• Anonym (rita)

    35-åring som börja få längtan efter ett barn till..

    Provar att lägga tråden här istället för att förhoppningsvis få mer svar.

    Det är så här att jag har varit så säker på att jag inte velat ha fler barn( har en 6-åring). Men nu börjar längtan infinna sig! men jag känner mig för gammal för det dessutom har jag förvisso en relation, men den är ny och vi bor inte ens ihop men känner att han är min stora kärlek. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden 35-åring som börja få längtan efter ett barn till..
  • mx3

    Svårt att råda, men vill du ha ett barn till har du inte så mycket tid att spela på.
    I slutändan är det endast du som kan avgöra om det ska bli barn eller inte. Och din man såklart.

  • Anonym (rita)
    mx3 skrev 2014-08-21 13:27:05 följande:

    Svårt att råda, men vill du ha ett barn till har du inte så mycket tid att spela på.
    I slutändan är det endast du som kan avgöra om det ska bli barn eller inte. Och din man såklart.


    Det är det som är det svåra i det hela... att det är så brådskande
  • mx3

    Det måste börja med är naturligtvis att fråga din man vad han vill. Vill ha så är det bara att tuta och köra. Säger han nej, ja då är det tyvärr det som gäller.

  • alice85

    Du är inte för gammal alls, bland mina kollegor är det flera som fått sitt första barn i den åldern! Men prata med din pojkvän och se vad han tycker.

  • Anonym
    alice85 skrev 2014-08-21 13:51:31 följande:

    Du är inte för gammal alls, bland mina kollegor är det flera som fått sitt första barn i den åldern! Men prata med din pojkvän och se vad han tycker.


    För gammal för att bli mamma är ts absolut inte, men fertiliteten sjunker rätt drastiskt kring 35. Säkrast att inte dra för länge på beslutet.
  • alice85
    Anonym skrev 2014-08-21 14:51:36 följande:

    För gammal för att bli mamma är ts absolut inte, men fertiliteten sjunker rätt drastiskt kring 35. Säkrast att inte dra för länge på beslutet.


    Det är en seglivad myt att den sjunker drastiskt vid 35 som grundas i en undersökning som gjordes på år kring 16-1800 talet, www.mama.nu/Gravid--baby/Faktafel-om-fertilitet-efter-35. Men om man vill bli gravid är det väl ändå bra att sätta igång så snart som möjligt.
  • Anonym (rita)

    Min pojkvän vill om jag är helt säker.. men båda tycker ju det är lite för tidigt, vi bor inte ens ihop än. Så vi får börja med det men allt detta kommer ju ta så lång tid och jag hinner bli ännu äldre

  • Anonym (Hmmmmm)
    alice85 skrev 2014-08-21 16:54:00 följande:

    Det är en seglivad myt att den sjunker drastiskt vid 35 som grundas i en undersökning som gjordes på år kring 16-1800 talet, www.mama.nu/Gravid--baby/Faktafel-om-fertilitet-efter-35. Men om man vill bli gravid är det väl ändå bra att sätta igång så snart som möjligt.


    Märkligt värre! Allt jag läst o hör av min fertilitetsläkare är att der går rejält utför efter 35 år med fertiliteten. Det är självklart individuellt, men generellt sätt.
  • Anonym (rita)

    Skönt att många av er inte tycker jag är för gammal iaf men är också rädd för riskerna som ökar så mkt för mamman och barnet. Och vi bör ju vara tillsammans längre osv osv...

  • Anonym (S)

    Gör gammal? Oj, jag är i samma ålder som du och har inte ens fått mitt första barn än. Har ett förhållande på distans i nästan ett år till, så jag kan börja bli gravid först om ett år tidigast. Du är inte för gammal!

Svar på tråden 35-åring som börja få längtan efter ett barn till..