• Anna9303

    Gekås ullared, lönsamt?

    Det sägs ju att Gekås är så billigt så jag tänkte att det är dags för ett första besök! Vi åker 5 stycken i en mycket liten bil och kan alltså inte handla hur mycket som helst. Vad jag undrar är vad som är mest lönsamt att köpa! Tjänar man 5 kr på tvättmedel och 2 kr på schampoo fyller jag hellre upp bilen med tvättmedel ;)

    Så, vilka är era riktiga kap??
    Är inredning billigt? Smink? Bindor?
    Tack tack! :)

  • Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?
  • Anonym (Sus)

    Hur mycket kostar resan?

    Vad jag hört så är sådana saker inte billigar än t ex ÖB eller Rusta.

  • glassen

    Leksaker framförallt och barnkläder. Det går även att göra fynd på damavdelningen.
    Just gällande rengöringsartiklar, hårvård och sånt så beror det så mycket på vilket märke du köper och vad du brukar betala. Många varor kan man hitta lika billigt på ÖB, men fördelen med Gekås är att de har ett bra sortiment och allt samlat. Plastpåsar och sånt är bra pris på. Vill du vara säker på att göra riktiga kap bör du nog kolla vad du betalar i din ord. butik och sedan jämföra.
    En del inom livsmedel har också bra pris, t ex Aladdin chokladaskar o likn, men det är lätt att luras att allt är billigt, och så är inte alltid fallet.

  • marory

    håller med ovanstående, egentligen är det väl inte så billigt utan jag skulle säga att det är smidigheten man betalar för och att ha allt under samma tak, exempelvis att kunna köpa en kattleksak och en blomkruka på ett och samma ställe typ.

    Shampoo tvättmedel etc är precis lika billigt på ÖoB om man har ett sådant i närheten så skulle inte köpa på mig massa sådant,

    när jag var där i sommras fyndande jag tavlor för 20 :- som egentligen kostar 150-200:- det tyckte jag var billigt, köpte även en jättebra märkesregnjacka som i vanliga fall kan gå upp emot 500:- betalade 250:- ikeapriser på sänglakan och bädset, men lamopor tex var jättedyrt!

    köpte billiga sälskapsspel för 70:- som egentligen kostar 250:-

    men köpte även kortbyxor som gick upp emot 300 vilket var är normalpris.

    det beror ju helt på vad man ska ha :) 

  • Anna9303

    Vi kör 40 mil t&r och delar på bensinen såklart.

    Så det är alltså kläder och annat plock? Har alltid trott att folk köper på sig typ hygienartiklar för ett år :O

  • Kodia

    Vi brukar bunkra hygienartiklar, tvättmedel mm där. Visst kan man köpa det på ÖoB el dyl, men det är smidigt att köpa allt på samma gång. Största vinsten med Gekås är att man tänker över allt vad man behöver i god tid innan, och handlar allt på samma gång.

    Jag hade inte tyckt att det var någon idé att åka dit om vi hade varit 5 stycken (med varsitt hushåll?) i en mycket liten bil! Jag (har man, villa och 2 barn) brukar handla en full kundvagn, Om ni fem ska dela på platsen i bagagen får ju varje person bara handla typ en Konsumkasse var. Kolla om ni inte åtminstone kan låna en kombi!

  • Anna9303

    Ja okej! Men man tjänar alltså inte så mycket på det? Vi gör det mycket för utflykten också :) vi alla bor ensamma så behöver inte såå mycket plats, men visst vore det bättre med större bil!

  • Nyfiken gul

    om resan verkligen ska löna sig så måste ni kunna handla mer än vad som ryms i en plastkasse. 

    kolla om ni kan låna en kombi av någon .  5 personer i en liten bil och inte kunna handla blir extremt dyrt.  Då kommer ni betala mer för resan än för shoppingen. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • ursula
    marory skrev 2014-08-21 19:55:55 följande:
    håller med ovanstående, egentligen är det väl inte så billigt utan jag skulle säga att det är smidigheten man betalar för och att ha allt under samma tak, exempelvis att kunna köpa en kattleksak och en blomkruka på ett och samma ställe typ.

    Shampoo tvättmedel etc är precis lika billigt på ÖoB om man har ett sådant i närheten så skulle inte köpa på mig massa sådant,

    när jag var där i sommras fyndande jag tavlor för 20 :- som egentligen kostar 150-200:- det tyckte jag var billigt, köpte även en jättebra märkesregnjacka som i vanliga fall kan gå upp emot 500:- betalade 250:- ikeapriser på sänglakan och bädset, men lamopor tex var jättedyrt!

    köpte billiga sälskapsspel för 70:- som egentligen kostar 250:-

    men köpte även kortbyxor som gick upp emot 300 vilket var är normalpris.

    det beror ju helt på vad man ska ha :) 
     . Vilket märke var det, Behöver en regnjacka
  • Anonym
    Anna9303 skrev 2014-08-21 20:17:36 följande:

    Ja okej! Men man tjänar alltså inte så mycket på det? Vi gör det mycket för utflykten också :) vi alla bor ensamma så behöver inte såå mycket plats, men visst vore det bättre med större bil!


    Det beror ju helt på vad du köper. Lakan, handukar, överkast, inredningsprylar, underkläder, elektronik och kläder är vad jag brukar handla. Det är sällan jag handlar hygienartiklar då jag tycker att det tar för stor plats och skillnaden är för liten. Vad jag brukar titta efter är hudvård som kan vara väldigt billigt om man har tur. Kosmetika brukar också vara billigt. Deras skinnväskor är väldigt billiga men de har ett litet utbud och det är sällan jag hittar något jag gillar. De har ett stort utbud av väskor i skinnimitation. Deras lampor är billiga och snygga. De är ganska stora på säsongsartiklar och har du husdjur så är de väldigt billiga på häst och hundartiklar. Deras ytterkläder är ofta väldigt billiga men man får kolla dragkedjor noga. Jag har köpt en hel del skinnjackor som fortfarande håller flera år efter inköp.
Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?