområdet?