• Fjärilsblomman

    Min älskade pojke

    Min andra son föddes efter veckor på sjukhus och stark psykisk påfrestning, 23+2. Kan inte riktigt fatta att det har hänt. Det är 4 månader sedan men tänker på det varje dag. Kom tillbaka till jobbet efter 6 veckor. Det var jobbigt men det gick. Såg fram emot semestern och en resa vi skulle göra tillsammans med våra bästa vänner. Nu när hösten närmar sig känns det så tomt-så definitivt, som om allt sakta sjunker in. Klarar nästan inte av att jobba, där är det som att jag varit hemma för en förkylning typ. Mitt i sorgen är jag ändå stolt över den fina pojken jag fick, fast han inte är med mig (mer än att han ständigt finns i tankarna såklart) hur kan man åka iväg och få barn, åka hem utan och sen ska allt rulla på som vanligt....ni som varit med om att förlora era små. Hur har ni lyckats ta igenom alla dessa dagar då det känns svart? Det finns ljusglimtar också, min övriga familj, min stora pojke :) men vardagen är svår ibland!

  • Svar på tråden Min älskade pojke
  • Havsglimt

    Grattis till din son men det gör ont att han inte får leva med dig. Jag kan bara utgå från mig själv men mitt svar till dig är att det blir inte som vanligt. Din son har förändrat dig och han kommer alltid vara med dig i ditt hjärta. Nu måste du lära dig att förhålla dig till omvärlden igen och det får ta sin tid. Vissa stunder kommer det kännas ok, andra som en omöjlighet. Med tiden kommer de ok studera att bli fler och du kommer tom att ha bra stunder men din son kommer alltid att fattas dig oavsett vad du gör med livet. Jag är övertygad om att min son älskade livet och ville leva därför känner jag extra för att ta till vara på den tid jag har de dagar som är ok. Om jag fick önska något så skulle det ju givetvis vara att min son fick livet tillbaka men det går inte. Detta får dock inte göra att jag slutar att drömma och önska andra saker för mitt framtida liv. Det har gått 8 månader sedan min son dog och jag vaknar fortfarande och gråter ibland men ju längre tiden går ju mer kan jag kontrollera sorgen så att den inte helt slukar mig. En del stunder handlar det bara om att stå ut och med vetskapen om att det blir lite mer ok sen gör det lite lättare.
    Ta hand om dig!

        

  • moncan1

    Grattis till din pojke och beklagar att han inte fick stanna hos dig.Har själv för några månader sedan förlorat min son två veckor innan bf.Livet fortsätter ju på nåt sätt konstigt nog.Jag försöker göra saker som att promenera i skogen eller träffa vänner,försöker att ta en dag i taget.I början var jag folkskygg.Försöker att träffa dom som verkligen känner mig för då kan jag va mig själv och blir jag ledsen eller vill prata så gör det inget.Håller med Ljusglimt om att inget blir som vanligt igen för man förändras och ser på saker på ett annat sätt,och sorgen över att förlora sitt barn är nog det allra tuffaste man kan vara med om för att det är så sorgligt.En del säger till mig att de tycker att jag är stark och att de aldrig skulle klara av nåt sånt här,men jag har ju inget alternativ jag måste fortsätta leva för även jag har ett äldre barn.Ibland i mina mörkaste stunder så känns det som att hjärtat ska gå sönder och jag bara gråter och gråter,men så går det en stund och jag får lite luft och håller mig över vattenytan.En del säger att tiden läker alla sår,jag tror inte helt på det men jag tror att tiden gör så att det blir lättare.Jag är oxå stolt över min fina älskade pojke som inte fick leva.Har upplevt både det ena och andra med människor som låtsats att de inte sett mig när jag till exempel varit och handlat osv,som tittat bort och låtsats som de inte sett mig istället för att säga hej till mig.och även såna jag träffat som inte frågat mig nånting om allt som hänt,och jag kan bara säga att så skulle jag aldrig kunna göra mot någon varken innan jag förlorade min son eller efter.för det är inte så svårt att säga hej eller fråga någon som har vart med om nåt sånt här hur mår du,för det är ju vi som mår dåligt och som förlorat våra barn inte dom.Men antagligen så är dom rädda för att göra oss ledsna,fast vi, i allafall jag gärna pratar om min son vid rätt tillfälle.Jag är sjukskriven men ska om nån månad sakta börja att jobba igen,och jag kommer sakta göra det för att jag inte vill rusa in i det och kanske bli utbränd eller totalt deprimerad,6 veckor låter kort,ska inte säga hur du ska göra men du kanske behöver få vara sjukskriven.Skickar dig styrka Mvh

Svar på tråden Min älskade pojke