• Konfrontera

    Konfrontera den andre mannen

    Har för en och en halv vecka sedan fått veta att min fru varit otrogen.
    Det hände för nästan 10 år sedan men för mig är det som att det var nyss.
    Jag älskar henne och vill att vi ska komma igenom detta fast det känns mörkt just nu.
    Jag känner starkt att jag vill konfrontera den andre mannen och berätta hur illa han har gjort mig. (Min fru talar jag med hela tiden) Är det någon som har erfarenhet av att konfrontera den andre och hur det kändes?
    Tar gärna emot tips på hur man kan bearbeta sorgen och sveket.

  • Svar på tråden Konfrontera den andre mannen
  • Anonym (bedragen)

    Jag vet inte vem min sambo var otrogen med mer än ett telefonnummer å dit ringde jag utan svar. Skickade några sms som var väldigt otrevliga men det kändes skönt. Insåg egentligen att den enda personen som kunde lastas var min sambo. Jag är mitt uppi detta kom på det i lördags och när den första chocken lagt sig så valde jag hämnd eller mig själv. Jag valde mig. Måste få min självkänsla på rätt köl å sedan ta beslutet om vad jag vill.

  • Anonym (Preskriberat)

    Det var tio år sedan. Han kommer säkert inte ens ihåg det. Helt onödigt att dra in honom. Koncentrera dig på dig själv istället.

  • Dixie
    Konfrontera skrev 2014-08-21 19:49:29 följande:
    Jag känner starkt att jag vill konfrontera den andre mannen och berätta hur illa han har gjort mig. 
    men han har väl inte svikit dig? det är ju din fru du bör vara upprörd på - men vad skulle det hjälpa att prata med denna mannen? visste han ens att din fru var gift? 
  • Anonym (bedragen)

    Jag förstår din frustration o önskan att tvåla dit mannen. Men det är ändå din fru som valt att såra dig. Skriva här å läsa andras inlägg har hjälpt mig otroligt mycket dessa dagar. Sen finns det många som skriver utan erfarenhet. Så man får sålla precis som i vanliga livet. Jag trodde jag visste hur jag skulle reagera om detta hände mig men det har inte stämt ett dugg. Så kom ihåg att det är ditt liv å dina känslor. Familjerådgivningen har vi bokat tid hos, där är dom proffs. Hoppas du får må bättre snart.

  • Anonym (Fråga)
    Konfrontera skrev 2014-08-21 19:49:29 följande:

    Har för en och en halv vecka sedan fått veta att min fru varit otrogen.
    Det hände för nästan 10 år sedan men för mig är det som att det var nyss.
    Jag älskar henne och vill att vi ska komma igenom detta fast det känns mörkt just nu.
    Jag känner starkt att jag vill konfrontera den andre mannen och berätta hur illa han har gjort mig. (Min fru talar jag med hela tiden) Är det någon som har erfarenhet av att konfrontera den andre och hur det kändes?
    Tar gärna emot tips på hur man kan bearbeta sorgen och sveket.


    Vet du ens om det är rätt person som har abonnemanget?
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (Fråga) skrev 2014-08-21 21:36:22 följande:

    Vet du ens om det är rätt person som har abonnemanget?


    Undrar om du inte har blandat ihop TS med mig. Jag hade telefonnummer å de va rätt för dom hade varit så dumma att skicka mms och sms, sen var min sambo dum nog å inte radera.
  • hännrick

    Visst, din frus älskare har ett visst ansvar, om han kände till att att hon var otrogen, men det är fortfarande inte han som varit otrogen mot dig.

    Att söka upp honom kommer inte förändra något, särskilt inte flera år senare.

  • konfronterar

    Både min fru och den andre visste om respektive familjer. Det som gör det extra äckligt är att min fru var gravid. Det visste han om och det borde tom ha synts.
    Även fast det var nästan 10 år sedan så finns det fakta som gör att jag tror att även han minns. Det hela hände under ett utlandsjobb han är inte svensk.
    Jag pratar hela tiden med min fru och hon har fått höra vad jag tycker om detta.
    Visst, jag lägger ansvaret på min fru, det var hon som svek mig, men jag anser att även han hade ett ansvar precis som min fru mot hans familj.
    Nu är jag mitt uppe i detta och kanske ser jag det med andra ögon om ett par månader.
    Efter att jag skrev mitt första inlägg har jag fått veta nya fakta som gör att min känsla för konfrontation är än mer stark. Jag vill egentligen bara tala om hur sårad jag är. Han har ju också familj, kanske får han en tankeställare?

  • missan75
    konfronterar skrev 2014-08-22 05:34:24 följande:

    Både min fru och den andre visste om respektive familjer. Det som gör det extra äckligt är att min fru var gravid. Det visste han om och det borde tom ha synts.
    Även fast det var nästan 10 år sedan så finns det fakta som gör att jag tror att även han minns. Det hela hände under ett utlandsjobb han är inte svensk.
    Jag pratar hela tiden med min fru och hon har fått höra vad jag tycker om detta.
    Visst, jag lägger ansvaret på min fru, det var hon som svek mig, men jag anser att även han hade ett ansvar precis som min fru mot hans familj.
    Nu är jag mitt uppe i detta och kanske ser jag det med andra ögon om ett par månader.
    Efter att jag skrev mitt första inlägg har jag fått veta nya fakta som gör att min känsla för konfrontation är än mer stark. Jag vill egentligen bara tala om hur sårad jag är. Han har ju också familj, kanske får han en tankeställare?


    Släpp honom, fokusera på ditt förhållande och prata med din fru. Att han skulle få en tankeställare över något som hävde 10 år sedan tror jag inte.
  • Cl4udio

    vilka är de nya fakta du fått veta TS?

    för min del att ringa upp den andra o ställa den andras familj i sammma obekväm sits som din är helt normalt o rättvist. kör på TS

Svar på tråden Konfrontera den andre mannen