• Anonym (är det ok?)
    Äldre 21 Aug 20:27
    3172 visningar
    15 svar
    15
    3172

    Föredrar onani framför sex med min partner! Är det ok?

    Är det ok att föredra onani framför sex med sin partner? När jag har sex med min partner känner jag knappt något och är tvungen att tvinga fram en orgasm (om jag ens får en). När jag onanerar kan jag INTE hålla mig från en orgasm för att det är så skönt. Kan komma på 30 sek om jag är riktigt upphetsad.

    Men är det ok att hellre onanera än att ha sex? Att onanera oftare än att ha sex med sin partner?

  • Svar på tråden Föredrar onani framför sex med min partner! Är det ok?
  • Äldre 21 Aug 20:30
    #1

    Varför onanerar du inte MED din partner så blir alla nöjda?

  • Äldre 21 Aug 20:31
    #2

    Okej???

    Okej för vem? För mig, för dig, för din partner?

    För min del får du göra som du vill, frågan är väl vad din partner anses om saken. Kanske skulle du fråga honom/henne.

  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 20:32
    #3
    Korpen skrev 2014-08-21 20:30:52 följande:
    Varför onanerar du inte MED din partner så blir alla nöjda?
    Det är inte alls samma sak att  onanera med min partner. När jag onanerar själv så kan jag slappna av på ett helt annat sätt än med min partner. Min onani är helt privat.
  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 20:34
    #4
    Haskel skrev 2014-08-21 20:31:54 följande:
    Okej???

    Okej för vem? För mig, för dig, för din partner?

    För min del får du göra som du vill, frågan är väl vad din partner anses om saken. Kanske skulle du fråga honom/henne.
    Ja om det är ok att hellre vilja onanera än att ha sex med sin partner när man är i ett förhållande? Ja nu är det inte så att jag aldrig har sex med min partner, han skulle nog vilja ha oftare (tror jag). Han vet inte att jag onanerar oftare än jag har sex med honom.
  • Äldre 21 Aug 20:34
    #5
    Haskel skrev 2014-08-21 20:31:54 följande:

    Okej???

    Okej för vem? För mig, för dig, för din partner?

    För min del får du göra som du vill, frågan är väl vad din partner anses om saken. Kanske skulle du fråga honom/henne.


    Alltid lika klok, Haskel!
  • Anonym (Absol­ut!)
    Äldre 21 Aug 20:47
    #6

    Ja absolut är det okej! Onanera på! Som du säger så är onani något privat och som man har för sig själv och njuter av på ett annat sätt en sex med en partner.
    Sen är det självklart viktigt att vårda sin relation och se till att båda parter är nöjda, vilket kan innebära att ha sex fast man inte är 100% sugen. Sex och närhet är superviktigt för att fungera och må bra i min mening!

  • Äldre 21 Aug 20:51
    #7
    Anonym (är det ok?) skrev 2014-08-21 20:34:27 följande:
    Ja om det är ok att hellre vilja onanera än att ha sex med sin partner när man är i ett förhållande? Ja nu är det inte så att jag aldrig har sex med min partner, han skulle nog vilja ha oftare (tror jag). Han vet inte att jag onanerar oftare än jag har sex med honom.
    Det är DU och din partner som lever ert liv.

    Det är inte "vi" på FL som ska bestämma hur ni ska ha det, och vad som är okej för ER.
  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 21:55
    #8
    Anonym (Absolut!) skrev 2014-08-21 20:47:14 följande:
    Ja absolut är det okej! Onanera på! Som du säger så är onani något privat och som man har för sig själv och njuter av på ett annat sätt en sex med en partner.
    Sen är det självklart viktigt att vårda sin relation och se till att båda parter är nöjda, vilket kan innebära att ha sex fast man inte är 100% sugen. Sex och närhet är superviktigt för att fungera och må bra i min mening!
    Ja absolut vet jag det, till 95 % har jag sex fastän att jag inte är 100 % sugen och det blir supertråkigt sex för mig då, men man får väl ställa upp, eller hur?!
  • Anonym (trist­)
    Äldre 21 Aug 21:56
    #9

    Du låter inte särskilt kär. Är du det?

  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 21:58
    #10
    Anonym (trist) skrev 2014-08-21 21:56:44 följande:
    Du låter inte särskilt kär. Är du det?
    Jag är kär, min sexlust har dock minskat rejält av att jag inte känner så mycket vid sex.
  • Anonym (Blä)
    Äldre 22 Aug 14:13
    #11
    Haskel skrev 2014-08-21 20:51:52 följande:
    Det är DU och din partner som lever ert liv.

    Det är inte "vi" på FL som ska bestämma hur ni ska ha det, och vad som är okej för ER.
    Sluta skriv då! Idiot!
  • Anonym (Vem?)
    Äldre 22 Aug 18:51
    #12

    Jag är likadan. Men jag onanerar numera när vi har sex. Annars är det bara snabbisar som jag inte alls känner av och bara "gör". Jag måste ha en väldigt avancerad onani också för annars kan jag inte alls komma!

  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 19:25
    #13
    Anonym (Vem?) skrev 2014-08-22 18:51:24 följande:
    Jag är likadan. Men jag onanerar numera när vi har sex. Annars är det bara snabbisar som jag inte alls känner av och bara "gör". Jag måste ha en väldigt avancerad onani också för annars kan jag inte alls komma!
    Men är det inte rätt onödigt att ha sex om du ändå måste onanera när nu har sex? Kan man ju lika gärna onanera helt själv och slippa allt kladd som sex för med sig
  • Anonym (K)
    Äldre 22 Aug 19:39
    #14

    Personligen lever jag med en man som hellre onanerar än har sex med mej. Trots att både han och jag vet att när vi väl har sex så är det liksom bara han som får ut något av det, rent sexuellt, eftersom han (vilket han även säger själv) är oerhört självisk vid sex.

    Känslan av att han lever med mej men inte vill ha sex med mej är...jag vet inte. Fullständigt och totalt krossande?
    Jag känner mej ful, värdelös, oälskad, äcklig - hela den biten.

    Din partner kanske tar det bättre. Frågar du mej så är det inte ok. Intellektuellt vet jag att det är hans kropp och han gör som han vill, men känslomässigt är det så fruktansvärt att jag inte KAN se intellektuellt på det.

  • Anonym (är det ok?) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 19:56
    #15
    Anonym (K) skrev 2014-08-22 19:39:38 följande:
    Personligen lever jag med en man som hellre onanerar än har sex med mej. Trots att både han och jag vet att när vi väl har sex så är det liksom bara han som får ut något av det, rent sexuellt, eftersom han (vilket han även säger själv) är oerhört självisk vid sex.

    Känslan av att han lever med mej men inte vill ha sex med mej är...jag vet inte. Fullständigt och totalt krossande?
    Jag känner mej ful, värdelös, oälskad, äcklig - hela den biten.

    Din partner kanske tar det bättre. Frågar du mej så är det inte ok. Intellektuellt vet jag att det är hans kropp och han gör som han vill, men känslomässigt är det så fruktansvärt att jag inte KAN se intellektuellt på det.
    Att jag inte vill ha sex så ofta med min kille har inget å göra med att han är ful eller äcklig. Jag tycker han är supermysig och älskar att kramas med honom. Men jag tycker det är jobbigt att ställa upp på sex när jag inte är sugen, jag tycker inte sex är skönt och måste hålla på och spela spel när vi har sex. Liksom fejkstöna, låtsas vara jättekåt osv...
Svar på tråden Föredrar onani framför sex med min partner! Är det ok?