• Guld

    Därför röstar jag SD i valet 2014

    Tänkte först berätta lite om min bakgrund för att utradera alla era möjliga fördomar.

    Jag är akademiker och höginkomsttagare. Jag tycker olika kulturer är intressant och gillar att träffa, umgås och prata med människor som har olika bakgrund. Under hela mitt liv har jag röstat på moderaterna, men inte denna gång. Denna gång blir det Sverigedemokraterna.

    "Rasist! Nazist! Varför är du dum i huvudet? Har du ingen moral i kroppen?" - är det säkert många som tänker. Dessvärre har ni helt fel och har säkerligen precis som jag gjorde i början, det vill säga blivit lurad av medias skrämseltaktik och åsiktsförföljelse. Jag är varken rasist, nazist eller dum i huvudet. Jag har dessutom moral i kroppen så att det både finns och blir över.

    Det som fick bägaren att rinna över var att Reinfeldt nu öppet bad det svenska folket att gå med på att sänka den svenska välfärden ytterligare. Reinfeldt bad alla skattebetalare att acceptera att inga ytterligare pengar kommer att läggas på att förbättra skolan, sjukvården, rättsväsendet eller situationen för pensionärerna. Allt kommer slängas i Migrationsverkets fickor så att Sverige kan fortsätta att ta emot rekordmånga flyktingar. I Europa tar redan nu Sverige och Tyskland emot mer än hälften av alla asylsökande som anländer inom världsdelens gränser. Observera att Tyskland har en befolkning på över 80 miljoner. Sverige har inte ens 10 miljoner invånare, lägre skatteintäkter men ändå tar vi emot fler än exempelvis Storbritannien, Frankrike, Spanien och Italien. Vi tar emot 10 gånger så många flyktingar än övriga länder i Norden, men det räcker ändå inte.

    Reinfeldt har i och med sitt tal öppet ljugit i 8 år om att invandringen inte kostar. Nu krävs det akut 48 miljarder (nästan den dubbla försvarsbudgeten) för att hålla Migrationsverket över vattenytan. Sandvikenrapporten och allt hans kollega Ullenhag har stått och ljugit om kan med andra ord kastas rakt i papperskorgen.

    Efter Reinfeldts tal gick höga S-politiker ut och startade kapplöpningen. De ska minsann öka invandringen ännu mer än vad Reinfeldt öppet stod och talade om. Betyder detta att Sverige då till och med kommer att behöva skära ned ÄNNU mer på välfärden med en S-ledd regering? Troligtvis.

    Detta vanvett fick mig att reagera starkt.

    Det som får mig att reagera ÄNNU starkare är att mina farmor som vigt hela sitt liv till att ta hand om min handikappade faster nu riskerar få det ännu sämre än de 9000 kronor som hon får i pension och bidrag idag. 9000 kronor för att i unga år valt att ta hand om sin handikappade dotter istället för att sätta henne på en mental-institution på 50- och 60-talet. De flesta med lite kunskap om den tiden vet nog vad det hade inneburit. Tvångssterilisering och andra hemskheter som Socialdemokraterna tillät på den tiden. Hon får alltså 9000 kronor i månaden som tack för att ha tagit hand om sin handikappade dotter och gjort livet drägligare för sin man som arbetade, betalade skatt och hjälpte till att bygga upp det samhälle vi lever i och som vi dessvärre förstör för varje dag som går.

    Anser ni, som påstår att de som röstar på SD är rasister att det är rätt att en sådan person med ett så stort hjärta som min farmor ska bli straffad på detta sätt som pensionär? Jag gör allt jag kan för att stötta henne ekonomiskt, men det ska INTE behövas i ett land som Sverige. Hur tänker den svenska befolkningen som godkänner att pensionärerna går på knän med låga pensioner och bidrag, medans asylsökande och nykomna får minst lika mycket och ibland dubbelt så mycket i månaden.. den frågan ställer jag mig. Och nu ska det bli ÄNNU värre med välfärden.

    De antidemokratiska krafter som idag florerar i samhället skrämmer mig. Hur många valaffischer som SD spenderat pengar på och satt upp sitter kvar idag tror ni? Inte många är min gissning. Jag har sett flertalet bli nedrivna runt om i stan, men har dessvärre inte själv agerat då dessa ofta rivs ned i grupp.

    Mitt tips till alla er som går och tvekar på vilka ni verkligen vill rösta på är att inte skrämmas och bli lurade av sådana fullständigt hjärndöda argument som bilden nedan visar.

    SD
    2014

  • Svar på tråden Därför röstar jag SD i valet 2014
  • Anonym (Kanskelikasinnad)

    Överväger att rösta på SD jag med. Är också akademiker, kan tilläggas, och inte alls stereotypen för en SD-väljare. Tyvärr är det nog white trash och annat pack som svärtar ner SD snarare än partiledningen eller ens deras politiska huvudfråga - därav att man riskerar att betraktas som en idiot/rasist etc. Är du öppen med dina åsikter inför familj och vänner?

  • Anonym
    Anonym (Kanskelikasinnad) skrev 2014-08-21 20:05:31 följande:

    Överväger att rösta på SD jag med. Är också akademiker, kan tilläggas, och inte alls stereotypen för en SD-väljare. Tyvärr är det nog white trash och annat pack som svärtar ner SD snarare än partiledningen eller ens deras politiska huvudfråga - därav att man riskerar att betraktas som en idiot/rasist etc. Är du öppen med dina åsikter inför familj och vänner?


    Stereotypen har dock målats upp av media på felaktigt vis. Någon större skillnad mellan de som röstar på V, S och SD finns inte. Kolla SCB:s senaste undersökning om partitillhörighet.

    Jag håller inte alls med om SD:s politik generellt sett. Många av deras medlemmar ger partiet en dålig bild, men många medlemmar med SD:s åsikter finns även i S och M. Det är alltså inget som är unikt för SD. Idioter finns överallt, men media väljer nu att fokusera på SD och då ger det sken av att fler finns där.

    Jag är inte öppen med vad jag röstar på för någon. Det är inte tryggt att vara det i vad som blivit ett antidemokratiska samhälle. Dels för att jag inte vill riskera mitt jobb, och dels för att jag har många vänner och andra bekanta som är rabiata och har anammat det mesta som Aftonbladet har skrivit de senaste åren. Politik ska inte gå ut över vänskap.

    Nu sitter Herr Reinfeldt och vräker ur sig i SVT floskler om att SD är rasister. Jag ångrar mig att jag hjälpte den mannen till makten.
  • Anonym (trött)

    Ni kan försöka rättfärdiga ert val att rösta på SD så mycket ni vill (åh jag säger inte att ni är rasister för att ni gör det) men hur man än vrider och vänder på det så ÄR dom rasister.

    Det är mycket i sverige som behövs ändras på och invandringen är absolut någonting som behövs diskuteras och ses över ordentligt men det ska inte göras av ett gäng rasister.

  • Anonym (trött)
    Anonym skrev 2014-08-21 20:11:58 följande:

    Jag håller inte alls med om SD:s politik generellt sett


    Men du tänker rösta på dem ändå? Enbart på grund av deras invandrings politik? Låter ju smart.
  • Anonym
    Anonym (trött) skrev 2014-08-21 20:18:30 följande:
    Men du tänker rösta på dem ändå? Enbart på grund av deras invandrings politik? Låter ju smart.
    Det finns inte längre ett blått parti som skulle gynna mig personligen.

    Mitt fokus blir därför på samhället i stort. SD är det enda parti som tar samhällets välfärd på absoluta allvar.

    Vad är ditt rationella argument för att rösta på fortsatt samhällsförfall? Skippa gärna känsloargument, tack.

  • Anonym
    Anonym (trött) skrev 2014-08-21 20:24:30 följande:
    Jo jag vet vad rasism är. Jag lever med det varje dag. Är inte själv invandrare men min man är och min dotter utsätts för det.

    Så nej ingenting kan få mig att rösta på ett parti som vill slänga ut min man och min dotters pappa bara för att han inte är född här. (Dom har själva sagt att alla fall av anhöriginvandring sen 1975 ska ses över och ca 90 % av dom borde skickas tillbaka)

    Jag sticker inte huvudet i sanden. Jag skrev klart och tydligt att invandringspolitiken i sverige behövs diskuteras och ses över. Förändringar behövs men dom ska inte göras av ett gäng rasister. Och SD är rasister.
    Nu fortsätter du med floskler. SD vill inte slänga ut din man, din dotters pappa. Vem har lurat i dig sådant trams? Att de anser att 90% ska skickas tillbaka är en direkt lögn. Är du inte källkritisk till sådant du läser? Gå in på deras partihemsida och läs vad de verkligen tycker och anser. De vill SÄNKA invandringen från dagens 30 000 till 2 000 - 3 000 som övriga nordiska länderna.

    Du sticker definitivt ditt huvud i sanden. Det enda argument du har är att SD är rasister. För din del är ditt enda argument dessvärre fel.
  • Anonym (sol)
    Gert skrev 2014-08-21 19:55:00 följande:

    Özz Nujen är komiker men aldrig rolig.


    Där var han spot-on dock.
    Jag tycker han är både rolig och träffsäker, men jag förstår att sd-anhängare inte gillar honom.
    Ni gillar ju ingen som drar ner brallorna på er gång på gång på gång. Skrattande
  • enånittitre
    Anonym (Kanskelikasinnad) skrev 2014-08-21 20:05:31 följande:

    Överväger att rösta på SD jag med. Är också akademiker, kan tilläggas, och inte alls stereotypen för en SD-väljare. Tyvärr är det nog white trash och annat pack som svärtar ner SD snarare än partiledningen eller ens deras politiska huvudfråga - därav att man riskerar att betraktas som en idiot/rasist etc. Är du öppen med dina åsikter inför familj och vänner?


    Det finns inte mer bonnläppar i SD än i övriga partier. Detta är något som PK-media försöker föra fram för att misskreditera SD. Alla dessa "lågutbildade" som strömmar till SD var förut arbetarklass och samhällets ryggrad, (när de röstade på sossarna).
    Det finns ingen anledning att skämmas för sin politiska åsikt, det finns heller ingen anledning att ens låta folk ta del av den om man inte vill.

  • Anonym
    Anonym (sol) skrev 2014-08-21 20:30:00 följande:
    Där var han spot-on dock.
    Jag tycker han är både rolig och träffsäker, men jag förstår att sd-anhängare inte gillar honom.
    Ni gillar ju ingen som drar ner brallorna på er gång på gång på gång. Skrattande
    Den enda som kommer få brallorna neddragna är du själv när du går i pension.
Svar på tråden Därför röstar jag SD i valet 2014