• 2barnsmammans

    Födelsemärken

    Blää va och tog bort ett födelsemärke igår som jag haft i alla mina år, men såg ut som ett ljust blomkålshuvud typ.. HAr alltid undrat vad det va men han sa bara att de va ett typ av födelsemärke, Skönt att de är väck iallafall.. Men ont som tusan gör det nu. Har ett födelsemärke me ovanför ena brösten som jag tycker är fuul, är utåttående och typ "bubbligt" eller vad man ska säg.. Funderar på att ta väck det me. Har alltid skämts över det på bröstet, så fattar eentligen inte varför det är kvar.. Haha.. Har ni me fula födelsemärken ni typ skämms över?

  • Svar på tråden Födelsemärken
  • Anonym (Jullan)

    Jag hade en köttig utväxt under ena armen som hängt med sen födseln. Alldeles röd och bubblig som ett hallon. 
    Den störde mig aldrig som barn, men däremot som tonåring så jag försökte ta bort den på olika sätt. Till sist klippte jag bort den med en nagelsax. Kvar finns ett platt rött märke som inte stör mig så det får hänga med. 

    Annars har jag ganska många leverfläckar och märken. Bara på benen har jag räknat över 200, och jag får nya varje år (i år två nya på bröstkorgen t.ex). 

  • 2barnsmammans

    Typ det du beskrev nu va ett sånt jag tog bort, fast i hårbotten.. Växte ditt med åren? Mitt hade växt, va jätte fult.. såg ut som typ ett hallon eller en blomkål haha.. räligt :/

Svar på tråden Födelsemärken