• annasofiiia

    Tidigt ul i vecka 10 pga blödningar

    jag blir seriöst knäpp. 


    i tre dagar nu har det kommit "brunt" gojs i trosan, samt när jag torkar mig. googlar som en galning och läser att det "inte är någon fara, fullt normalt" osv osv. Igårkväll när jag kom hem från jobbet kände jag bara "SPLASCH" i trosskyddet, och ja, det var väl lite mer i flytande form än innan,  men ändå en väldigt mörk färg. 


    Ringde hur som helst till kk och fick en tid idag, som jag ska gå på och få göra ett UL. hon jag pratade med i telefon sa "ja, du ska ju veta att det bara är en ögonblicksbild att göra ett ul, sen vet man ju aldrig hur det går när du går här ifrån". man ba - aaaa men TACK jävla pucko, som att man inte är nog jäkla nojjig då? 


    hur som helst, det är brunt, det är klumpar, och jag fortsätter googla, och läser " håll koll på om grav.symptomen försvinner". för det första har jag inte grav-symptom, mer än jävligt onda bröst, Så hur ska man då kulla veta ? Har inte haft några mer symptom än så, och att jag varit trött, men jag har börjat piggna på mig redan innan det började "blöda". 


     


    Så nu sitter man här, typ 1,5 timme innan man ska på ultraljud. Och är dödsorolig. jag har INGEN aning om vad jag kommer få se, lever min bebis ? Finns det hjärtslag eller är det tomt ? Fy. jobbigt som fan är det. Och jag vet inte vart jag ska ta vägen om det visar det jag inte vill se. 


     


    någon annan som varit med om detta ? 

  • Svar på tråden Tidigt ul i vecka 10 pga blödningar
  • lillajag77

    Ta det lugnt. .har oxå varit där. .tyvärr kan ingen ge garantier..hemskt men tyvärr sant..förstår din oro. .vet inte vad jag ska skriva mer för att lugna ner dig men håller tummarna att det går bra. .!!!!

  • annasofiiia
    lillajag77 skrev 2014-08-21 11:35:49 följande:

    Ta det lugnt. .har oxå varit där. .tyvärr kan ingen ge garantier..hemskt men tyvärr sant..förstår din oro. .vet inte vad jag ska skriva mer för att lugna ner dig men håller tummarna att det går bra. .!!!!


    tack ! ja jag hoppas på att det går bra. usch, pulsen ligger på 190 just nu !
  • annasofiiia
    lillajag77 skrev 2014-08-21 11:35:49 följande:

    Ta det lugnt. .har oxå varit där. .tyvärr kan ingen ge garantier..hemskt men tyvärr sant..förstår din oro. .vet inte vad jag ska skriva mer för att lugna ner dig men håller tummarna att det går bra. .!!!!


    hur gick det för dig då förressten ?
  • lillajag77

    Första gången gick det inte bra tyvärr. .fick missfall. .men andra gången är min dotter som fyller 9 snart.. :) klen tröst men naturen har sin gång. . :/

  • annasofiiia

    Alltså jag vet inte vad jag ska säga. Enligt mensen så ska jag vara i v 10 idag. Men nu när jag var på vul så ser man bara en hinnsäck och gulesäcken. Inga hjärtslag och inget foster. Jag kan inte för mitt liv förstå detta, jag plussade 20/7 och de var på ett digitalt test som visade 2-3 veckor. Och med det sagt skulle jag befinna mig i v 5 redan då enligt bm. Nu säger sköterskan på kk att jag är max i v 5 eller 6 , men jag kan ju förfan inte ha varit en vecka gravid när jag tog testet?!

    Tycker det är sjukt att dom inte kollar upp på mvc när man är på första samtalen om man är gravid och hur länge man varit det.

    Läkaren på kk vad väldigt okänslig idag och bara sa ' ja antingen är det något litet där som kan bli nått eller också så blir det missfall'. Punkt liksom. Någon som varit med om missvisande vul/ ul som ändå i slutändan visat sig vara bra?

  • Jag är bara jag

    Vid minsta oklarhet med VUL ska man göra ett till en vecka senare! Det låter tyvärr som MA,men man vet inte 100 förrän man gjort ett VUL till. Byt helst läkare också.

  • annasofiiia

    Bekräftat ma idag... Känns jättejobbigt.. På måndag ska jag få medicinsk abort och det känns än jobbigare.....

  • Jag är bara jag

    Beklagar verkligen!  Jag vet hur det känns,man får gå igenom det man måste gå igenom helt enkelt och ta nya tag när man orkar.

  • emelieh87

    Är det försent med skrapning? Jag fick ett konstaterat ma när jag trodde jag var i vecka 8 men fostret hade dött några veckor innan. Jag tjatande till mig en skrapning och det var det absolut bästa för mig. Var nervös men blev sövd jätte snabbt, ingreppet gick snabbt och lätt och vaknade oväntat pigg med tanke på situationen. Fick fika och sen åka hem

  • Liten till
    annasofiiia skrev 2014-08-28 12:46:04 följande:

    Bekräftat ma idag... Känns jättejobbigt.. På måndag ska jag få medicinsk abort och det känns än jobbigare.....


    Jag vet hur jävligt det är, och jag beklagar verkligen!

    Försök tjata dig till en skrapning är mitt råd också, jag fick tabletter att stoppa upp hemma, fick störtblödning och åka ambulans för skrapning i allafall. Var tvungen att få blod två påsar dagen efter. Nu behöver det inte bli så för dig, men det bästa med skrapningsteknisk var att det gick fort och smärtfritt. Sen var det över. Önskar dig all lycka om du sen vill fortsätta försöka. Kram
  • annasofiiia
    Liten till skrev 2014-08-30 10:43:32 följande:
    Jag vet hur jävligt det är, och jag beklagar verkligen!

    Försök tjata dig till en skrapning är mitt råd också, jag fick tabletter att stoppa upp hemma, fick störtblödning och åka ambulans för skrapning i allafall. Var tvungen att få blod två påsar dagen efter. Nu behöver det inte bli så för dig, men det bästa med skrapningsteknisk var att det gick fort och smärtfritt. Sen var det över. Önskar dig all lycka om du sen vill fortsätta försöka. Kram
    Hej vänner. Idag fick jag min första tablett. det fanns liksom inget snack om skrapning hos min läkare. utan det vara bara piller som gällde. Jag har blödit ut det mesta tror jag innan jag ens fick pillrena. Så jag tror inte det kommer blöda särskillt mycket under morgondagen. men tycker man fick så dåligt med info om biverkningar och sånt av läkaren. jag är livrädd för biverkningar, det enda hon sa var att man kunde vara luktkänslig imorgonbitti. men jag vet inte. hon säger att hon gav mig en hormonchock i tablettform, ( liknande hormonchocken man får när man blir gravid och kan må illa ) men jag har inte mått illa någon av mina graviditeter och har lite svårt att tro att detta skulle göra att jag mår dåligt. jag hoppas för allt i världen att jag slipper det. men det lät på henne att det enda som kunde vara är att man är känslig. alltså psykiskt känslig under tiden, och att man kunde ha lite ont... men vi får väl se..
Svar på tråden Tidigt ul i vecka 10 pga blödningar