• Äldre 21 Aug 09:38
    780 visningar
    31 svar
    31
    780

    Ännu en SD-tråd. Typ.

    Snälla häng med mig i min tankegång här. det skulle vara så skönt att få landa i mina politiska åsikter, som är ett virrvarr just nu. 

    Jag har aldrig varit särskilt insatt i eller intresserad av politik (är över 30 år). Är en extremt lättsam icke-orolig tjej som tycker att allt löser sig. Och vi i Sverige har (haft) det väldigt bra, tyckt vi ska vara tacksamma för det. Men nu har det växt till en ordentlig klump i magen på mig. Jag tänker på samhällsfrågor dagligen och känner sådan oro över hur Sverige ser ut nu, och hur det kommer se ut om ett årtioende. 

    Som sagt så har jag inte varit så insatt, så förlåt mig för eventuella fel som skrivs. 

    Jag är uppvuxen med att man ska rösta socialdemokratiskt. Och jag delar många av de värderingarna. Men nu för tiden skrämmer de mig. Allt ska förstatligas, all makt ska flyttas från individer och kommuner till staten. Vård, skola, allt. Får Fi bestämma så ska vi inte ens få bestämma vem vi ska anställa eller vem i familjen som bör vara föräldraledig! Galet! Inte ett land jag vill ha, det tycker jag strider mot vad vi tidigare kämpat för.

    Och spänningarna i världen just nu, och i Sverige, skrämmer mig. I Sverige vill vänsterfolk och SD-folk typ ha ihjäl varann. Det är väldigt oroligt i vissa städer, och mycket hat mot polis och andra auktoriteter, vilket jag bara tycker eskalerar. Jag kan lätt se något som liknar ett inbördeskrig om något årtioende eller så.

    Invandringen. IS är den rikaste terroristgruppen som finns. De hatar väst. Snälla förringa inte vad som hände med world trade center. Det finns fortfarande grupper därute som har förmågan och VILL genomföra liknande attack igen. Som planerar för det. Och högst troligen mot USA även då, men varför skulle det inte lika gärna kunna vara Sverige? Eftersom vi är det land som tagit emot absolut mest invandrare, och har så öppna gränser, har vi nu många IS-sympatisörer här i landet. De har börjat migrera till Syrien och svenska syrier/irakier är på plats där och försöker aktivt rekrytera mer folk från Sverige bl a, genom t ex facebook. Det här är en terroristgrupp som vuxit snabbt och starkt. Man säger sig ha koll på vilka av våra svenska medborgare som åkt dit för att ansluta, så de inte kan komma tillbaka in i landet med sina nyvunna kunskaper om krigsföring och terrorism, men ärligt talat: HUR ska detta gå att kontrollera? 

    När ska Sverige bli lika viktigt att hjälpa som det är att hjälpa andra länder? Vi har INTE råd mer. Punkt. Vare sig ekonomiskt eller "själsligt". Regeringen har ljugit för oss om kostnaderna för invandringen, bara det.. Det är på lånade pengar vi har finansierat den. Och det är på alla våran bekostnad. Det kan inte fortsätta i denna takt, och nu ska invandringen ÖKAS? Nej, bara nej. Det går inte. Kan inte någon snälla ta detta på allvar? (Jo, SD gör ju det. Men kan man snälla få tycka att detta är en viktig fråga utan att kallas rasist?!) 

    Jag är helt vilse inför detta val, men ni förstår ju genom ovanstående text vart jag lutar. Här i PK-Sverige gör man ALLT för att inte framstå som en rasist: man säger upp vänskaper och bekantskaper med de som röstar SD, man tårtar och skriker och slåss. Det är inte rätt väg. Kan vi inte alla göra en gemensam insats, för SVERIGE, och inte för att framhäva sig själv och bevisa sig bättre? Jag ber er alla, inklusive mig själv, att verkligen tänka till inför detta val. Rösta inte utan att tänka, rösta inte på samma som "du alltid gjort", bara för att. Rösta inte på det dina vänner gör, för att inte stöta dig med dem. Tiderna har förändrats, försök se hur partierna ställer sig till DAGENS problematik, istället för att gå på vad de gjort förr. Jag känner att det här är en av de viktigare punkterna i Sveriges historia, vi alla bör stanna upp och tänka till. Det är väldigt oroligt i världen just nu.. vi måste tänka inte bara på hur beslut påverkar oss just nu, utan även i framtiden. Det här är t ex INTE rätt tillfälle att börja dra ner på försvaret kan jag tycka. 

    Tack för att jag fick ta plats. Bolla gärna med mig! Jag skulle så gärna själv vilja veta hur jag bör rösta, just nu vill jag bara krypa under en sten eller nåt.. :( Tycker inte något parti helt överensstämmer med mina hjärtefrågor.. Och snart är valet här! Jag vill fasen inte rösta blankt i år igen, jag vill känna att jag hjälper Sverige framåt.. 

  • Svar på tråden Ännu en SD-tråd. Typ.
  • Äldre 21 Aug 12:42
    #1

    11 September gjordes från insidan för att långsamt urholka väst på rättigheter och friheter, vilket vid detta laget har avklarats, så gott som i alla fall.

    Globalisterna som jag kallar dem vill ha sin världsregering och de kan konsten att skapa fiender och skapa motsättningar, divide and conquer.

    Sedan när allt är aska kommer dem säga att nä, detta går inte längre, nu måste vi bara vara en regering och ett land.

    Sen sitter de ovanpå allting med sitt mästare och slav samhälle, som i hunger games, typ.

    Sverige är globalisterna kära i för vi sväljer allting som staten säger och har inget emot att vi blir mer och mer beroende av den. Vänstern utnyttjar de bara, den jobbar för globalisternas agenda utan att veta om det.

    Det är min åsikt. Ha det bra.

    Förresten, Jesus är svaret, han tar hand om en om man frågar.

    ?We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost 40 years......It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supernational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries.?
    ? David Rockefeller (Globalist)

  • Äldre 21 Aug 13:30
    #2



  • Anonym (Fläde­r)
    Äldre 21 Aug 13:33
    #3

    Inte direkt lätt att säga till någon hur den ska rösta. Dock så känner jag att SD inte är ett möjligt val för mig även om vi skulle behöva minska invandringen. Dom kommer inskränka kvinnors rättigheter och verka för att kvinnor och män får olika rättigheter igen. Jag kommer rösta vänster för mig själv och för att jag tror att Sverige behöver det. Och när det kommer till förstatligande av skolan tex så är väl SD också för det? Dom är också för tex uppförandebetyg i skolan vilket bara är en av många konstiga konservativa idéer. Jag tänker rösta vänster för att jag vill att Sverige ska utvecklas framåt.

  • Anonym
    Äldre 21 Aug 13:53
    #4

    Jag står för att jag kommer att rösta på SD

  • mr me
    Äldre 21 Aug 13:57
    #5
    Anonym (Fläder) skrev 2014-08-21 13:33:08 följande:

    Dom kommer inskränka kvinnors rättigheter och verka för att kvinnor och män får olika rättigheter igen.


    Ursäkta, men vad grundar du det påståendet på? Mycket kan man med olika fog beskylla SD för, men när har de ens antytt att de tänkt "verka för att kvinnor och män får olika rättigheter"?
  • mr me
    Äldre 21 Aug 14:02
    #6
    Storasyster29 skrev 2014-08-21 09:38:16 följande:

    Här i PK-Sverige gör man ALLT för att inte framstå som en rasist: man säger upp vänskaper och bekantskaper med de som röstar SD, man tårtar och skriker och slåss.


    Jag tror att du redan vet ungefär vad du tycker och du verkar vara mer insatt än du själv säger dig vara. Däremot vill jag invända mot detta citat.

    Det du skriver är inte sant. Det är bara en liten grupp vänsterextremister/feminister som håller på så. De allra allra flesta respekterar faktiskt vad man har för åsikter.

    Själv tänker jag inte rösta på SD, jag kommer att rösta på Svenskarnas Parti (SvP) i valet som är ett mycket mer extremt och radikalt parti. Men jag har inte upplevt att någon, förutom här på Familjeliv och en och annan politiskt engagerad extremist, reagerat när jag sagt det.

    Inte min familj, inte mina vänner eller ens mina grannar som i princip alla är invandrare. Alla nickar och förstår, de vet varför man röstar som man gör. Det är inga hemligheter direkt och stödet är större än man tror.

    SD hade kunnat vara mångdubbelt större. Det sitter däremot långt in för människor att gå och rösta på ett parti som är så stigmatiserat och hunsat i media. En av mina bästa vänner är mer rasistisk än mig och uttalar sig ofta nedsättande om invandrare. Han går trots det och röstar på Socialdemokraterna i valet nästa månad och är till och med medlem i partiet...
  • Daniel­12
    Äldre 21 Aug 14:04
    #7

    Frågar mig alltid var folks konsekvenstänk finns.. Redan nu är vi uppe i ca 2 miljoner invandrare, varav cirka 600-700 000 från muslimska länder. Det är jävligt mycket. Det verkar som om majoriteten av svenska folket är för att vårt folk ska  bytas ut. Det är skrämmande och nästan osannolikt. Tyvärr så tror jag inte SD kan göra så mycket åt saken, även om de skulle komma till makten eller få större inflytande. Det har gått för långt och hur ska de bära sig åt för att repatriera så många människor?

    Jag tror personligen att svensson är både för bekväm för att sätta sig in i sakernas tillstånd, samt för njutningslystna för att orka bry sig om hur det går för vårt land. Istället för att verka för en förändring går man hem och har fredagsmys, super skallen i bitar och tittar på meningslös underhållning på TV samt sitter vid facebook.

    Det kommer gå åt helvete med allt, det är bara en tidsfråga när nu...

  • Äldre 21 Aug 14:06
    #8

    Ja, jag håller inte riktigt med om deras tänk om skola, abort och adoption.. Men i övriga frågor tänker de vettigt tänker jag. Djur- och miljöfrågor är t ex viktiga för mig. 

    Men andra partier vill ju införa skolbetyg redan från fjärde klass! Apropå uppförandebetyg. Vilket både går mot lärarförbundets och forskares rekommendationer..  

  • Anonym (Fläde­r)
    Äldre 21 Aug 14:10
    #9
    mr me skrev 2014-08-21 13:57:12 följande:

    Ursäkta, men vad grundar du det påståendet på? Mycket kan man med olika fog beskylla SD för, men när har de ens antytt att de tänkt "verka för att kvinnor och män får olika rättigheter"?


    Är väl inte direkt något som står i deras partiprogram och jag menar inte heller att dom ska ändra lagar i den riktningen. Men mycket i samhället handlar om attityder och många utav deras representanter uttalar sig på sätt som lyfter fram en attityd som nedvärderar kvinnor. "Kåta unga kvinnor ska sluta äta p-piller och gifta sig och skaffa barn istället". Dom vill inskränka aborträtten, en del har även uttalat tankar om att svenska kvinnor inte ska göra abort utan föda och adoptera bort barnen för att vi behöver fler "etniska svenskar". Så mitt ordval kanske var fel: "verka för attityder som kommer nedvärdera kvinnors rättigheter" kanske hade varit mer passande.
  • mr me
    Äldre 21 Aug 14:22
    #10
    Anonym (Fläder) skrev 2014-08-21 14:10:10 följande:
    Är väl inte direkt något som står i deras partiprogram och jag menar inte heller att dom ska ändra lagar i den riktningen. Men mycket i samhället handlar om attityder och många utav deras representanter uttalar sig på sätt som lyfter fram en attityd som nedvärderar kvinnor. "Kåta unga kvinnor ska sluta äta p-piller och gifta sig och skaffa barn istället". Dom vill inskränka aborträtten, en del har även uttalat tankar om att svenska kvinnor inte ska göra abort utan föda och adoptera bort barnen för att vi behöver fler "etniska svenskar". Så mitt ordval kanske var fel: "verka för attityder som kommer nedvärdera kvinnors rättigheter" kanske hade varit mer passande.
    Menar du på fullaste allvar att SD skulle vara värre i den bemärkelsen än andra partier? Vänstern är bättre på att tysta ned övergrepp, det kan jag hålla med om, den här bloggen kunde vara bra läsning för dig:

    machovanstern.se/

    Sedan har vi ju Markus Allard:
    www.friatider.se/v-politiker-nathatar-kand-bloggerska

    För att inte tala om Marcus Arnesson, Sveriges genom tiderna värste näthatare (han som ville lemlästa och döda kvinnor, samt steka deras bröst i smör):
    www.friatider.se/svts-uppdrag-granskning-ljog-for-tittarna-nathataren-ar-fd-m-politiker

    Abdirizak Waberi känner du nog redan till, den m-märkta riksdagsledamoten som satt i SVT och sa att män har rätt att ta sig flera fruar och att slå dem om han vill.

    Men du menade allvar med ditt inlägg? Eller var du ironisk? Jag vill verkligen inte tro att det finns så naiva och oinsatta människor som du, men du var seriös? Eller?
Svar på tråden Ännu en SD-tråd. Typ.