• Anonym (BITTE­R)
    Äldre 21 Aug 21:50
    2522 visningar
    12 svar
    12
    2522

    Så jävla orättvist!!!!!!

    Ja nu är jag så jävla arg så jag håller på att explodera!!!!!!!!!!!!

    Det mesta i mitt liv verkar gå åt skogen rent ut sagt, familjen knakar, husfan äter upp allt vi drar in typ ekonomin är borta o jag söker jobb för fullt men inge napp nånstans!! Sen är min bil ett jävla skämt på fyra däck; mer och mer ba går sönder :( Har två barn att försörja o nu är typ allt åt helvette!!!!!!!!!!!

    Stunder som dessa tänker jag på hur en kompis till mig har det i sitt liv; hon har ett barn, bor asbilligt i en fläskig nyrenoverad villa, kör en sprillans ny bil som hon köpt kontant, äter ute rätt ofta och hon har aldrig taskigt med pengar. Brukar t o m låna mig pengar när jag behöver eller skjutsa/hämta mig när jag ber om det!! Sen tränar hon varje dag och hennes barn är sjukt enkelt att ha o göra med. Mina slåss o bråkar jämt jämt jämt!! :( Hon jobbar inte ens deltidm, tror de är på timme men hon har andra ersättningar som hon går runt på varje mån utan att jobba.

    Alltså va FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNN!!!! Här söker jhag jobb som en jagvetinteva medan hon verkar leva de ljuva livet med noll stress o en MASSA egen tid!!!

    BLÄ för denna miotvind!!!!

  • Svar på tråden Så jävla orättvist!!!!!!
  • Äldre 21 Aug 22:35
    #1

    Bästa tipset för att få jobb är nog nått du redan hört men visa upp dig. Åk runt till hotell, restauranger, städfirmor, kiosker, mackar osv. Lämna ditt cv och en kort beskrivning av dig med bild. Man måste visa framfötterna och sprida ut ordet om att man söker jobb.

    Du kanske redan testat detta och vad kan man då säga. Ge inte upp, det finns kanske nån affär/pizzeria du inte testat. Man får svälja stoltheten och ta det man får i jobbväg. När man väl har jobb är det lättare att söka andra jobb.

  • Anonym (C)
    Äldre 22 Aug 08:10
    #2

    Har hon andra ersättningar så lär hon väl ha/haft sina svårigheter i livet?

  • Anonym (.)
    Äldre 22 Aug 08:54
    #3

    Vad gör du för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden? Det kanske är dags att skaffa en bättre utbildning t.ex.?

  • jvs
    Äldre 22 Aug 11:43
    #4

    Antar att du menar att ngn annan betalar boendet för din kompis. 

    Vad söker du för jobb?

  • sextio­talist
    Äldre 22 Aug 11:50
    #5

    Ja, biland suger det rejält.
    Men stirrar dig inte blind på din kompis, utan fokusera på att få ordning på ert liv
    Råd när det gäller arbete och attraktion på arbetsmarknaden har du redan fått.

    Men bitterhet suger energi, så försök släpp den, missunsamhet är inte vackert.

  • Äldre 23 Aug 09:11
    #6

    Nej livet är inte rättvisst. Jag kan bara ge dig rådet att kämpa på och inte ge upp. Ni kanske kan hyra ut något rum i huset för att dra in lite extra?

  • Äldre 23 Aug 15:48
    #7

    Ja, att börja jämföra sig låter väl inte så klokt då det alltid är till någons fördel ( i detta fall din kompis) och till någons nackdel. Dessutom hjälper det ju inte din egen situation med att jämföra dig, då blir du ju ännu mera låg och "bitter". När jag hade svårt en lång period i mitt liv fanns det en viss som hade allt jag då inte hade; ett bra jobb, snygga kläder, vältränad kropp, pengar, man osv men jag tror jag valde att vända svartsjukan till en positiv drivkraft istället; jag "beundrade" snarare henne och tänkte kan hon kan jag, och lät henne vara min förebild i vad jag skulle ta mig för. Jag härmade inte hennes val men det blev en drivkraft att göra förändringar och val som passade mig. Det kanske inte passar alla, men funkade mer produktivt på mig och mitt liv än om jag skulle känt bitterhet över att hon hade allt jag ville ha.

  • Anonym (BITTE­R) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 12:42
    #8

    Ja alltså hennes förre man dog för 5 år sedan så hon blev kvar med deras gemensamma barn. Det är nog de ersättningarna hon får ut varje mån. Har pratat med henne igår.

    Blir att söka utb i höst!

  • Chrysa­belle
    Äldre 26 Aug 13:54
    #9
    Anonym (BITTER) skrev 2014-08-26 12:42:02 följande:

    Ja alltså hennes förre man dog för 5 år sedan så hon blev kvar med deras gemensamma barn. Det är nog de ersättningarna hon får ut varje mån. Har pratat med henne igår.

    Blir att söka utb i höst!


    Ja, det låter ju stressfritt och trevligt.
  • jvs
    Äldre 26 Aug 13:59
    #10
    Anonym (BITTER) skrev 2014-08-26 12:42:02 följande:

    Ja alltså hennes förre man dog för 5 år sedan så hon blev kvar med deras gemensamma barn. Det är nog de ersättningarna hon får ut varje mån. Har pratat med henne igår.

    Blir att söka utb i höst!


    Förlåt men är du avundsjuk på en kvinna som förlorade sin make och nu försörjer sig på ersättningar som har med dödsfallet att göra :(
  • Äldre 26 Aug 14:02
    #11

    Vet du vad, livet är orättvist! Särskilt om man är otacksam för det man har.

    Välj att fokusera på det som är bra. Gnäll och bitterhet hjälper inte situationen! Har ni hälsan i behåll, tak över huvudet, mat i magen och kärlek så var tacksam för det. Många har inte det. Jämför dig inte med någon för du har inte en susning om vad som håller personen ifråga vaken om natten.

  • Påven Johann­a
    Äldre 26 Aug 14:35
    #12
    Anonym (BITTER) skrev 2014-08-26 12:42:02 följande:

    Ja alltså hennes förre man dog för 5 år sedan så hon blev kvar med deras gemensamma barn. Det är nog de ersättningarna hon får ut varje mån. Har pratat med henne igår.

    Blir att söka utb i höst!


    Och din man är inte ens det minsta döende? Orättvisan i det liksom!
Svar på tråden Så jävla orättvist!!!!!!