• Lilla My88

    Vattenavgång på dagen eller på natten?

    Hej allihop!
    Jag väntar mitt första barn och har BF i mitten av september. Senaste veckorna har jag haft onda sammandragningar hela tiden så nu väntar jag med spänning på att något mer ska hända. Min BM säger att OM vattnet går som start på förlossningen så sker det oftast på natten när man slappnar av och inte när man springer runt på stan eller liknande (som på film). Jag är nu alltså lite nyfiken på hur det var för er som hade vattenavgång, kom den på dagen eller på natten. Om ni känner för det får ni gärna skriva en rad om hur det var också och i vilken vecka vattnet gick. Ha det gott :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vattenavgång på dagen eller på natten?
  • fluu

    Mitt vatten gick prick klockan 04.09 när jag var en dag över tiden(22 timmar efter det så barnet kom alltså två dagar över tiden). Jag hade varit vaken halva natten eftersom jag tyckt att jag hade lite väl vattniga flytningar och lyckligtvis hade jag precis rest mig upp från soffan och tagit ett steg ut på golvet innan det sa splash.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ise

    Tog en långpromenad på 8 km på eftermiddagen, vilade en timme och kl 18 gick vattnet när jag låg i soffan :)

    Sonen föddes morgonen efter i v 37+0

  • Mammatillw

    Mitt vatten gick 13,30 på dagen och sonen är född ca kl 19. Hade inte haft några känningar innan dess. V 39.

  • Lilla My88

    Kul att ni tar er tid att svara :) Än så länge verkar det ju som att det kan bli vattenavgång både på dag och natt men att vila ändå verkar vara den gemensamma nämnaren.

  • Hobbyarkitekt

    Min förlossning startade med små, små värkar. Jag visste där och då att det var dags. Primitivt.

    Fosterhinnan fick de ta hål på inne på BB.

    Jag röstade således blankt på denna fråga. ;)

  • Kofot

    Med första barnet gick vattnet vid lunchtid. Jag var redan på avdelningen då men hade inga värkar innan. Andra barnet så sipprade jag vatten ett tag. Det kom en skvätt då och då. Yngsta barnet gick vattnet i samband med snittet.

  • Kurona

    Jag hade gått över en dag förbi BF, när slemproppen släppte, hela den dagen släppte delar av den olika stora men sammanlagt så kanske det var en halv - en deciliter. Sen så var jag på ett shoppingcenter hela dagen och en halvtimme efter jag tillslut lyckats somna så gick vattnet när jag låg i sängen. Det hela var väldigt förvirrande och trodde först att jag hade kissat ner mig men insåg snabbt att det var vattnet. Sen tog det nio timmar med värkar innan det blev bestämt att han skulle ut via snitt för han hade syrebrist. 

  • summa21

    Jag vaknade vid halv fem av att det knyckte till i låret. Gick på toaletten och märkte efteråt att det kom en pöl vatten. Satte mig igen och då kom både lite blod och slemproppen. Sen fortsatte vattnet att komma. Var på kontroll kl. 11. Då började värkarna komma och sonen föddes 17.30. Det var vecka 37+3.

Svar på tråden Vattenavgång på dagen eller på natten?