• anonym53

    Jag är rädd att min man ska ta mina barn

    Hej, jag har varit gift i fyra år nu med en man som bor utomlands och vi har ett barn tillsammans och en påväg. När vi gifte oss flyttade jag till hans hemland och lämnade min familj som bor kvar i Sverige. Nu efter många gräl och tårar har vi bestämt oss att skiljas men jag är rädd att jag kommer att förlora mina barn till honom och att han ska behålla dem i sitt land då jag flyttar tillbaka till Sverige. Mitt äldsta barn är född i Sverige så min fråga är att är det möjligt att göra det omöjligt för honom att få mina barn?

  • Svar på tråden Jag är rädd att min man ska ta mina barn
  • Anonym (?)

    Är han inte papppan? Var är barnen födda? Vilket land rör det sig om? Varför flyttar du tillbaka när ni har barn? Hur tänker du att umgänge ska se ut om du tar barnen och flyttar? Varför ska du ha barnen?

  • camelCase

    Om du har valt att skaffa barn i ett annat land så tycker jag är det är jävligt fräckt att rycka upp barnen från det land de känner dom sitt hemland för att du inte vill leva med deras far längre.

    Varför inte bo i barnens hemland och ha varannan vecka?

  • Drottningen70

    Tänk om ni bott i sverige och han en dag bestämde sig för att sticka med barnen till sitt hemland? Man ska ha extremt goda skäl för att göra nåt sånt. Du har valt att ha barn med honom i främmande land, nu får du helt enkelt bo kvar (även om ni separerar) så att barnen har tillgång till båda sina föräldrar.

  • Anonym

    Jag vill inte ha mina barn nära honom eftersom att han har en tendens att bli väldigt våldsam, tills nu har det alltid varit riktat mot mig men jag kan inte riskera att han riktar sina slag åt mina barn.

    Jag vet att det är tufft att växa upp utan en far men det finns ingen annan utväg.

  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2014-08-21 19:50:11 följande:

    Jag vill inte ha mina barn nära honom eftersom att han har en tendens att bli väldigt våldsam, tills nu har det alltid varit riktat mot mig men jag kan inte riskera att han riktar sina slag åt mina barn.

    Jag vet att det är tufft att växa upp utan en far men det finns ingen annan utväg.


    Vem är du ts eller?
  • Tow2Mater

    Du kan inte flytta barnen till Sverige.

    Se till att du skaffar juridiskt ombud i det land det gäller, och skot saken den vägen. Länder har olika lagar, läs på om lagarna i ditt land vad som gäller.

Svar på tråden Jag är rädd att min man ska ta mina barn