• lille Birger

    Vad tycker du om att kvotera in oskyldiga kvinnor i fängelse?

    Vad tycker du om förslaget att kvotera in oskyldiga kvinnor i fängelse?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att kvotera in oskyldiga kvinnor i fängelse?
  • Mamori

    Det är ju helt galet. Att sitta i fängelse är ett straff, klart man inte ska straffas om man inte gjort något? Men jag ogillar iofs all kvotering. Har svårare att få jobb pga det, män kvoteras in i mitt yrke Obestämd

  • lille Birger
    Mamori skrev 2014-08-22 17:42:20 följande:
    Det är ju helt galet. Att sitta i fängelse är ett straff, klart man inte ska straffas om man inte gjort något? Men jag ogillar iofs all kvotering. Har svårare att få jobb pga det, män kvoteras in i mitt yrke Obestämd
    Vad jobbar du med?
  • Khaibar

    Håller med,det är dags att Sverige som modernt föregångsland inom jämställdhet nu aktivt jobbar för att riva de patriarkala strukturer som återfinns inom fängelserna,och vi ska ha som mål att minst hälften avv internerna ska indentifiera sig som kvinnor år 2020.
    Därefter ska HBTQI-+ personer kvoteras in,och sedan Svenskar.
    Om en invandrare och en Svensk begår samma brott så ska Svensken dömas hårdare (till fängesle),för att bekämpa invandrarnas överrepresentaion och skapa mångfald i Svenska fängelser.

  • Mamori
    lille Birger skrev 2014-08-22 17:46:58 följande:
    Vad jobbar du med?
    psykolog


  • Bunny on speed

    Det låter bra.

    Tycker även att outbildade män ska kvoteras in i förskolan och outbildade kvinnliga snickare på byggfirmor.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Palestrina
    Bunny on speed skrev 2014-08-23 13:21:31 följande:

    Det låter bra.

    Tycker även att outbildade män ska kvoteras in i förskolan och outbildade kvinnliga snickare på byggfirmor.


    Ju fler orimliga kvoteringar desto bättre! Ännu bättre om man kan använda tvång dessutom.
  • lille Birger
    Mamori skrev 2014-08-23 11:25:50 följande:
    psykolog


    Har du belägg för att män kvoteras till det yrket?
Svar på tråden Vad tycker du om att kvotera in oskyldiga kvinnor i fängelse?